KudoZ home » English to Romanian » Other

senior policy makers

Romanian translation: persoane din conducere, cu putere de decizie care stabilesc politica (firmei)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:senior policy makers
Romanian translation:persoane din conducere, cu putere de decizie care stabilesc politica (firmei)
Entered by: Anca Nitu

14:09 May 27, 2003
English to Romanian translations [PRO]
English term or phrase: senior policy makers
Identify appropriate missions and tasks
Develop strategies for early crisis resolution
Accelerate planning on civilian aspects
Deal with critical funding and personnel needs early on
Integrate all components for response at the policy level (civilian, military, police, and the like)
Create coordination mechanisms at the operational level
Identify issues relevant to senior policy makers
Elvira Stoianov
Luxembourg
persoane din conducere, cu putere de decizie care stqbilesc politica (firmei)
Explanation:
ai putea sa-i zici si directiunea ( board of directors, dar ar fi incomplet ca si inginerul sef si seful de vanzari si cel de la productie si advertizing stabilesc politica firmei)
acestia de obicei sunt seniors adica cu vechime in firma si in meserie
nu stiu daca exista vreun echivalent in romana ca sistemul ierarhic e ca la comunisti : dupa vechime.( de necrezut dar foarte adevarat)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-27 15:04:35 (GMT)
--------------------------------------------------

jeez, inca nu m-am trezit, pardon, a se citi \"stabilesc\"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-27 23:06:20 (GMT)
--------------------------------------------------

si daca e vorba de un guvern / sau conducerea unui stat merge:


demnitari cu putere de decizie care stabilesc politica de guvernare a unei tari


nu se cheama strategi cei care impun poltica de guvernare, ci consilierii lor sunt strategii; persoanele in cauza sunt demnitarii
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3persoane din conducere, cu putere de decizie care stqbilesc politica (firmei)Anca Nitu
4strategi de rang inaltCristian Nicolaescu


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
persoane din conducere, cu putere de decizie care stqbilesc politica (firmei)


Explanation:
ai putea sa-i zici si directiunea ( board of directors, dar ar fi incomplet ca si inginerul sef si seful de vanzari si cel de la productie si advertizing stabilesc politica firmei)
acestia de obicei sunt seniors adica cu vechime in firma si in meserie
nu stiu daca exista vreun echivalent in romana ca sistemul ierarhic e ca la comunisti : dupa vechime.( de necrezut dar foarte adevarat)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-27 15:04:35 (GMT)
--------------------------------------------------

jeez, inca nu m-am trezit, pardon, a se citi \"stabilesc\"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-27 23:06:20 (GMT)
--------------------------------------------------

si daca e vorba de un guvern / sau conducerea unui stat merge:


demnitari cu putere de decizie care stabilesc politica de guvernare a unei tari


nu se cheama strategi cei care impun poltica de guvernare, ci consilierii lor sunt strategii; persoanele in cauza sunt demnitarii

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 3372
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daniela McKeeby
5 mins
  -> multumesc

agree  Cristina Moldovan do Amaral
30 mins
  -> thnx :)

agree  Éva Vajda
56 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strategi de rang inalt


Explanation:
Cred ca textul se refera mai degraba la preobleme strategice la nivel de stat.

"Integrate all components for response at the policy level (civilian, military, police, and the like")


s-ar mai putea spune:
strategi/teoreticieni/tehnocrati de prim rang



    Reference: http://w3.granddictionnaire.com/btml/fra/r_motclef/index800_...
    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller?CURRENTSCREEN=E...
Cristian Nicolaescu
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 2321