KudoZ home » English to Romanian » Poetry & Literature

pat-a-cake / pattycake

Romanian translation: O, poni, poni, poni / an-tan-te, dizemanepe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pat-a-cake
Romanian translation:O, poni, poni, poni / an-tan-te, dizemanepe
Entered by: Irene S.

11:04 Mar 12, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Poetry & Literature
English term or phrase: pat-a-cake / pattycake
Pat-a-cake, pat-a-cake, baker's man
"Pat-a-cake, pat-a-cake, baker's man" is a traditional English nursery rhyme.

Pat-a-cake, pat-a-cake, baker's man.
Bake me a cake as fast as you can.
Pat it and roll it and mark it with "B"
And put it in the oven for Baby and me.
It is often accompanied by hand-clapping between two people, a clapping game known as pat-a-cake (also rendered as patty-cake or pattycake), after the rhyme. It alternates between a normal individual clap with two-handed claps with the other person. The hands may be crossed as well. This allows for a possibly complex sequence of clapping that must be coordinated between the two.

Ţin minte că în zona mea (în Constanţa) era un fel de cântecel, "an-tan-te, dizemanepe" etc. Oare ăsta este echivalentul pantru pattycake sau avem şi altceva?
Mulţumesc anticipat.
Irene S.
an-tan-te, dizemanepe
Explanation:
și

O, poni, poni, poni

Pe astea mi le amintesc și eu

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2008-03-12 19:58:01 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

mustafa, fa, fa, kome ga, ga ga LOL
Selected response from:

Cristina Moldovan do Amaral
United States
Grading comment
Mulţumesc tuturor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4an-tan-te, dizemanepe
Cristina Moldovan do Amaral
4 +3Două gâşte fac găluşte...Irina-Maria Foray
4a bate usor cu palmairina smalley


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a bate usor cu palma


Explanation:
aluatul se bate usor cu palma, nu exista cred o traducere simpla si atractiva pt o poezie pt copii

irina smalley
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc, Irina, dar nu cred că ai înţeles ce voiam eu. Ori poate că nici eu nu am fost destul de explicită. Mă interesa cântecelul echivalent celui din engleză, pe care l-am dat ca explicaţie şi exemplu. Între timp, mi-am amintit că noi cântam "O, poni, poni, poni...".


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Două gâşte fac găluşte...


Explanation:
http://www.youtube.com/watch?v=BgLN8LBGwq4
- după cum se poate vedea şi în filmuleţ, este vorba despre un cântecel ritmat care implică şi jocul de mâini....

Pentru a păstra ideea cântecelului, m-am gândit la această variantă.

"Două gâşte fac găluşte,
Iar găina dă făina.
Un boboc suflă-n foc
Şi cocoşul sus pe plită
Învârteşte o clătită
Caldă, caldă rumenită."

HTH




Irina-Maria Foray
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 15
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc mult, Irina, foarte simpatic şi haios, într-adevăr, dar mie îmi trebuia ceva foarte cunoscut la nivel naţional. Din câte am văzut pe internet, toată lumea (sau, mă rog, doar fetiţele) s-a jucat "O, poni, poni, poni" sau "An-tan-te".


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu: foarte potrivită
31 mins
  -> Mulţumesc, Maria!

agree  Cristina Moldovan do Amaral: ce dragut!
39 mins
  -> Mulţumesc, Cristina :) Amintiri de la grădi'....

agree  Anca Buzatu: :)
2 hrs
  -> Mulţumesc, Anca!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
an-tan-te, dizemanepe


Explanation:
și

O, poni, poni, poni

Pe astea mi le amintesc și eu

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2008-03-12 19:58:01 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

mustafa, fa, fa, kome ga, ga ga LOL

Cristina Moldovan do Amaral
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc tuturor.
Notes to answerer
Asker: Ai perfectă dreptate, Cristina, echivalentul românesc este "O, poni, poni, poni - acadela (sau academa) mustafa, fa, fa etc.etc." M-am consultat cu fetiţele din faţa blocului, care mi-au confirmat că aşa cântă şi ele. :D


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ede Lungu: inapoi cu 'masinuta timpului' :) nu-mi mai aduceam aminte si de ce ziceam cind ne jucam asa
53 mins
  -> si eu le uitasem

agree  DonaMC
5 hrs

agree  Georgiana Vasilescu
15 hrs

agree  Corina Dinu
19 hrs