KudoZ home » English to Romanian » Other

Luddites

Romanian translation: adversarii progresului tehnologic


08:10 May 27, 2003
English to Romanian translations [PRO]
English term or phrase: Luddites
Grupata sub titlul de Challenges am urmatoarea lista:

North – South disparities
Islamic recidivism
Confused or absent national identities
Failed leaderships
Ill-defined and/or poorly articulated international norms
Limited perceptions and/or ignorance of the “haves”
Emergence of 21st Century Luddites

Stiu ce inseamna Luddites, dar nu stiu cum se traduce.

Textul este o prezentare PPT si este de fapt o insiruire de elemente ca cea pe care v-am copiat-o aici, in rest nu am prea mult context. Textul se concentreaza asupra securitatii nationale si externe, modul in care poate fi asigurata aceasta.
Elvira Stoianov
Luxembourg
Romanian translation:adversarii progresului tehnologic
Explanation:
De la numele propriu Luddite al unui muncitor englez din secolul XIX care a distrus niste utilaje pentru ca se temea ca vor provoca somaj...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-27 08:52:13 (GMT)
--------------------------------------------------

Scuze, numele propriu este Ludd (il chema de fapt Ned Ludd ;)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-27 08:55:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Am gasit intr-un dictionar R-E o propunere de traducere prin \"luddit\".
Selected response from:

costinro
United Kingdom
Grading comment
multumesc. am ales sa parafrazez si sa pun luddit in paranteza ca sa nu pierd nuanta
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3adversarii progresului tehnologic
costinro
3duşmani ai progresului
Irene S.


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
duşmani ai progresului


Explanation:
O variantă...


Irene S.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 814

32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
adversarii progresului tehnologic


Explanation:
De la numele propriu Luddite al unui muncitor englez din secolul XIX care a distrus niste utilaje pentru ca se temea ca vor provoca somaj...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-27 08:52:13 (GMT)
--------------------------------------------------

Scuze, numele propriu este Ludd (il chema de fapt Ned Ludd ;)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-27 08:55:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Am gasit intr-un dictionar R-E o propunere de traducere prin \"luddit\".

costinro
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 232
Grading comment
multumesc. am ales sa parafrazez si sa pun luddit in paranteza ca sa nu pierd nuanta

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  corina77
26 mins
  -> Multumesc.

agree  Cristina Moldovan do Amaral
7 hrs
  -> Multumesc,

agree  Daniela McKeeby
3 days17 hrs
  -> Multumesc.