KudoZ home » English to Romanian » Other

musky

Romanian translation: ştiucă


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:musky
Romanian translation:ştiucă
Entered by: Tudor Soiman

11:52 Jan 1, 2003
English to Romanian translations [Non-PRO]
English term or phrase: musky
Musky's the big deal fish in these waters.



La multi ani si multumesc.
Katza
ştiucă
Explanation:
tot "neam" esox, iar dacă trad. nu e ,clar, stiintifica...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-01 21:53:09 (GMT)
--------------------------------------------------

Exista opt specii ale familiei Esox dintre care sase se gasesc in America de Nord: Esox Masquinongy, Esox Masquinongy Masquinony, Esox Masquinonqy Ohiensis (specie ce atinge 2,5 m lungine si 50 de kg), Esox Americanus, Esox Vermiculatus (greutatea medie pentru aceasta specie fiind de 100 g), Esox Reichertie, Esox Lucius.
STIUCA (esox lucius)
Rapitorul numarul unu, stiuca in ciuda ferocitati pe care o cunoaste marea majoritate a oamenilor este totusi un peste foarte util, caci asigura selectia vanand pestii bolnavi sau raniti, de unde si faptul ca i se mai spune si sanitarul baltilor.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-01 21:53:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Exista opt specii ale familiei Esox dintre care sase se gasesc in America de Nord: Esox Masquinongy, Esox Masquinongy Masquinony, Esox Masquinonqy Ohiensis (specie ce atinge 2,5 m lungine si 50 de kg), Esox Americanus, Esox Vermiculatus (greutatea medie pentru aceasta specie fiind de 100 g), Esox Reichertie, Esox Lucius.
STIUCA (esox lucius)
Rapitorul numarul unu, stiuca in ciuda ferocitati pe care o cunoaste marea majoritate a oamenilor este totusi un peste foarte util, caci asigura selectia vanand pestii bolnavi sau raniti, de unde si faptul ca i se mai spune si sanitarul baltilor.
Selected response from:

Tudor Soiman
Grading comment
Multumesc mult de tot si un An Nou cu multe realizari.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ştiucăTudor Soiman
5Esox masquinongy (Latin)Mirona Ciocirlie


Discussion entries: 3





  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Esox masquinongy (Latin)


Explanation:
'Musky' or 'Muskellunge' - the largest species of pike, found in the lakes and rivers of the Great Lakes of N America (New Penguin Dictionary). Cred ca ar trebui sa mergi cu denumirea din limba latina.

Mirona Ciocirlie
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Simon Charass: Cred ca aveti dreptate ca este "Esox masquinongy", eu nu stiu si nu m apricep, dar nu sunt de acord ca trebuie folosit doar termenul latin. De obicei numele latin este pus in paranteze dupa numele pestelui, in cazul de fata, si nu de unul singur.
14 hrs
  -> Sunt de acord, dar m-am gindit ca era vorba de un text de specialitate unde se facea distinctia intre mai multe tipuri de 'esox' (stiuci) si nu vedeam alta solutie de a distinge intre ele decit folosirea denumirii latinesti. Multumesc oricum!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ştiucă


Explanation:
tot "neam" esox, iar dacă trad. nu e ,clar, stiintifica...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-01 21:53:09 (GMT)
--------------------------------------------------

Exista opt specii ale familiei Esox dintre care sase se gasesc in America de Nord: Esox Masquinongy, Esox Masquinongy Masquinony, Esox Masquinonqy Ohiensis (specie ce atinge 2,5 m lungine si 50 de kg), Esox Americanus, Esox Vermiculatus (greutatea medie pentru aceasta specie fiind de 100 g), Esox Reichertie, Esox Lucius.
STIUCA (esox lucius)
Rapitorul numarul unu, stiuca in ciuda ferocitati pe care o cunoaste marea majoritate a oamenilor este totusi un peste foarte util, caci asigura selectia vanand pestii bolnavi sau raniti, de unde si faptul ca i se mai spune si sanitarul baltilor.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-01 21:53:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Exista opt specii ale familiei Esox dintre care sase se gasesc in America de Nord: Esox Masquinongy, Esox Masquinongy Masquinony, Esox Masquinonqy Ohiensis (specie ce atinge 2,5 m lungine si 50 de kg), Esox Americanus, Esox Vermiculatus (greutatea medie pentru aceasta specie fiind de 100 g), Esox Reichertie, Esox Lucius.
STIUCA (esox lucius)
Rapitorul numarul unu, stiuca in ciuda ferocitati pe care o cunoaste marea majoritate a oamenilor este totusi un peste foarte util, caci asigura selectia vanand pestii bolnavi sau raniti, de unde si faptul ca i se mai spune si sanitarul baltilor.


    Reference: http://www.delta.home.ro/pesti/pesti.html
Tudor Soiman
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 383
Grading comment
Multumesc mult de tot si un An Nou cu multe realizari.