KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

interval cancer

Romanian translation: cancer apărut în intervalul dintre examenele mamografice


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:interval cancer
Romanian translation:cancer apărut în intervalul dintre examenele mamografice
Entered by: Maricica W.

15:58 Feb 20, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Cancer
English term or phrase: interval cancer
A failure to detect masses because of high density would cause an increase in interval cancers (cancers that present between mammographic screenings).

Merge "cancere de interval"? sau sună cam ciudat?
Mulţumesc.
Maria Diaconu
Romania
cancere apărute în intervalul dintre examenele mamografice
Explanation:
..ştiu că e cam lung, dar nu prea am găsit ceva mai scurt, care să fie explicit. În felul ăsta, cred că se poate renunţa la paranteză.
”cancere de interval”, într-adevăr, sună ciudat şi aducător de confuzie.
Selected response from:

Ciprian Patrascu
Romania
Grading comment
Probabil că va intra cândva în limbajul de specialitate şi "cancere de interval", dar dacă nu a intrat încă... am preferat să folosesc toată sintagma de fiecare dată, chiar dacă e aşa de lungă. Mulţumesc mult!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3cancere apărute în intervalul dintre examenele mamografice
Ciprian Patrascu
3cancer de interval
Marcella Magda


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
cancere apărute în intervalul dintre examenele mamografice


Explanation:
..ştiu că e cam lung, dar nu prea am găsit ceva mai scurt, care să fie explicit. În felul ăsta, cred că se poate renunţa la paranteză.
”cancere de interval”, într-adevăr, sună ciudat şi aducător de confuzie.

Ciprian Patrascu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 656
Grading comment
Probabil că va intra cândva în limbajul de specialitate şi "cancere de interval", dar dacă nu a intrat încă... am preferat să folosesc toată sintagma de fiecare dată, chiar dacă e aşa de lungă. Mulţumesc mult!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca
12 hrs
  -> multumesc

agree  aurafas
15 hrs
  -> multumesc

agree  Andrei Albu
16 hrs
  -> multumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cancer de interval


Explanation:
îmi dau doar cu părerea: sună ciudat, într-adevăr, dar am găsit în franceză o grămadă de "cancer d'intervalle". Dacă ei da, noi de ce nu? :)

. une découverte d'un cancer de plus de 2 cm lors du dépistage D3. Il est quasiment
impossible d'Ă©chapper totalement Ă la survenue des cancers d'intervalle. ...
www.oncoprof.net/Generale2000/ g03_Depistage/g03_d02b.html - 5k - Cached - Similar pages

. anormal. Cancer d’intervalle. (En anglais : Interval cancer). Diagnostic ... Taux
de cancer d’intervalle. (Interval cancer rate). Nombre de ...
www.sante.cfwb.be/dochtml/cancerseinintro.htm - 49k - Cached - Similar pages




Marcella Magda
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 24