KudoZ home » English to Romanian » Poetry & Literature

soda fountain

Romanian translation: dozator de (bauturi) racoritoare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:soda fountain
Romanian translation:dozator de (bauturi) racoritoare
Entered by: micawber_7

17:50 Feb 18, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: soda fountain
An apparatus with faucets for dispensing soda water.

Pe vremuri, va mai amintiti? ... era aparatul unde se pregatea sirop pe loc (cu sifon!) si se bea din pahare de sticla (care *nu* erau de unica folosinta -brr!)

Va trimit imediat o intrebare si pt al II-lea sens al termenului
Rodica Stefan
dozator de (bauturi) racoritoare
Explanation:
In engleza americana, 'soda' nu inseamna doar 'sifon', ci si 'bautura racoritoare', in special carbogazoasa. Se va traduce asadar in functie de cea mai buna corespondenta cu contextul.
Selected response from:

micawber_7
Grading comment
da, asta e termenul pe care-l cautam. multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5dozator de (bauturi) racoritoaremicawber_7
4dozator de sifon
Florin Ular


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
dozator de (bauturi) racoritoare


Explanation:
In engleza americana, 'soda' nu inseamna doar 'sifon', ci si 'bautura racoritoare', in special carbogazoasa. Se va traduce asadar in functie de cea mai buna corespondenta cu contextul.

Example sentence(s):
  • While Coca-Cola was first served at a small pharmacy soda fountain near Underground Atlanta [...]

    Reference: http://www.woccatlanta.com/
micawber_7
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
da, asta e termenul pe care-l cautam. multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxpanbanisha
35 mins

agree  Elena Iercoşan
2 hrs

agree  Maria Diaconu
2 hrs

agree  Bogdan Burghelea
11 hrs

agree  Cristian Brinza
11 hrs

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dozator de sifon


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2007-02-18 18:40:45 GMT)
--------------------------------------------------

Aşa este cum spune micawber_7, soda nu este doar sifon. Dar cred că termenul esenţial era „dozator”, "soda" fiind clar.

Florin Ular
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 47
Notes to answerer
Asker: Multumesc, Florin!