KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

ear mould

Romanian translation: olivă


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ear mould
Romanian translation:olivă
Entered by: Barna-Jozsef Bokor

17:42 Aug 26, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: ear mould
este vorba de procesoare de sunete
Barna-Jozsef Bokor
Romania
olivă
Explanation:
Sunt aproape sigură că e olivă. Copilul unei prietene de-ale mele poartă proteză auditivă şi chestia aceea care vine în ureche se numeşte olivă. Mi se pare că este făcută dintr-un fel de silicon. Vezi şi link-ul de mai jos, este destul de edificator.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-08-26 19:04:19 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ultimateears.com/resource-guide/ear-molds.html

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-08-26 19:07:23 GMT)
--------------------------------------------------

Uite aici este explicat pe româneşte:
http://www.audionova.ro/ce_este_aparatul_auditiv.php
Selected response from:

Emina Popovici
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6olivă
Emina Popovici
4 +1Proteza intraauricularaAlice Crisan
Summary of reference entries provided
Cristina Bolohan

Discussion entries: 4





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Proteza intraauriculara


Explanation:
Protezele retroauriculare au o piesa care se introduce in ureche: oliva (vezi figura) - acesta este individuala si se executa dupa un mulaj al urechii respective. Protezele intraauriculare sunt indicate in cazul unor scaderi mai mici de auz. Ele sunt executate tot dupa un mulaj. Dupa dimensiuni si amplasare ele pot fi complet in ureche (invizibile) sau putin vizibile la suprafata pavilionului urechii.



    Reference: http://www.hipoacuzie.info/aparate_auditive.html
Alice Crisan
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 34

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sigina : Cred că sunt două lucruri diferite, totuşi, aici e separat proteză de mulaj, de ex. http://www.specialolympics.org/NR/rdonlyres/e3zj43xjry3lotpn...
3 mins
  -> daca faci clic pe link vei avea si poza ,nu numai explicatii privind alcatuirea ei ( pe linkul meu)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
olivă


Explanation:
Sunt aproape sigură că e olivă. Copilul unei prietene de-ale mele poartă proteză auditivă şi chestia aceea care vine în ureche se numeşte olivă. Mi se pare că este făcută dintr-un fel de silicon. Vezi şi link-ul de mai jos, este destul de edificator.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-08-26 19:04:19 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ultimateears.com/resource-guide/ear-molds.html

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-08-26 19:07:23 GMT)
--------------------------------------------------

Uite aici este explicat pe româneşte:
http://www.audionova.ro/ce_este_aparatul_auditiv.php


    Reference: http://www.hear-it.org/page.dsp?page=1248
Emina Popovici
Sweden
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Bolohan
43 mins
  -> Mulţumesc

agree  Red Cat Studios: Da, asta este. Raspunsul meu era gresit in cazul de fata. L-am sters.
1 hr
  -> Mulţumesc

agree  Denise Idel
2 hrs
  -> Mulţumesc

agree  valdo75
4 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Tudor Soiman
14 hrs
  -> Mulţmesc

agree  Dasa Suciu
23 hrs
  -> multumesc




Reference comments


2 hrs
Reference

Reference information:
Behind the ear aids (BTE)
BTE aids have a small plastic case that fits behind the pinna (ear) and provides sound to the ear via air conduction of sound through a small length of tubing, or electrically with a wire and miniature speaker placed in the ear canal. The delivery of sound to the ear is usually through an earmold that is custom made, or other pliable fixture that contours to the individuals ear.

Proteza auditiva retroauriculara (BTE) – asa cum indica numele sau, acest tip de proteza este amplasat in spatele pavilionului urechii. Contine un microfon, un amplificator si un receptor. Corpul protezei auditive este instalat in spatele urechii, fiind ancorat cu ajutorul unei piese numite oliva. Aceasta ghideaza sunetul si este realizata dupa mulajul urechii.
Oliva – serveste la ancorarea protezei in ureche, in cazul protezelor auditive retroauriculare. Are si rolul de a ghida sunetul din proteza auditiva spre conductul auditiv.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Hearing_aid
    Reference: http://www.romedic.ro/boli/Hipoacuzie_0773/Protezele_auditiv...
Cristina Bolohan
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 60