KudoZ home » English to Romanian » Other

slab avalanche

Romanian translation: avalanşă cu plăci / în plăci


15:43 Jan 19, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Other
English term or phrase: slab avalanche
E dintr-un filmuleţ documentar despre avalanşe şi un nene spune aşa:
"...how to forecast whether or not you have the layering present within the snowcover to produce . That´s where the cohesive layer of the snow cover fails on another layer that is not related hereto.
Ecaterina Rusnac
Romanian translation:avalanşă cu plăci / în plăci
Explanation:
Dupa cum arata denumirea, aceste avalanse sunt produse de "placi de zapada". Acestea sunt mase lenticulare de zapada compacta, tasata, adesea dura, de dimensiuni diferite ( cat suprafata unei camere sau apartament, dar pot fi si mai mari).

http://www.vx.ro/dinumititeanu/4-tipuri-de-avalanse

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2008-01-19 15:51:09 GMT)
--------------------------------------------------

„Avalanşe în plăci - care se produc prin desprinderea stratului superficial îngheţat şi a celui mijlociu, suprafaţa de desprindere fiind la contactul cu stratul bazal.”

http://ro.wikipedia.org/wiki/Avalanşă
Selected response from:

Florin Ular
Romania
Grading comment
merci :)
văzusem cum se "manifestă" în filmuleţ, însă nu ştiam cum li se spune pe româneşte
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1avalanşă cu plăci / în plăci
Florin Ular
3avalansa de bucati de minereu/placi
Aura Cherecheș


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
avalansa de bucati de minereu/placi


Explanation:
slab = tranche de minerai/plaque
poate va ajuta


    Reference: http://granddictionnaire.com
Aura Cherecheș
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: mulţumesc


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
avalanşă cu plăci / în plăci


Explanation:
Dupa cum arata denumirea, aceste avalanse sunt produse de "placi de zapada". Acestea sunt mase lenticulare de zapada compacta, tasata, adesea dura, de dimensiuni diferite ( cat suprafata unei camere sau apartament, dar pot fi si mai mari).

http://www.vx.ro/dinumititeanu/4-tipuri-de-avalanse

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2008-01-19 15:51:09 GMT)
--------------------------------------------------

„Avalanşe în plăci - care se produc prin desprinderea stratului superficial îngheţat şi a celui mijlociu, suprafaţa de desprindere fiind la contactul cu stratul bazal.”

http://ro.wikipedia.org/wiki/Avalanşă

Florin Ular
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 88
Grading comment
merci :)
văzusem cum se "manifestă" în filmuleţ, însă nu ştiam cum li se spune pe româneşte

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina Adams: absolut, slab avalanche, occurs when a distinct cohesive snow layer breaks away as a unit and slides because it is poorly anchored to the snow a se deosebi de "loose snow avalanches"
3 mins
  -> Mulţumesc!