KudoZ home » English to Romanian » Other

fostering

Romanian translation: plasament familial


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fostering
Romanian translation:plasament familial
Entered by: Cristina Moldovan do Amaral

21:02 Oct 17, 2002
English to Romanian translations [Non-PRO]
/ adoptions
English term or phrase: fostering
fostering of a child

este vorba de un institut de *fostering* si adoptii
Lavinia Pirlog
Romania
plasament familial
Explanation:
centru de plasament si adoptii

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-17 21:23:20 (GMT)
--------------------------------------------------

fostering- a avea in grija un copil fara a- l adopta

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-17 21:25:16 (GMT)
--------------------------------------------------

vezi si:
http://dir.bumerang.ro/Familie/Orfelinate_si_centre_de_plasa...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-17 21:27:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Copiii cu handicap sever vor putea creste la Centrul de Plasament Birchis
Consilierii judeteni au aprobat, in ultima sedinta, o serie de proiecte care vor participa la licitatia pentru finantari nerambursabile in cadrul Programului Phare - Ro, \"Copiii mai intai\". Aceste proiecte au fost elaborate de catre Directia Generala pentru Protectia Drepturilor Copilului si urmaresc obiectivele generale propuse in strategia nationala a Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptii. Proiectele care vor participa la licitatia pentru finantari nerambursabile sunt: Centru de plasament de tip familial - Petris,

http://www.virtualarad.net/news/2001/va_n240301_ro.htm
Selected response from:

Cristina Moldovan do Amaral
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +9plasament familial
Cristina Moldovan do Amaral
4intretinere
Tehno
3Protectia CopiilorSerge L


Discussion entries: 2





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Protectia Copiilor


Explanation:
Would be my suggestion.
Definitely, my knowledge of Catalan is better than that of the Romanian language ;o)

"Autoritatea Nationala pentru Protectia Copiilor si Adoptii;"

HTH,

Serge L.


    Reference: http://www.mapgov.ro/r.a.p.html
Serge L
PRO pts in pair: 16

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +9
plasament familial


Explanation:
centru de plasament si adoptii

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-17 21:23:20 (GMT)
--------------------------------------------------

fostering- a avea in grija un copil fara a- l adopta

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-17 21:25:16 (GMT)
--------------------------------------------------

vezi si:
http://dir.bumerang.ro/Familie/Orfelinate_si_centre_de_plasa...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-17 21:27:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Copiii cu handicap sever vor putea creste la Centrul de Plasament Birchis
Consilierii judeteni au aprobat, in ultima sedinta, o serie de proiecte care vor participa la licitatia pentru finantari nerambursabile in cadrul Programului Phare - Ro, \"Copiii mai intai\". Aceste proiecte au fost elaborate de catre Directia Generala pentru Protectia Drepturilor Copilului si urmaresc obiectivele generale propuse in strategia nationala a Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptii. Proiectele care vor participa la licitatia pentru finantari nerambursabile sunt: Centru de plasament de tip familial - Petris,

http://www.virtualarad.net/news/2001/va_n240301_ro.htm

Cristina Moldovan do Amaral
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 515

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  corin: foster (adj.) = giving or receiving parental care though giving or receiving parental care though not kin by blood or related legally: a not kin by blood or related legally: a foster parent.
4 mins
  -> multumesc, Corin

agree  Raluca Ion
14 mins
  -> multumesc, Raluca

agree  Katza
22 mins
  -> multumesc, Narcisa

agree  Alina Matei: spot on!
57 mins
  -> multumesc, Stefania

agree  Tehno
4 hrs
  -> multumesc, Tehno

agree  Éva Vajda
7 hrs
  -> multumesc, Ewe

agree  Andrei Albu
8 hrs
  -> multumesc, Andrei

agree  Cristiana Coblis
8 hrs
  -> multumesc, Cristiana

agree  Crissy
17 hrs
  -> multumesc, Crissy

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
intretinere


Explanation:
Intretinerea / sustinerea materiala / subventionarea / sponsorizarea unui copil.

Sigur ca intretinerea survine ca urmare a unei operatiuni de plasare familiala / plasament familial. (Aici ii dau dreptate Cristinei - vezi mai sus).

In conditiile in care copiii minori sau tinerii nu pot locui din diferite motive impreuna cu familia sau cu rudele apropiate, autoritatile pot interveni in acest sens. Cea mai buna decizie in asemenea cazuri este plasarea minorului/tanarului intr-o familie locala care le poate oferi conditii adecvate de viata si educatie.

In alte tari, aceasta practica vizeaza in principal scolarii si studentii.

Intr-un alt context, termenul inseamna si mentinere / pastrare / intretinere:

Our country takes active part in all activities of cooperation, fostering good relations with each of the countries in this region.


    <a href="www.reading.gov.uk/caring/fosteringandadoption/fostering/introduction.htm">Introduction to Fostering</a>
    <a href="www.kappa.ro/guv96/bsec2an.html" target=Tehno1100>The speech delivered by Adrian Nastase</a>
Tehno
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 79