KudoZ home » English to Romanian » Other

backbone

Romanian translation: cartilagiu dorsal


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:backbone
Romanian translation:cartilagiu dorsal
Entered by: Elvira Stoianov

10:48 May 21, 2003
English to Romanian translations [PRO]
English term or phrase: backbone
nu mai imi aduc aminte cum se numeste acel os la rechini. traducatorul a scris coloana vertebrala, dar daca imi aduc eu bine aminte de la orele de biologie din liceu, rechinii nu au coloana vertebrala si acel os are o denumire speciala care acum imi scapa
Elvira Stoianov
Luxembourg
cartilagiu dorsal
Explanation:
Eu asa am invatat la scoala...:) De fapt cartilaje pestii mai au si prin alte parti.
Selected response from:

costinro
United Kingdom
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1cartilagiu dorsal
costinro
5cartilagiu
Irene S.
3inotatoare dorsala ?
Gabrielle Weatherhead
3coloana vertebralaRadu Stefan


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
coloana vertebrala


Explanation:
Din cate am gasit eu in documentatii, rechini nu au o coloana vertebrala adevarata, ci una formata din multe cartilagii, dar daca ar fi sa denumim intr-un anumit fel acel organ, as spune:

"coloana cartilaginoasa"
"maduva cartilaginoasa"

Sper sa te ajute

http://school.discovery.com/schooladventures/ prehistoricsharks/gallery8.htm



    Reference: http://www.caske2000.org/sharks/sharks.htm
    Reference: http://www.saintmarks.ie/projects/project1.htm
Radu Stefan
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 71

42 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
cartilagiu dorsal


Explanation:
Eu asa am invatat la scoala...:) De fapt cartilaje pestii mai au si prin alte parti.

costinro
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 232
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: si bine ai mai tinut minte, domnule!:)
3 hrs
  -> Multumesc, Anca.

57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inotatoare dorsala ?


Explanation:
Ai dreptate ca rechinii nu au coloana vertebrala, de fapt au un schelet cartilaginos.
N-am gasit nicaieri o denumire consacrata pt."backbone".
s-ar putea ca textul tau sa se refere la inotatoarea de pe spatele rechinului(doral fin)?
Succes!


    Reference: http://http://www.discoveryromaniei.com/_live_cams/shark_mor...
Gabrielle Weatherhead
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 63