KudoZ home » English to Romanian » Other

haves

Romanian translation: bogaţi, bogătaşi, înstăriţi


08:10 May 27, 2003
English to Romanian translations [PRO]
English term or phrase: haves
Grupata sub titlul de Challenges am urmatoarea lista:

North – South disparities
Islamic recidivism
Confused or absent national identities
Failed leaderships
Ill-defined and/or poorly articulated international norms
Limited perceptions and/or ignorance of the “haves”
Emergence of 21st Century Luddites

Aveti vreo idee ce s-ar potrivi aici pentru haves?
Textul este o prezentare PPT si este de fapt o insiruire de elemente ca cea pe care v-am copiat-o aici, in rest nu am prea mult context. Textul se concentreaza asupra securitatii nationale si externe, modul in care poate fi asigurata aceasta.
Elvira Stoianov
Luxembourg
Romanian translation:bogaţi, bogătaşi, înstăriţi
Explanation:
Function: noun
Date: 1836
: one that is well-endowed especially in material wealth
one who belongs to a wealthy class
Selected response from:

Irene S.
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4"paturi avute"
Rodica Stefan
4 +3bogaţi, bogătaşi, înstăriţi
Irene S.
5 +1bogati (bogatasi)
costinro
5cei avuţilucca
3şmecheraşi???
Janos Fazakas


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
"paturi avute"


Explanation:
"Reprezentarile limitate si/sau ignoranta paturilor avute"

"haves", the rich, se afla in opozitie cu "have nots", the poor.

Rodica Stefan
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 149

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  corina77
35 mins

agree  Cristina Moldovan do Amaral
7 hrs

agree  Gabrielle Weatherhead
12 hrs

agree  Oana Popescu
1 day21 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
bogaţi, bogătaşi, înstăriţi


Explanation:
Function: noun
Date: 1836
: one that is well-endowed especially in material wealth
one who belongs to a wealthy class

Irene S.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 814
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral
7 hrs
  -> multumesc, Cristina

agree  Gabrielle Weatherhead
12 hrs
  -> multumesc, Gabrielle

agree  Oana Popescu
1 day21 hrs
  -> multumesc, Oana

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bogati (bogatasi)


Explanation:

have, substantiv = a person who possesses great material wealth

sinonime:millionaire, rich person,wealthy person

costinro
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 232

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Oana Popescu
1 day21 hrs
  -> Multumesc.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
şmecheraşi???


Explanation:
"Haves" în afară de evidentul sens de derivat din "a avea", mai poate însemna şi şmecheris, şmecheraş, sau în sleng zis "trombon", respectiv "trombonitor". Ex: "it' a have", înseamnă "păcăleală". Sigur contextul determină sensul real, deci propunerea mea este cu rezerve.

Janos Fazakas
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 450

9 days   confidence: Answerer confidence 5/5
cei avuţi


Explanation:
Percepţiile limitate şi/sau ignoranţa celor avuţi.

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 2001