KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

medication adherence

Romanian translation: aderenţa la tratamentul medicamentos


09:30 Feb 21, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / diabet
English term or phrase: medication adherence
la ce se refera mai axact, la respectare/dependenta?
Vertrad
Romania
Romanian translation:aderenţa la tratamentul medicamentos
Explanation:
aderenţa la tratament

In aceste cazuri se impune crearea unui suport psihologic pe baza intelegerii motivelor si a nevoilor personale desprinse din istoria vietii lor si consilierea in vederea imputernicirii lor, a cresterii motivatiei proprii, pentru aderenta la tratament printr-o responsabilizare progresiva pentru luarea unor decizii terapeutice.
http://www.telemed.ro/sfat/Implicatii_psihologice.html



--------------------------------------------------
Note added at 8 minute (2009-02-21 09:39:06 GMT)
--------------------------------------------------

www.amf-b.ro/Legislatie medicala/Supravegherea si prevenire...

Sa consemneze în fisa de medicala, la primirea confirmarii diagnosticului prin scrisoare medicala,

* diagnosticul complet, regimul igieno-dietetic si de activitate, termenele (calendarul) la care se vor efectua examenele medicale de control clinic si paraclinic, schema terapeutica
* planul de monitorizare.
* parametrii antropometrici: greutate, înaltime, circumferinta
* abdominala
* tensiune arteriala
* glicemie a jeun
* reactii adverse
* stil de viata
* alimentatie, activitate fizica, consum de alcool, fumat, stres
* aderenta la tratament
* conditii de viata.
Selected response from:

Mihaela Petrican
Italy
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9aderenţa la tratamentul medicamentos
Mihaela Petrican
5 +1respectarea indicaţiilor medicale
Ciprian - Vasile Popescu
4respectarea stricta a tratamentului medicamentos
Anca Dascalu
Summary of reference entries provided
Top 10 Medication Adherence TipsWord_Wise

  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
respectarea indicaţiilor medicale


Explanation:
.

Example sentence(s):
  • http://wiserwiki.com/Medical_Adherence:_The_Physician-Patient_Relationship
Ciprian - Vasile Popescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Word_Wise
5 hrs
  -> Mulţumesc mult. :)

neutral  Mihaela Petrican: soluţia oferită este perfectă ca explicaţie, dar nu constituie o traducere
23 hrs
  -> Asa e. Mulţumesc!

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
aderenţa la tratamentul medicamentos


Explanation:
aderenţa la tratament

In aceste cazuri se impune crearea unui suport psihologic pe baza intelegerii motivelor si a nevoilor personale desprinse din istoria vietii lor si consilierea in vederea imputernicirii lor, a cresterii motivatiei proprii, pentru aderenta la tratament printr-o responsabilizare progresiva pentru luarea unor decizii terapeutice.
http://www.telemed.ro/sfat/Implicatii_psihologice.html



--------------------------------------------------
Note added at 8 minute (2009-02-21 09:39:06 GMT)
--------------------------------------------------

www.amf-b.ro/Legislatie medicala/Supravegherea si prevenire...

Sa consemneze în fisa de medicala, la primirea confirmarii diagnosticului prin scrisoare medicala,

* diagnosticul complet, regimul igieno-dietetic si de activitate, termenele (calendarul) la care se vor efectua examenele medicale de control clinic si paraclinic, schema terapeutica
* planul de monitorizare.
* parametrii antropometrici: greutate, înaltime, circumferinta
* abdominala
* tensiune arteriala
* glicemie a jeun
* reactii adverse
* stil de viata
* alimentatie, activitate fizica, consum de alcool, fumat, stres
* aderenta la tratament
* conditii de viata.


Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 1754

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina-Maria Foray: :-)
13 mins
  -> din nou, mulţumiri :-)

agree  cezara lucas: sigur ca da!
15 mins
  -> mulţumesc frumos :-)

agree  RODICA CIOBANU
41 mins
  -> mulţumesc :-)

agree  Sigina : :)
4 hrs
  -> mulţumesc, Sigina :-)

agree  Iuliana Stefanut
6 hrs
  -> mulţumesc, Iuliana!

agree  Iosif JUHASZ
10 hrs
  -> mulţumesc, Iosif!

agree  Addriana
1 day22 mins
  -> mulţumesc, Addriana!

agree  Ciprian - Vasile Popescu
1 day3 hrs
  -> mulţumesc, Ciprian!

agree  Tradeuro Language Services
1 day20 hrs
  -> mulţumesc

1 day4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
respectarea stricta a tratamentului medicamentos


Explanation:
parerea mea este ca se refera la respect, respectare; si nu la dependenta; avand in vedere detaliul diabet, cred ca imi confirma parerea deoarece tratamentul acestei boli este foarte strict, si chiar si cele mai mici fluctuatii (adica am uitat sa iau pastila la ora la care trebuia, o iau cu 2 ore mai tarziu) duc la inrautatirea starii pacientului

Anca Dascalu
Spain
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




Reference comments


5 hrs
Reference: Top 10 Medication Adherence Tips

Reference information:
1. Integrate the regimen into your daily life.
Fit the meds into your life instead of structuring your life around your meds.
2. Count out your doses in advance.
3. Keep a checklist.
4. Use a beeping alarm.
5. Put dosage times into your daily planner.
6. Plan ahead for traveling, refills and weekends.
7. Arrange for privacy.
8. Keep a diary.
9. Establish and use a support network
Find friends or family that can assist you in taking your meds.
10. Leave yourself notes and reminders.


    Reference: http://aids.about.com/od/adherencestrategies/tp/tenadherence...
Word_Wise
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in MoldavianMoldavian
PRO pts in category: 8