KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

cross-over design

Romanian translation: design încrucişat


15:20 Feb 23, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / diabet
English term or phrase: cross-over design
Patients received A SINGLE DOSE OF PLACEBO IN A DOUBLE-BLIND, CROSS-OVER DESIGN - 9 H BEFORE THE GRADED GLUCOSE INFUSION
Vertrad
Romania
Romanian translation:design încrucişat
Explanation:
studiu clinic cu design încrucişat
Cealaltă variantă de design al unui studiu este paralel.
http://www.scribd.com/doc/6481705/Studii-analitice-intervent...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2009-02-23 15:26:05 GMT)
--------------------------------------------------

Acelaşi individ primeşte randomizat mai întâi un tratament, apoi celălalt tratament.
Selected response from:

Maria Diaconu
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8design încrucişat
Maria Diaconu
4design ( dublu - orb) incrucisatcezara lucas
3conform explicatiei ar fi "tratament încrucişat"
Bogdan Murg-Perlmutter


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
conform explicatiei ar fi "tratament încrucişat"


Explanation:
A research design where the subjects get both treatments in sequence. Contrast this with a parallel groups design where some subjects get the first treatment and different subjects get the second treatment. The crossover design represents a special situation where there is not a separate comparison group. In effect, each subject serves as his/her own control. Also, since the same subject receives both treatments, there is no possibility of covariate imbalance. Ideally in a crossover design, a subject is randomly assigned to a specific treatment order. Some subjects will receive the standard therapy first, followed by the new therapy (AB). Others will receive the new therapy first, followed by the standard therapy (BA). Here is an example of a crossover design:


    Reference: http://www.childrensmercy.org/stats/definitions/crossover.ht...
Bogdan Murg-Perlmutter
Romania
Native speaker of: Romanian

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
design încrucişat


Explanation:
studiu clinic cu design încrucişat
Cealaltă variantă de design al unui studiu este paralel.
http://www.scribd.com/doc/6481705/Studii-analitice-intervent...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2009-02-23 15:26:05 GMT)
--------------------------------------------------

Acelaşi individ primeşte randomizat mai întâi un tratament, apoi celălalt tratament.

Maria Diaconu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 102

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Petrican: mulţumesc, Maria, asemenea :-)
0 min
  -> Mulţumesc, Mihaela! O săptămână plăcută şi cu spor!

agree  Mihaela Ghiuzeli: tratamente succesive http://www.google.com/search?hl=en&defl=en&q=define:cross ov...
3 mins

agree  xxxM&T
8 mins

agree  lucca: Absolut. Comentariu ulterior: atât cât mă pricep şi eu (!...) întrebarea se referă la cross-over. Design ştie şi (o parte din) "marele public" ce înseamnă... Ca să nu mai vorbim de cei care se încumetă să traducă texte medicale strict specializate.
11 mins

agree  Irina-Maria Foray
20 mins

agree  Tradeuro Language Services
1 hr

agree  RODICA CIOBANU
1 hr

agree  Addriana
16 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
design ( dublu - orb) incrucisat


Explanation:
Studii in care grupul control nu primeste tratament (activ sau placebo) - necesare atunci cand realizarea unui design de tip dublu-orb nu este posibila (de ...
www.univermed-cdgm.ro

cezara lucas
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 254

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxM&T
7 mins

disagree  lucca: Păi... designul dublu-orb este realizat (în cazul dat).
9 mins
  -> referinta este pt sustinerea termenului "design"; care ar fi eroarea?




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): lucca