KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

back brace

Romanian translation: corset (pentru spate)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:back brace
Romanian translation:corset (pentru spate)
Entered by: Irina-Maria Foray

11:47 Oct 24, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / medical
English term or phrase: back brace
A back brace is a device designed to limit the motion of the spine in cases of fracture or in post-operative fusions. Limiting the motion of the spine enhances the healing process and minimizes the patient's discomfort.

Mulţumesc.
translator2012
corset (pentru spate)
Explanation:
,
Selected response from:

Irina-Maria Foray
Romania
Grading comment
Mulţumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2orteză/proteza/corset
Simona Hagiu
3 +3corset (pentru spate)Irina-Maria Foray


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
corset (pentru spate)


Explanation:
,

Irina-Maria Foray
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 136
Grading comment
Mulţumesc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Petrican: sau corset lombar :)
0 min
  -> Multumesc :)

agree  Rose Marie Matei
10 mins
  -> Multumesc !

agree  Oana Negut
52 mins
  -> Multumesc !

disagree  Elena Matei: de acord cu faptul că se poate folosi şi corset, dar sincer nu aş folosi termenul singur, fiind totuşi context specializat.Orteză lombară este un termen mai sofisticat.
1 hr
  -> http://dexonline.ro/search.php?cuv=corset; Iar in Dictionarul de medicina si biologie tot "corset" apare. FYI: http://www.ortotech.ro/Sistemul_corsetelor_boston.html; http://www.ems.xnet.ro/

agree  lucca: Tocmai pt. că e context specializat, merge şi corset, n-o să-l confunde nimeni cu corsetul bunicii ;-) Dar orteză lombară/spinală e mai bine.
3 hrs
  -> Multumesc !

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
orteză/proteza/corset


Explanation:
ma gandesc ca poate fi ceea ce cauti... sau nu...las medicii confirme/infirme...

termenii sunt usor diferiti, in functie de scopul si gravitatea pentru care este purtat dispozitivul respectiv

Orteze coloana, proteze, colostomie, corsete, solutie sterila ...Descarca si stabilizeaza articulatiile coloanei cervicale. ... Caracteristici: Orteza pentru coloana lombara din material textil moale, elastic. ...
www.ortotech.ro/Orteze_coloana.html - 18k - În Cache - Pagini similare

ORTEZA TORACO-LOMBO-SACRALA DE HIPEREXTENSIE
Caracteristici: Se executa , respectând principiul corsetului în trei puncte cu sprijin în partea superioara pe manubriul sternal, în partea inferioara pe simfiza pubiana, iar posterior la nivelul coloanei lombare. Este bine adaptat pe orice pacient datorita sistemului constructiv
Indicatii: Recomandat in cifoze avansate, tasare de corp vertebral, fractura de corp vertebral fara deplasare

Simona Hagiu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Matei: da orteză
12 mins
  -> Multumesc, Matei, am incercat...

agree  lucca: orteză
3 hrs