KudoZ home » English to Romanian » Other

Spur-thighed Tortoise

Romanian translation: Broasca testoasa cu capac sau greaca (testudo greaca ibera)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Spur-thighed Tortoise
Romanian translation:Broasca testoasa cu capac sau greaca (testudo greaca ibera)
Entered by: Lavinia Pirlog

20:04 Jan 9, 2003
English to Romanian translations [Non-PRO]
/ testoase
English term or phrase: Spur-thighed Tortoise
The species of Mediterranean tortoise most commonly imported into Britain have been the Spur-thighed Tortoise (Testudo graeca) and the Hermann's Tortoise (Testudo hermanni).

Cu multumiri,
Tweety
Lavinia Pirlog
Romania
Broasca testoasa cu capac sau greaca (testudo greaca ibera)
Explanation:
este varianta gasita pe:
Selected response from:

Andreea_U
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Broasca testoasa cu capac sau greaca (testudo greaca ibera)Andreea_U
5 +1testoasa cu capac/ greaca
Cristina Moldovan do Amaral
4testudo gr-testoasa de uscat dobrogeana, testudo h- testoasa de uscat banateana
Raluca Ion


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Broasca testoasa cu capac sau greaca (testudo greaca ibera)


Explanation:
este varianta gasita pe:


    Reference: http://www.testoase.go.ro/files/tipuri_de_testoase.htm
Andreea_U
Sweden
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral: corect
5 mins

agree  Mirona Ciocirlie
28 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
testoasa cu capac/ greaca


Explanation:
Broasca testoasa cu capac sau greaca (testudo greaca ibera)
Brosaca trestoasa cu capac sau broasca cu capac, este raspandita in nord-vestul Africii, Bazinul Mediteranean, Asia Mica si Peninsula Balcanica. La noi in tara se intalneste indeosebi in Dobrogea. De talie mijlocie, la varsta de adult poate ajunge la 20-30 cm. Capul, gatul si membrele se pot retrage in totalitate sub carapace. La toate animalele mai in varsta, carapacea este mai bombata iar in partea posterioara este mai latita, spre deosebire de tineret, la care carapacea este mai putin convexa si cu contur aproape circular. Culoarea carapacei este galbena sau galben-verzui, iar marginile si chiar unele zone pot fi de culoare brun inchis. Plastronul este ornat cu pete intinse de culoare maronie, pe un fond de culoare galben-versui deschis. Coadaeste scurta si fara varf cornos. Pe ambele parti ale cozii se gaseste cate un tubercul cornos
Masculul are cloaca anala mai proeminenta, iar plastronul mult mai concav comparativ cu al femelei.
Broastele testoase cu capac coabiteaza in locuri uscate, insorite, pe dealuri cu inaltimi reduse si vegetatia bogata, dar se intalnesc frecvent si in paduri. Este un animal foarte agil, care in timpul zilei se deplaseaza permanent dupa hrana, iar noaptea si in timpul zilei cu temperaturi ridicate, se adaposteste in tufe, intre pietre, in mici pesteri sapate in stancile calcaroase etc.
Hrana este in exclusivitate vegetala, consumand frunze, fructe, flori si cu totul accidental, rame si melci. In conditii vitrege de trai poate deveni chiar coprofaga sau consumatoare de pamant cu un continut ridicat de substante organice.
Avand o carapace foarte solida, are in general putini dusmani si acestia mai ales in perioada de tineret, cand carapacea este mai moale, aceasta intarindu-se odata cu varsta. In iunie, femela depune 2-5 oua, cu coaja tare, ce vor ecloza in august sau septembrie. Uneori, puii intra direct in hibernare pana primavara viitoare.



    Reference: http://www.testoase.go.ro/files/tipuri_de_testoase.htm
Cristina Moldovan do Amaral
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 515

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andreea_U: pai nu?
6 mins
  -> sigur, doar am gasit aceeasi sursa :-))

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
testudo gr-testoasa de uscat dobrogeana, testudo h- testoasa de uscat banateana


Explanation:
conform www.animalia.go.ro

Raluca Ion
United Kingdom
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 5