KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

the growth of smooth muscle in the uterus

Romanian translation: proliferarea/cresterea muschiului neted din uter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:the growth of smooth muscle in the uterus
Romanian translation:proliferarea/cresterea muschiului neted din uter
Entered by: Alexandra Radu

16:01 Feb 9, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: the growth of smooth muscle in the uterus
Context: ...the hormone, estrogen, might be involved in the abnormal muscle cell growth that characterizes the disease, just as it is in the growth of smooth muscle in the uterus during a woman's childbearing years.

prin "a woman's childbearing years" eu inteleg "perioada fertila din viata unei femei". Alte sugestii?
multumesc
Alexandra Radu
proliferarea/cresterea muschiului neted din uter
Explanation:
da, perioada fertila.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2009-02-09 16:17:57 GMT)
--------------------------------------------------

sau daca trebuie un termen mai medical, hiperplazia muschiului neted din uter
Selected response from:

xxxM&T
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3proliferarea/cresterea muschiului neted din uterxxxM&T
4 +1cresterea intrauterina a musculaturii netedecezara lucas


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
proliferarea/cresterea muschiului neted din uter


Explanation:
da, perioada fertila.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2009-02-09 16:17:57 GMT)
--------------------------------------------------

sau daca trebuie un termen mai medical, hiperplazia muschiului neted din uter

xxxM&T
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ciprian - Vasile Popescu
0 min
  -> Multumesc!

agree  sanda_vladescu
6 mins
  -> Multumesc!

agree  RODICA CIOBANU
1 hr
  -> multumesc!

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cresterea intrauterina a musculaturii netede


Explanation:
Desi dupa mine "dezvoltarea" in loc de "cresterea" ar fi sunat mai bine, vedeti daca va permite contextul
CL

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2009-02-09 18:00:41 GMT)
--------------------------------------------------

Alexandra, acum am vazut contextul,
poate ca era de la inceput,

Da, estrogenii determina cresterea dimensiunilor uterului in timpul sarcinii, http://www.romedic.ro/boli/Fibromul_uterin_0744/Cauze_02688....

si cand femeia se afla in afara sarcinii, ei pot induce "cresterea/proliferarea musculaturii uterine" (termenul tau, vezi referinta de mai sus); PS: cum uterul nu este alcatuit decat din musculatura neteda...vei produce un pleonasm traducand musculatura neteda uterina; poti folosi alternativ "proliferarea miometrului", daca traducerea cere un termen specific, si sunt mentionate la un moment dat si fibroamele.

CL

CL

cezara lucas
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 254

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sanda_vladescu: si eu as spune dezvoltarea, in rest de acord
6 mins




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): anamaria bulgariu