KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

omentum

Romanian translation: epiploon


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:omentum
Romanian translation:epiploon
Entered by: xxxvaradinum tr

07:52 Mar 12, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: omentum
Etymology: Latin; perhaps akin to Latin induere to put on, exuere to take off : a fold of peritoneum connecting or supporting abdominal structures (as the viscera); also : a fold of peritoneum free at one end

Asta e definitia in lb. engleza. Care este termenul in lb. romana?

Va multumesc.
xxxvaradinum tr
epiploon
Explanation:
am pornit de la germana (primul link) unde am gasit sinonim epiploon si apoi am gasit al doilea link

epiploon:
repliu peritoneal care leaga unele viscere intre le, astfel incat acestea apar libere in cavitatea abdominala, fara fixare parietala, spre deosebire de mezenter. Epiplooane mai importante:
1. Epiploonul gastrocolic, care leaga marea curbura a stomacului de colonul transvers;
2. Epiploonul gastrosplenic uneste marea curbura a stomacului cu hilul splinei;
3. Marele epiploon, repliu peritoneal, in forma de sort, implantat pe marginea anterioara a colonului transvers;
4. Micul epiploon sau epiploonul gastro-duodeno-hepatic, leaga scizura transversa a ficatului de esofagul abdominal, mica curbura a stomacului si prima portiune a duodenului.

(sinonim: omentum)
Selected response from:

Elvira Stoianov
Luxembourg
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2epiploon
Elvira Stoianov
5epiplon
Irene S.
4epiloon/omentum
Mihaela Sinca


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
epiploon


Explanation:
am pornit de la germana (primul link) unde am gasit sinonim epiploon si apoi am gasit al doilea link

epiploon:
repliu peritoneal care leaga unele viscere intre le, astfel incat acestea apar libere in cavitatea abdominala, fara fixare parietala, spre deosebire de mezenter. Epiplooane mai importante:
1. Epiploonul gastrocolic, care leaga marea curbura a stomacului de colonul transvers;
2. Epiploonul gastrosplenic uneste marea curbura a stomacului cu hilul splinei;
3. Marele epiploon, repliu peritoneal, in forma de sort, implantat pe marginea anterioara a colonului transvers;
4. Micul epiploon sau epiploonul gastro-duodeno-hepatic, leaga scizura transversa a ficatului de esofagul abdominal, mica curbura a stomacului si prima portiune a duodenului.

(sinonim: omentum)


    Reference: http://www.gesundheit.de/roche/
    Reference: http://www.dnm.ro/modules/glossaire/glossaire-aff.php?lettre...
Elvira Stoianov
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Sinca
1 min

agree  rodi
1 hr

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
epiloon/omentum


Explanation:
epiploon :
repliu peritoneal care leaga unele viscere intre le, astfel incat acestea apar libere in cavitatea abdominala, fara fixare parietala, spre deosebire de mezenter. Epiplooane mai importante:
1. Epiploonul gastrocolic, care leaga marea curbura a stomacului de colonul transvers;
2. Epiploonul gastrosplenic uneste marea curbura a stomacului cu hilul splinei;
3. Marele epiploon, repliu peritoneal, in forma de sort, implantat pe marginea anterioara a colonului transvers;
4. Micul epiploon sau epiploonul gastro-duodeno-hepatic, leaga scizura transversa a ficatului de esofagul abdominal, mica curbura a stomacului si prima portiune a duodenului.

(sinonim: omentum)



Mihaela Sinca
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 110

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
epiplon


Explanation:
Dicţionar de neologisme
epiplón s. n. ligament peritoneal care uneşte viscerele; omentum. (<fr. épiplon, gr. epiploon)


Irene S.
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12