KudoZ home » English to Romanian » Poetry & Literature

pleated trousers

Romanian translation: pantaloni largi (hakama)


18:56 Apr 2, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Poetry & Literature
English term or phrase: pleated trousers
When I was chosen to give sake to his Majesty's brother, the Emperor Kameyana, on his formal visit, I wore raw silk pleated trousers and a seven layered gown in shades of red, and two outer garments.
R C
Romanian translation:pantaloni largi (hakama)
Explanation:
din context, reiese ca este un costum traditional japonez. "Pantalonii" (care arata ca o fusta) sunt foarte largi si au multe cute. Cuvantul "Hakama" este folosit ca atare si in romana pentru tinuta de la sporturile traditonale.

Plisati/pensati sunt termeni folositi la pantalonii europeni clasici din stofa
Selected response from:

Rodica Stefan
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +7pantaloni cu pliuri/pense
Mihaela Ghiuzeli
4 +2pantaloni largi (hakama)
Rodica Stefan
5 +1pantaloni plisaţi
Cristiana Coblis
3pantaloni bufanti
Simon Charass


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pantaloni largi (hakama)


Explanation:
din context, reiese ca este un costum traditional japonez. "Pantalonii" (care arata ca o fusta) sunt foarte largi si au multe cute. Cuvantul "Hakama" este folosit ca atare si in romana pentru tinuta de la sporturile traditonale.

Plisati/pensati sunt termeni folositi la pantalonii europeni clasici din stofa


    Reference: http://www.artsport.ro/.../hakama_artg_alb.jpg
Rodica Stefan
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 34
Grading comment
Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
2 mins

agree  Adde
2 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +7
pantaloni cu pliuri/pense


Explanation:
http://images.google.com/images?hl=en&q=pleated trousers pic...

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2008-04-02 19:01:49 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.thefreedictionary.com/pleated

--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2008-04-02 19:53:42 GMT)
--------------------------------------------------

Volumul acestor pantaloni reiese din pense/pliuri dar cuvantul "pleated" pana la urma to "pense/pliuri" inseamna.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-02 19:57:32 GMT)
--------------------------------------------------

While the women of the family dress, the girls’ father also prepares for the special day. First he puts on a knee length kimono of gray silk and ties the narrow obi into a simple knot. Then, he pulls on a pair of pleated trousers that look like a skirt. These are known as hakama. The hakama has seven pleats, each representing one of the seven virtues of bushido, the ancient Japanese code of honor
Uite cat sunt de largi....sapte pliuri.

Mihaela Ghiuzeli
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 39

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcella Magda
0 min
  -> Multumesc Marcella.

agree  Ede Lungu
3 mins
  -> Multumesc Ede.

agree  translator2012
11 mins
  -> Mulumesc Ada.

agree  Nina Iordache: Doar atat si nimic altceva!http://images.google.ro/imgres?imgurl=http://zoom.jcpenney.c...
1 hr
  -> Multumesc Nina.

agree  Alina Weidell
1 hr
  -> Multumesc Alina.

agree  Tradeuro Language Services
15 hrs
  -> Multumesc.

agree  wordbridge
23 hrs
  -> Multumesc Victor.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pantaloni bufanti


Explanation:
O alta posibilitate.

Simon Charass
Canada
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FrenchFrench

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
pantaloni plisaţi


Explanation:
La bărbaţi se poartă:

-hakama, fustă plisată sau pantaloni plisaţi largi. Kimonoul purtat de bărbaţi este o robă similară cu cea purtată de femei, iar în situaţiile formale se acoperă cu hakama. De asemenea, hakama mai este purtată şi de către practicanţii de kendo, aikido, iaido.

-haori, jachetă purtată peste kimono în situaţii formale.


--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2008-04-02 20:04:06 GMT)
--------------------------------------------------

PLISÁ vb. I. tr. A îndoi, a călca (o stofă, o rochie etc.) în pliseuri, în cute regulate. [< fr. plisser].

PLISÉU, pliseuri, s.n. Cută sau grup de cute înguste, regulate şi dese, obţinute prin plisare; plisaj. – Din fr. plissé.


--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2008-04-02 20:43:38 GMT)
--------------------------------------------------

Iată cum arată, sunt purtaţi de femei şi de bărbaţi:

http://www.folkwear.com/151.html


    Reference: http://forum.anime-club.ro/forum/page-2-t238-s20.html
Cristiana Coblis
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
17 hrs
  -> Mulţumesc.