KudoZ home » English to Romanian » Other

communicating science

Romanian translation: Informarea publicului despre activitatile stiintifice


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:communicating science
Romanian translation:Informarea publicului despre activitatile stiintifice
Entered by: Éva Vajda

13:11 Mar 31, 2003
English to Romanian translations [Non-PRO]
English term or phrase: communicating science
Communicating science: trends and perceptions...

Even though science is not a popular subject, there seems to be a clear need for enhanced science communication...
Andrei Albu
Romania
Informarea publicului
Explanation:
Informarea publicului despre activitatile stiintifice/ evolutia stiintei
Selected response from:

Éva Vajda
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Informarea publicului
Éva Vajda
5Metode de comunicare a stiintelor:
Susanna & Christian Popescu GbR
3 +1popularizarea stiintelor naturiiAnca Nitu


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Informarea publicului


Explanation:
Informarea publicului despre activitatile stiintifice/ evolutia stiintei


    Reference: http://216.239.51.100/search?q=cache:uJy6mPmnLnAC:www.asc.as...
Éva Vajda
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 29

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tudor Soiman: 100%
8 hrs
  -> Thanks, dradum!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
popularizarea stiintelor naturii


Explanation:
sau

cresterea polpularitatii stiintelor naturii prin programe de comunicari stiintifice

science = chimie + bilogie + nitica fizica + astronomie eventual
toate sunt predate in scoli sub eticheta "science"
vezi si:
http://directory.google.com/Top/Kids_and_Teens/School_Time/S...

stiu ca popularizare NU e communication dar acesta mi se pare sensul materialului: acela de a face aceste stiinte mai cunoscute ,mai populare.


--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-31 15:46:02 (GMT)
--------------------------------------------------

pardon \"biologie\"

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 3372

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Oana Popescu: as zice doar popularizarea stiintelor
2 hrs
  -> si asa, dar cum am aratat mai sus science nu inseamna stiinte pur si simplu ci un amalgam de chimie ,fizica,biologie ceea ce face traducerea mai dificila din care cauza le-am zis stiintele naturii in lipsa de alt termen care sa defineasca precis conceptul

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Metode de comunicare a stiintelor:


Explanation:
curente (orientari) si abordari...

Chiar daca stiintele nu reprezinta un subiect prea indragit, se evidentiaza tot mai mult necesitatea intensificarii (diversificarii) metodelor de comunicare a lor.
- as zice eu

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-31 19:12:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Science = stiintele naturii ca obiecte de studiu la scoala. La fel, psihologia si medicina sunt stiinte, dar dupa cunostintele mele nu ale naturii...

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 81