KudoZ home » English to Romanian » Other

Stripeless Tree Frog

Romanian translation: brotăcel, buratec, răcănel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Stripeless Tree Frog
Romanian translation:brotăcel, buratec, răcănel
Entered by: Raluca Ion

20:18 Jan 9, 2003
English to Romanian translations [Non-PRO]
/ broaste
English term or phrase: Stripeless Tree Frog
Stripeless Tree Frog (Hyla meridionalis). Small amphibian (up to 5 cm), with noticeably smooth, shiny, bright-green skin, and a small black band on each side.

Cu multumiri,
Tweety
Lavinia Pirlog
Romania
brotăcel, buratec, răcănel
Explanation:
Am gasit un site fantastic, nu stiu daca il stiti www.animalia.go.ro, o enciclopedie a animalelor. Acolo am gasit si creatura cu pricina. Din descrierea data de tine, si eu stiam de brotacel. Aici este insa Hyla arborea ...
Formă elegantă şi zveltă, de dimensiuni mici, lungimea la adult 4-5 cm. Capul mai lat decât lung, botul scurt, rotunjit, ochii laterali, timpanul foarte vizibil. Dinţii vomerieni pe două grupe mici transversale sau uşor oblice, între choane. Membrele sunt lungi, cu discuri adezive caracteristice la vârful degetelor. Degetele anterioare uşor palmate la bază, primul mai scurt decât al doilea; cele posterioare palmate până la 1/2 sau 2/3. Pe marginea internă a tarsului un pliu distinct. Pielea netedă, strălucitoare dorsal, granuloasă ventral (în afară de gât la mascul). Palma cu tuberculi netezi, moi rotunjiţi. Masculul cu un sac vocal mare, brun-gălbui, sub gât; când este gol pare un pliu al pielii; umflat apare mai mare decât capul. Orăcăitul este extrem de zgomotos, caracteristic, putându-se auzi la distanţă mare. Este alcătuit dintr-o serie de "crac"-uri, câte 3-6 pe secundă, timp de câteva secunde. Masculii nu au calozităţi nupţiale dar în perioada de reproducere la baza degetului intern apar granule cornoase mici incolore.
Culoarea variază după mediu: dorsal verde deschis, galben sau albăstrui-cenuşiu sau negru, uniform sau cu pete întunecate. O dungă neagră sau cafenie porneşte de la ochi, până la baza femurului, în regiunea lombară formează o blucă îndreptată în sus. Gâtul la femelă cenuşiu-violet, la mascul cafeniu-auriu. Abdomenul alb, degetele galbene sau roz.

sper sa te ajute!
Selected response from:

Raluca Ion
United Kingdom
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1broasca dungata de copacraulciceu
3 +3brotăcel, buratec, răcănel
Raluca Ion


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
brotăcel, buratec, răcănel


Explanation:
Am gasit un site fantastic, nu stiu daca il stiti www.animalia.go.ro, o enciclopedie a animalelor. Acolo am gasit si creatura cu pricina. Din descrierea data de tine, si eu stiam de brotacel. Aici este insa Hyla arborea ...
Formă elegantă şi zveltă, de dimensiuni mici, lungimea la adult 4-5 cm. Capul mai lat decât lung, botul scurt, rotunjit, ochii laterali, timpanul foarte vizibil. Dinţii vomerieni pe două grupe mici transversale sau uşor oblice, între choane. Membrele sunt lungi, cu discuri adezive caracteristice la vârful degetelor. Degetele anterioare uşor palmate la bază, primul mai scurt decât al doilea; cele posterioare palmate până la 1/2 sau 2/3. Pe marginea internă a tarsului un pliu distinct. Pielea netedă, strălucitoare dorsal, granuloasă ventral (în afară de gât la mascul). Palma cu tuberculi netezi, moi rotunjiţi. Masculul cu un sac vocal mare, brun-gălbui, sub gât; când este gol pare un pliu al pielii; umflat apare mai mare decât capul. Orăcăitul este extrem de zgomotos, caracteristic, putându-se auzi la distanţă mare. Este alcătuit dintr-o serie de "crac"-uri, câte 3-6 pe secundă, timp de câteva secunde. Masculii nu au calozităţi nupţiale dar în perioada de reproducere la baza degetului intern apar granule cornoase mici incolore.
Culoarea variază după mediu: dorsal verde deschis, galben sau albăstrui-cenuşiu sau negru, uniform sau cu pete întunecate. O dungă neagră sau cafenie porneşte de la ochi, până la baza femurului, în regiunea lombară formează o blucă îndreptată în sus. Gâtul la femelă cenuşiu-violet, la mascul cafeniu-auriu. Abdomenul alb, degetele galbene sau roz.

sper sa te ajute!

Raluca Ion
United Kingdom
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 5
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral
1 min
  -> multumesc

agree  Mirona Ciocirlie
14 mins
  -> multumesc

agree  Andrei Albu
11 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
broasca dungata de copac


Explanation:
aceeasi denumire am auzit-o la teleenciclopedia in urma cu citiva ani.

raulciceu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tehno: Traducerea ta mi se pare mai relevanta. Seamana cu un brotacel. Vezi http://www.naturfotogalerie.de/amph/01/mml01.htm
2 hrs