KudoZ home » English to Romanian » Other

inspection resp. audit inspection

Romanian translation: audit intern


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:audit inspection (quality management)
Romanian translation:audit intern
Entered by: Elvira Stoianov

08:08 Oct 17, 2002
English to Romanian translations [PRO]
/ decl. de conformitate
English term or phrase: inspection resp. audit inspection
Intr-o declaratie de conformitate:

Inspection and approval by the Quality Dept. at the start of each production run.

Audit inspection by Qulity Dept. during the production process by random selectoion of packed products.
Elvira Stoianov
Luxembourg
inspectia, respectiv auditul intern
Explanation:
Procesele de audit intern sunt specifice sistemelor de management (al calitatii ISO 9001, al mediului ISO 14001).
Referinte: 6 ani de activitate in acest domeniu
Selected response from:

Paula Dana Szabados
Romania
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1inspectia, respectiv auditul intern
Paula Dana Szabados
5Inspectarea/verificarea ..... auditul calitatii
Cristiana Coblis
4 +1Control tehnic de calitate
Andrei Albu
41. revizuirea sau verificarea 2. raport de audit
Roxana Marian
3VerificareMaricica W.


Discussion entries: 2





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
1. revizuirea sau verificarea 2. raport de audit


Explanation:
.

Roxana Marian
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 34

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maricica W.: Raportul de audit este un document financiar-contabil, dupa stiinta mea. in plus, e vorba de verificare, nu de documentul care o constata.
59 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Verificare


Explanation:
la ambele. Verificare prin sondaj

Auditarea in general se face de o structura externa celeia de executie. In cazul asta, termenul pare folosit impropriu (Departamentul calitate face parte evident din aceeasi unitate de productie). Am gasit termenul numai in documente financiare, ceea ce poate insemna din nou ca este folosit impropriu, pentru a evita repetitia.


HTH


Maricica W.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 359

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crissy: imposibil. sunt doua chestiuni diferite, una are loc la inceputul procesului de productie, iar cealalta in cursul procesului de productie. chiar daca ambele privesc QA-ul, au denumiri diferite in romana
1 day6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Control tehnic de calitate


Explanation:
sau Inspectia tehnica de calitate. E vorba despre productie si despre controlul prin sondaj/aleatoriu al calitatii produselor asamblate/realizate in unitatea respectiva.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-17 10:16:42 (GMT)
--------------------------------------------------

La prima cred ca este un fel de certificare/omologare (inainte de inceperea procesului de productie), iar la a doua este clasicul control tehnic de calitate.

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 1777

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tehno
16 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Inspectarea/verificarea ..... auditul calitatii


Explanation:
Inspectarea/verificarea (tehnica) si aprobare de catre Departamanetul CTC la initierea fiecarui ciclu de productie.
Inspectie

Auditul calitatii efectuat de catre Dep. CTC in cursul proceselor de productie prin selectarea la intamplare a unor produse ambalate.
vezi si:
Auditul calitatii
... CURSURILE SE ACHITA IN 4 RATE !!! CERERE DE INSCRIERE. Selectati optiunile si inscrieti
datele dumneavoastra. Doresc sa ma inscriu la grupa de auditul calitatii. ...
www.mileniumschool.ro/prod0321.htm - 6k

Exemplu ilustrative (asupra sensului).
The Initial Audit Inspection - The audit inspection is a detailed inspection of all components of the roofing system and other related or connected building systems. The purpose of the audit inspection is to identify any condition that may be the result of or lead to roofing damage. The data that is collected during the audit inspection becomes the base upon which the preventive maintenance program is based.



    Reference: http://www.lichy.com/services.html
    Reference: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=auditul
Cristiana Coblis
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 882

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
inspectia, respectiv auditul intern


Explanation:
Procesele de audit intern sunt specifice sistemelor de management (al calitatii ISO 9001, al mediului ISO 14001).
Referinte: 6 ani de activitate in acest domeniu

Paula Dana Szabados
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 182
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roxana Marian: de acord cu "audit intern"
21 hrs
  -> multumesc