KudoZ home » English to Romanian » Poetry & Literature

Bah, humbug!

Romanian translation: Ha, fleacuri!


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Bah, humbug!
Romanian translation:Ha, fleacuri!
Entered by: Cristian Brinza

13:39 Aug 2, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / Charles Dickens
English term or phrase: Bah, humbug!
Rogu-vă, cine are la îndemână un exemplar din "Poveste de Crăciun" a lui Charles Dickens, agiutaţi-mă cu tălmăcirea la cuvântarea lui Scrooge "Bah, humbug!"
Plecăciune!
Cristian Brinza
Romania
Ha, fleacuri!
Explanation:
Selected response from:

lucca
Romania
Grading comment
Mulţumiri atât dlui Lucian, cât şi dlui Bogdan. Sematic ambele răspunsuri sunt OK, dar stilistic am ales varianta dlui Alexandrescu, dat fiind registrul traducţiei.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Ah, prostii/nonsens!
Bogdan Burghelea
4Ha, fleacuri!lucca


Discussion entries: 5





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
bah, humbug!
Ah, prostii/nonsens!


Explanation:
interesant, că acest cuvînt - Humbug - provine din germană şi înseamnă nonsens, prostii, haos...

pe de altă parte, uitîndu-mă la explicaţia din Webster şi gîndindu-mă la context, poate este şi un joc de cuvinte - humbug este o bomboană sau o acadea şi am impresia că este cea ca un baston, cu dungi roşii şi albe, care se foloseşte pentru a împodobi bradul de Crăciun!

humbug (humbug)
n.
1 a) something made or done to cheat or deceive; fraud; sham; hoax b) misleading, dishonest, or empty talk; nonsense
2 a person who is not what he claims to be; impostor
3 a spirit of trickery, deception, etc.
4 [Brit.] a striped hard candy
vt.
-bugged, -bugging to dupe; deceive
interj.
nonsense!
humbugger
n.
humbuggery
n.

Etymology
[18th-c. slang: orig. reference uncert.]

(C)1995 Zane Publishing, Inc. (C)1994, 1991, 1988 Simon & Schuster, Inc.

http://dict.leo.org/ende?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType...


    Reference: http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.webwedding...
    Reference: http://dict.leo.org/ende?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType...
Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Chaplin: frumos... dar mai bine suna versiunea dlui Lucian!
1 hr
  -> mulţumesc!

agree  lucca: Agree... ;-) Mulţumesc mult!O pun şi ca răspuns. Bogdan, ai perfectă dreptate, dar nu merge ca Scrooge să spună Ah, nonsens!
4 days
  -> mulţumesc de apreciere!

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bah, humbug!
Ha, fleacuri!


Explanation:


lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 40
Grading comment
Mulţumiri atât dlui Lucian, cât şi dlui Bogdan. Sematic ambele răspunsuri sunt OK, dar stilistic am ales varianta dlui Alexandrescu, dat fiind registrul traducţiei.