KudoZ home » English to Romanian » Metallurgy / Casting

high-grade steel

Romanian translation: oţel de calitate superioară sau oţel cu conţinut ridicat de carbon


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:high-grade steel
Romanian translation:oţel de calitate superioară sau oţel cu conţinut ridicat de carbon
Entered by: Anca Petrescu

16:07 Feb 18, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting
English term or phrase: high-grade steel
.
Anca Petrescu
Romania
oţel de calitate superioară sau oţel cu conţinut ridicat de carbon
Explanation:
Aşa aş traduce, de preferat prima variantă.
Selected response from:

Maria Tulbure
Grading comment
Multumesc mult! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2otel de calitate superioaraWord_Wise
5 +1otel de calitate superioara/ de inalta rezistentaRODICA CIOBANU
3 +3oţel de calitate superioară sau oţel cu conţinut ridicat de carbon
Maria Tulbure
5otel aliat superior pentru tratament termic
dragostea
3 +2otel special / de calitate
Radu DANAILA
5otel de inalta calitate
cristina48
Summary of reference entries provided
about "steel grades"
Camelia Manea
alte pareriAnca Nitu

Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
otel special / de calitate


Explanation:
Ex: http://www.gira.de/data2/25011281.pdf

Radu DANAILA
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anamaria bulgariu
1 min
  -> multumesc!

neutral  Word_Wise: cred ca otelurile speciale sunt o categorie ce cuprinde diferite grade de otel de calitate superioara. nu vreau sa limitez la asta termenul de mai sus dar...?
9 mins
  -> Asa e, se cheama oteluri speciale ("Combinatul de Oteluri Speciale" Targoviste) si sunt oteluri de calitate ("superioara" e un cuvant care nu se foloseste pentru oteluri). In mare, suntem de acord! (sunt inginer, am apucat sa practic peste 15 ani ...)

agree  Elvira Tatucu: Da, exact aşa zic inginerii !
4 hrs
  -> multumesc!

disagree  Anca Nitu: oteurile speciale au alte elemente in componenta lor, nu au neaparat calitati superioare cat calitati specializate ( pentru stante de exemplu), sper ca nu mi-o luati in nume de rau ca va contrazic :)
4 hrs
  -> Nici macar nu ma contraziceti: de-aia li se adauga elemente de aliere (asa se cheama elementele alea), ca sa li se confere calitati suplimentare celor ale unui otel obisnuit ... - Care e diferenta intre o proprietate "superioara" si una "specializata"?

agree  Camelia Manea: in contextul oferit, e suficient!
17 hrs
  -> multumesc!

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
otel de calitate superioara


Explanation:


Word_Wise
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in MoldavianMoldavian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
42 mins
  -> Multumesc

agree  Ciprian - Vasile Popescu
1 hr
  -> Multumesc

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
oţel de calitate superioară sau oţel cu conţinut ridicat de carbon


Explanation:
Aşa aş traduce, de preferat prima variantă.

Maria Tulbure
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 13
Grading comment
Multumesc mult! :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Butas
4 hrs

agree  Anca Nitu: categoric cu continut ridicat de carbon ! otelurile dupa continutul de carbon se clasifica calitativ
4 hrs

agree  Tradeuro Language Services
4 days

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
otel de inalta calitate


Explanation:
Dictionar tehnic englez-roman

cristina48
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 44

52 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
otel de calitate superioara/ de inalta rezistenta


Explanation:
conform dictionar tehnic englez-roman

RODICA CIOBANU
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Bucuresteanu
2 hrs

9 days   confidence: Answerer confidence 5/5
otel aliat superior pentru tratament termic


Explanation:
Oteluri aliate şi aliate superioare pentru (tratament termic) destinate construcţiei de maşini (STAS 791-88)

--------------------------------------------------
Note added at 9 zile (2009-02-28 13:37:24 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Otelurile aliate obisnuite si aliate superioare pentru tratament termic (STAS 791-88) au fost asimilate în industria noastră metalugică de mult timp (zeci de ani). Ele contin în afară de Fe şi C (max.1,7 %), unul sau mai multe elemente de aliere (Cr,Ni,Mn,Si,Mo,W sau tungsten,Co etc.). Acestor oţeluri li se aplică tratamente termice pentru îmbunătăţirea structurii (a calităţilor de rezistenţă). Prin tratament termic se poate obţine miez ductil/tenace îmbrăcat de un strat dur, rezistent la uzură.

Example sentence(s):
  • These steels generally contain higher carbon concentration (>0.25%). As they are hardenable their mechanical properties can be tailored
  • to specific needs by suitable adjustment of the annealing temperature. Finished products can be hardened to have a high surface hardness in combination with a tough and ductile core. The mechanical properties increase with increasing carbon concentration.

    Reference: http://www.matbase.com/material/ferrous-metals/high-grade-st...
dragostea
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 71




Reference comments


18 hrs
Reference: about "steel grades"

Reference information:
Pentru cine e curios.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Steel_grades
    Reference: http://www.arvamet.ro/oteluri-aliaje-otel.htm
Camelia Manea
Luxembourg
Native speaker of: Romanian

1 day11 hrs
Reference: alte pareri

Reference information:
http://www.proz.com/?sp=gloss/term&id=1197585
http://www.proz.com/?sp=gloss/term&id=1964274
http://www.proz.com/kudoz/german_to_romanian/metallurgy_cast...

ultima inclina spre otelul inoxidabil - sa vezi si sa nu crezi:)


ca compozitie : continutul de carbon este mare ( prin defintie)
http://www.matbase.com/material/ferrous-metals/high-grade-st...
a se vedea la general information

High-grade steel (according to DIN EN 10020) is a name for alloyed or unalloyed steel, whose sulfur and Phosphorgehalt (so-called iron companion) do not exceed 0.035%. Thereafter further thermal treatments are frequent (e.g. Recompense) intended.
http://www.economy-point.org/h/high-grade-steel.html

aici se arata tot cum ca are mult carbon de aceea nu are fosfor :)

din pacate nu gasesc referinte cu privire la otelurile speciale, am intrebat un inginer si-mi afirma ca otelurile speciale sunt pentru arcuri sau asa zisele oteluri pentru scule care au si alte elemente in compozitie inafara de fier carbon,mangan si nichel de aceea se cheama oteluri aliate

am reusit insa sa gasesc astea:
http://www.dexro.ro/definitii/wolfram
inteleg ca si tungstenul este utilizat in acelasi mod

poate ma insel
cat traieste omul invata :)

Anca Nitu
Canada
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Note to reference poster
Asker: Camelia, multumesc pentru explicatii! :)

Asker: Anca, multumesc pentru explicatii :)