KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

(fifth) ventricle

Romanian translation: al cincilea ventricul


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:(fifth) ventricle
Romanian translation:al cincilea ventricul
Entered by: Ciprian Patrascu

23:43 Jul 2, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / medicina, biopshihologie, filosofie
English term or phrase: (fifth) ventricle
Corpus callosum is the fifth ***ventricle*** and is completely closed...

Dintr-o lucrare de filosofie si biopsihologie - nu sunt sigura ca "ventricle" este folosit in mod traditional in medicina in limba engleza ca gen proxim al formatiunii de mai sus pentru ca nu l-am gasit niciunde.

Tind sa folosesc "ventricul", pentru ca apare ca atare de mai multe ori in text, dar
1. unde sunt celelalte (doua in inima, unul in creier si inca doua nu mai stiu unde)?
2. exista vreun alt termen consacrat?

Multumesc frumos.
Veronica
Maricica W.
al cincilea ventricul
Explanation:
Da, in engleza medicala se foloseste "ventricle" penru romanescul "ventricul" cu aceleasi indicatii anatomice ca si in romaneste. Mai exact sunt doua in inima (drept si stang) iar in Sistemul Nervos Central canalul intern prin care circula lichidul cefalo-rahidian (LCR) , incepand de jos in sus, prezinta doua dilatatii (denumite ventricule) la nivelul maduvei toracice si cervicale, un al treilea la intrarea in bulbul rahidian, un al patrulea la trecerea in talamus si alte cateva laterale, cu numar si geometrie variabila si individualizata (precum amprentele digitale) in interiorul emisferelor cerebrale. Corpul calos reprezinta, anatomic, zona interna, aflata chiar la baza craniului, a emisferelor cerebrale si contine in parte aceste ventricule laterale.
Selected response from:

Ciprian Patrascu
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4al cincilea ventricul
Ciprian Patrascu
4al cincilea ventricul al creierului
Claudia Serban


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
al cincilea ventricul al creierului


Explanation:
cavum sep˘ti pellu˘cidi, [TA] cave of septum pellucidum: the median cleft between the two laminae of the septum pellucidum; called also **pseudocele** or pseudocoele, pseudoventricle, cavity of septum pellucidum, Duncan's ventricle, **fifth ventricle**, ventricle of Sylvius, or Vieussens' ventricle.

cavum sep˘ti pellu˘cidi - al cincilea ventricul al creierului



    Reference: http://www.mercksource.com/pp/us/cns/cns_hl_dorlands.jspzQzp...
    dictionar medical - ed medicala, ed a II a
Claudia Serban
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
al cincilea ventricul


Explanation:
Da, in engleza medicala se foloseste "ventricle" penru romanescul "ventricul" cu aceleasi indicatii anatomice ca si in romaneste. Mai exact sunt doua in inima (drept si stang) iar in Sistemul Nervos Central canalul intern prin care circula lichidul cefalo-rahidian (LCR) , incepand de jos in sus, prezinta doua dilatatii (denumite ventricule) la nivelul maduvei toracice si cervicale, un al treilea la intrarea in bulbul rahidian, un al patrulea la trecerea in talamus si alte cateva laterale, cu numar si geometrie variabila si individualizata (precum amprentele digitale) in interiorul emisferelor cerebrale. Corpul calos reprezinta, anatomic, zona interna, aflata chiar la baza craniului, a emisferelor cerebrale si contine in parte aceste ventricule laterale.

Ciprian Patrascu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 656