KudoZ home » English to Romanian » Music

rising-scale sound

Romanian translation: gamă ascendentă


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rising-scale sound
Romanian translation:gamă ascendentă
Entered by: Irina-Maria Foray

08:57 Apr 1, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Music
English term or phrase: rising-scale sound
As I pour the water in the mug over the tea bag, it makes that sweet rising-scale sound as the cup fills.

E cumva un termen din muzică? Mulţumesc!
Bogdan Honciuc
Romania
gamă ascendentă
Explanation:
http://dexonline.ro/search.php?cuv=gama

http://anul3.blogspot.com/2005/05/game-si-tonuri-anda.html

--------------------------------------------------
Note added at 24 minute (2008-04-01 09:21:56 GMT)
--------------------------------------------------

scale = a series of notes differing in pitch according to a specific
scheme (usually within an octave) [syn: musical scale]
http://dictionary.die.net/scale

gamă = muz. Succesiune de note muzicale în ordine ascendentă sau descendentă, cuprinse într-un interval de o octavă, care ia numele notei cu care începe această succesiune.

http://dexonline.ro/search.php?cuv=gama
Selected response from:

Irina-Maria Foray
Romania
Grading comment
Mulţumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2gamă ascendentăIrina-Maria Foray
3 +2aici "si face sunetul acela dulce/suav "do, re, mi "
Mihaela Ghiuzeli
4sunet dulce ce se înalţă
AATranslations
4glissando
Dan Butuza


Discussion entries: 2





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
glissando


Explanation:
Acesta e termenul muzical, numai că el se referă atât la sunetul în urcare, cât şi la cel în coborâre...


--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2008-04-01 09:11:27 GMT)
--------------------------------------------------

”sunet în glissando” ar putea fi o variantă

Dan Butuza
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristiana Coblis
7 hrs
  -> Mersi, Cristiana!

disagree  Anca Nitu: glissando e in ambele directii ( nu _rising_ sound) si e o tehnica nu o gama ( scale)
10 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
gamă ascendentă


Explanation:
http://dexonline.ro/search.php?cuv=gama

http://anul3.blogspot.com/2005/05/game-si-tonuri-anda.html

--------------------------------------------------
Note added at 24 minute (2008-04-01 09:21:56 GMT)
--------------------------------------------------

scale = a series of notes differing in pitch according to a specific
scheme (usually within an octave) [syn: musical scale]
http://dictionary.die.net/scale

gamă = muz. Succesiune de note muzicale în ordine ascendentă sau descendentă, cuprinse într-un interval de o octavă, care ia numele notei cu care începe această succesiune.

http://dexonline.ro/search.php?cuv=gama

Irina-Maria Foray
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: scale = gama, rising scale sound= note din gama acendenta
10 hrs
  -> Mulţumesc, Anca

agree  RODICA CIOBANU
23 hrs
  -> Mulţumesc, Rodica

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
aici "si face sunetul acela dulce/suav "do, re, mi "


Explanation:
In contextul asta literar n-as folosi un termen tehnic dar sensul e de "gama ascendenta" cum spune Irina.
http://unconqueredsound.blogspot.com/2006/01/do-re-mi-sound-...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-04-01 12:19:55 GMT)
--------------------------------------------------

"Do-Re-Mi"
The Sound of Music (1959)
Lyrics: Oscar Hammerstein II
Music: Richard Rodgers
C Major, 4/4 time
16 bars

Do, a deer, a female deer
Re, a drop of golden sun
Mi, my name, I call myself
Fa, a long long way to run
So, a needle pulling thread
La, a note to follow So
Ti, a drink with jam and bread
And that brings us back to Do!

What could be more cheerful or simple than "Do-Re-Mi"? More basic than a rising scale? You guessed it--I'm going to argue that this song is sophisticated and precise in what it expresses. The rising scale is indeed the basis of the song, but a lot goes on under its cover.


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-04-01 12:47:26 GMT)
--------------------------------------------------

"Si apa cand o torn in ceasca peste ceai/pachetelul de ceai suna ca un suav/dulce 'do.. re..mi" whatever Bogdan. Fi poetic pentru textul se preteaza si trebuie sa evoci sunetul muzical .

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-04-01 15:59:44 GMT)
--------------------------------------------------

Si in textul tau " a lot goes on under its cover".

Mihaela Ghiuzeli
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lia Sabau: în loc de "do, re, mi", mai degrabă aş spune "ascendent"
40 mins
  -> Multumesc Lia.

agree  RODICA CIOBANU
20 hrs
  -> Multumesc Rodica.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sunet dulce ce se înalţă


Explanation:
sounds quite poetic, as it should.

AATranslations
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian