KudoZ home » English to Romanian » Other

midsummer feast

Romanian translation: Sărbătoarea Solstiţiului de Vară/Festivalul verii/Sânzienele


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:midsummer feast
Romanian translation:Sărbătoarea Solstiţiului de Vară/Festivalul verii/Sânzienele
Entered by: Anca Buzatu

13:09 Jan 15, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Other
English term or phrase: midsummer feast
Cum l-aţi traduce? Festivalul verii?
Se sărbătoreşte vara în Suedia şi nu numai...

Mulţumesc!
Anca Buzatu
Austria
Sarbatoarea Solstitiului de Vara
Explanation:
banuiesc ca e midsummer, care coincide de obicei sau se asociaza cu Solstitiul de vara.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2008-01-15 13:15:26 GMT)
--------------------------------------------------

sau festival, suna mai bine festival intr-adevar, in contextul suedez

"DISTRACTIE.Festivalul solstitiului de vara este unul dintre cele mai frumoase sarbatori,ca si Noaptea Wallpurgiilor,fiinte mitologice scandinave care se spune ca alunga iarna.Oricum,cea mai frumoasa perioada este cea care preceda Craciunul, moment in care intreaga Suedie este in sarbatoare,ceremonii care dureaza doua luni,de la inceputul lui decembrie pâna la sfârsitul lunii ianuarie."

http://209.85.129.104/search?q=cache:VHAjrA3SzT4J:www.romani...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2008-01-15 13:19:14 GMT)
--------------------------------------------------

"Marea Loja Nationala Unita din Romania invita toti masonii la sarbatoarea Solstitiului de Vara.BUCURESTI 24 Mai 2007
BUCURESTI - CLUBUL DIPLOMATIC 24 Iunie 2007 Marea Loja Nationala Unita din Romania sub conducera Marelui Maestru, Prof.Dr.Doru Augustin Manu, organizeaza traditionala sarbatoare a Solstitiului de Vara a Ritului Scotian Antic si Acceptat, duminica 24 iunie la Clubul Diplomatic din Bucuresti. "


"In vechea Irlandă, sărbătoarea solstiţiului de vară era dedicată reginei zânelor din South Munster – Aina, considerată cea mai mare zeiţă din mitologia ţării. Se credea că ea bântuia pe colinele Knockainy Hill, din sud-vestul insulei sub forma unei fantome ce reprezenta o iapă roşie, numită Lair Derg. In cinstea ei ţăranii făceau făclii din împletituri de paie şi într-un ritual asemănător retragerii cu torţe, înconjurau colinele Knockainy, pentru ca astfel vitele şi holdele să fie apărate de duhurile rele şi zeiţa să asigure protecţie şi fertilitate.Unele scrieri atestă că zeiţa Aina mai poartă denumirea şi de Anu şi în cinstea ei, două culmi de munte (asemănătoare cu sânii unei femei) din Killarney - în vestul Irlandei - au fost botezate Colinele lui Anu. "

http://209.85.129.104/search?q=cache:SGrqBT4iv6AJ:www.agero-...
Selected response from:

xxxmistahara
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +10Sarbatoarea Solstitiului de Varaxxxmistahara
4 +1Sînzienele
Bogdan Burghelea
5Marele fetival al verii
T&I Contprest
4Mosii de VaraAnca Nitu


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +10
misummer feast
Sarbatoarea Solstitiului de Vara


Explanation:
banuiesc ca e midsummer, care coincide de obicei sau se asociaza cu Solstitiul de vara.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2008-01-15 13:15:26 GMT)
--------------------------------------------------

sau festival, suna mai bine festival intr-adevar, in contextul suedez

"DISTRACTIE.Festivalul solstitiului de vara este unul dintre cele mai frumoase sarbatori,ca si Noaptea Wallpurgiilor,fiinte mitologice scandinave care se spune ca alunga iarna.Oricum,cea mai frumoasa perioada este cea care preceda Craciunul, moment in care intreaga Suedie este in sarbatoare,ceremonii care dureaza doua luni,de la inceputul lui decembrie pâna la sfârsitul lunii ianuarie."

http://209.85.129.104/search?q=cache:VHAjrA3SzT4J:www.romani...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2008-01-15 13:19:14 GMT)
--------------------------------------------------

"Marea Loja Nationala Unita din Romania invita toti masonii la sarbatoarea Solstitiului de Vara.BUCURESTI 24 Mai 2007
BUCURESTI - CLUBUL DIPLOMATIC 24 Iunie 2007 Marea Loja Nationala Unita din Romania sub conducera Marelui Maestru, Prof.Dr.Doru Augustin Manu, organizeaza traditionala sarbatoare a Solstitiului de Vara a Ritului Scotian Antic si Acceptat, duminica 24 iunie la Clubul Diplomatic din Bucuresti. "


"In vechea Irlandă, sărbătoarea solstiţiului de vară era dedicată reginei zânelor din South Munster – Aina, considerată cea mai mare zeiţă din mitologia ţării. Se credea că ea bântuia pe colinele Knockainy Hill, din sud-vestul insulei sub forma unei fantome ce reprezenta o iapă roşie, numită Lair Derg. In cinstea ei ţăranii făceau făclii din împletituri de paie şi într-un ritual asemănător retragerii cu torţe, înconjurau colinele Knockainy, pentru ca astfel vitele şi holdele să fie apărate de duhurile rele şi zeiţa să asigure protecţie şi fertilitate.Unele scrieri atestă că zeiţa Aina mai poartă denumirea şi de Anu şi în cinstea ei, două culmi de munte (asemănătoare cu sânii unei femei) din Killarney - în vestul Irlandei - au fost botezate Colinele lui Anu. "

http://209.85.129.104/search?q=cache:SGrqBT4iv6AJ:www.agero-...

xxxmistahara
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ede Lungu: midsummer 1. The middle of the summer.// 2. The summer solstice, about June 21. http://www.thefreedictionary.com/midsummer
12 mins
  -> Thanks, Ede

agree  T&I Contprest : buna idee!
13 mins
  -> Multumesc, Oana!

agree  Crisoi
17 mins
  -> Multumesc, Cristina

agree  translator2012
23 mins
  -> Multumesc, Ada

agree  Cristiana Coblis
23 mins
  -> Multumesc, Cristiana

agree  bia_free
59 mins
  -> Multumesc, Bianca

agree  Veronica Manole
1 hr
  -> Merci, Veronica!

agree  Ovidiu Martin Jurj
3 hrs
  -> Multumesc, Ovidiu

agree  Mihaela Ghiuzeli
4 hrs
  -> Multumesc, Mihaela

agree  Cristina Butas
20 hrs
  -> Multumesc, Cristina!

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
misummer feast
Marele fetival al verii


Explanation:
da, chiar asa...


Example sentence(s):
  • In weekendul ce urmeaza solstitiului de vara intreaga Suedie sarbatoreste miezul verii. Marele festival al verii incepe vineri si se termina duminica, fiind prilej de reinviere a vechilor traditii care spuneau ca miezul verii, perioada cea mai fertila a a

    Reference: http://www.smartfinancial.ro/smartpromo/marketing/noapte+alb...
    Reference: http://www.iqads.ro/stire_7091/noapte_alba_la_magazinul_ikea...
T&I Contprest
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Sînzienele


Explanation:
Cred că este sărbătoarea românească cea mai apropiată.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-01-15 18:09:58 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.spiritelenaturii.go.ro/folclor/sanziene.htm

Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 64

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: Sanzienele sunt pe 24 iunie , Mosii in jur de 10 , totuna, si tot mai bine decat alte sarbatori druidice :)
2 hrs
  -> E adevărat, dar de Sînziene se sărbătoreşte solstiţiul.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Mosii de Vara


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Midsummer

http://www.phg.ro/stire.php?id=2761

http://www.crestinortodox.ro/Mosii_de_vara_-23-6735.html

un echivalent romanesc mai putin druidic :)nu suntem celti :)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2008-01-16 19:51:36 GMT)
--------------------------------------------------

Aviz pacatosilor

Traditia spune ca cei care pacatuiesc si nu respecta zilele de Rusalii sunt pedepsiti de iele, care le iau mintile sau ii pocesc, leacul pentru bolile lasate de Rusalii fiind pelinul uscat pus sub perna. Nu este indicat sa dormi in noaptea de Rusalii afara, sa mergi la fantana sau la raspantii. In aceasta zi se duc la biserica crengi de tei si frunze de nuc. Dupa ce sunt sfintite, acestea se pun la stresinile caselor sau la icoane. Se spune ca frunzele si florile de tei sfintite in ziua de Rusalii vindeca surzenia.


am copiat pt cei care nu-si dau osteneala sa citeasca linkurile, dupa care vreau sa le indrept atentia catre ielele sau zanele din "A Midsummer Night's Dream " si sa-i rog sa mediteze asupra asemanarilor

sper din tot sufletul sa nu-mi zica cineva ca piesa respectiva nu e suedeza :)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 209

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxmistahara: Festivalul Mosii de Vara din Suedia?? Nu cred ca asker-ul cauta sarbatoarea populara romaneasca echivalenta, ci doar traducerea.
18 hrs
  -> evident ca nu, ideea pe care am exprimat-o mai sus e de a gasi un echivalent , pacat ca v-a scapat sensul