KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

native

Romanian translation: peptida nativa


15:20 Feb 22, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / diabet
English term or phrase: native
apare in imbinari, gen "native peptide", "native GLP-1"
Vertrad
Romania
Romanian translation:peptida nativa
Explanation:
In geologie, mineralogie sau chimie, termenul folosit in romana este chiar "nativ", adica "in stare naturala", in opozitie cu "artificial" sau "compus", produs de mana omului.

PEPTÍDĂ, peptide, s.f. Substanţă chimică alcătuită din mai mulţi aminoacizi. – Din fr. peptide.

Random House Webster

dexonline.ro
NATÍV, -Ă, nativi, -e, adj. 2. (Chim.; despre elemente, mai ales despre metale) Care se găseşte în zăcămintele din scoarţa pământului în stare pură, necombinată cu alte substanţe
Selected response from:

Midland Productions
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1peptida nativa
Midland Productions
4 +1peptida endogena/naturala
delhia
4indigen(ă)Word_Wise


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
peptida nativa


Explanation:
In geologie, mineralogie sau chimie, termenul folosit in romana este chiar "nativ", adica "in stare naturala", in opozitie cu "artificial" sau "compus", produs de mana omului.

PEPTÍDĂ, peptide, s.f. Substanţă chimică alcătuită din mai mulţi aminoacizi. – Din fr. peptide.

Random House Webster

dexonline.ro
NATÍV, -Ă, nativi, -e, adj. 2. (Chim.; despre elemente, mai ales despre metale) Care se găseşte în zăcămintele din scoarţa pământului în stare pură, necombinată cu alte substanţe


    Reference: http://dexonline.ro/search.php?cuv=nativ
Midland Productions
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
1 hr
  -> Multumesc

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
indigen(ă)


Explanation:
indigenous
[indij′ənəs]
Etymology: L, indigena, a native
native to or occurring naturally in a specified area or environment, as certain species of bacteria in the human digestive tract.




    Reference: http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/indigenous
    Reference: http://www.websters-online-dictionary.org/definition/indigen...
Word_Wise
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in MoldavianMoldavian
PRO pts in category: 8

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
peptida endogena/naturala


Explanation:
Este o peptida naturala, cu imunitate innascuta (pe care organismul o poseda inca de la nastere, spre deosebire de cea de sinteza-exogena).


    Reference: http://www.google.ro/search?hl=ro&rlz=1T4GGLJ_enRO289RO291&q...
delhia
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Midland Productions: Si acesta mi se pare un raspuns foarte bun.
3 hrs