KudoZ home » English to Romanian » Psychology

psychologically minded

Romanian translation: orientat spre o abordare psihologică a problemelor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:psychologically minded
Romanian translation:orientat spre o abordare psihologică a problemelor
Entered by: Bianca Fogarasi

17:22 Oct 23, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Social Sciences - Psychology / psychologically minded
English term or phrase: psychologically minded
Într-un test psihologic, am mai multe variante care privesc descrierea caracterului respondentului:
- empowering
- friendship seeking
- psychologically minded
- buoyant.

Mulţumesc anticipat pentru o mână de ajutor cu acest termen. Am găsit pe net:

http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=182426
http://dictionary.cambridge.org/define.asp?key=50665&dict=CA...
"-minded (suffix) = having a particular character, interest or way of thinking about things:
She's very strong/independent-minded (= She has a very strong/independent character).
I don't imagine that he's very politically-minded (= interested in politics).
Bianca Fogarasi
are o minte inclinata spre psihologie / are o abordare psihologica a problemelor
Explanation:
contextul e un test de personalitate?
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
mulţumesc tuturor! Am optat pentru "Orientat spre o abordare psihologică a problemelor".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4are o minte inclinata spre psihologie / are o abordare psihologica a problemelorAnca Nitu
3 +3mentalitate orientată către psihologie
Andrei Albu
5caracter intuitiv/adaptabil
Nina Iordache
3fire/gândire psihologică
Florin Ular


Discussion entries: 4





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
psychollogically minded
are o minte inclinata spre psihologie / are o abordare psihologica a problemelor


Explanation:
contextul e un test de personalitate?

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
mulţumesc tuturor! Am optat pentru "Orientat spre o abordare psihologică a problemelor".
Notes to answerer
Asker: nu, un test preliminar recrutării.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca: Fără "are o minte". Înclinat/orientat către psihologie (de ex., În ce categore intra subiectul X? În categoria Înclinat către psihologie).
8 mins
  -> se poate, acuma ca a raspuns askerul care e contextul ( test psihologic preliminar unei eventuale recrutări)

agree  Maria Diaconu: eu sunt de acord cu a doua variantă dată de tine, din prima aş înţelege că îl interesează psihologia ca ştiinţă, ceea ce nu e cazul, a doua mi se pare potrivită în context
11 mins
  -> acuma ca a fost postat contextul as sterge prima varianta daca as putea, of context, context...:)

agree  clauswe
2 hrs

agree  RODICA CIOBANU: pozitiv, de acord cu Maria
14 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
psychollogically minded
mentalitate orientată către psihologie


Explanation:
sau, pur şi simplu, interesat de psihologie, sensibil la problemele de psihologie etc.

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca: Orientat către psihologie.
8 mins
  -> Mulţumesc

agree  Mihaela Petrican
20 mins
  -> Mulţumesc

agree  Mary Stefan
44 mins
  -> Mulţumesc

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
caracter intuitiv/adaptabil


Explanation:
Face parte dintre cele patru tipologii cerebrale in psihologie, vezi: adaptive behavior (link sensagent mai jos) cu explicatie pe wordreference (al doilea link) si pentru explicatii mai scolaresti : tipul cortical drept (C.D.): ingenios, intuitiv, emotional, creativ, instabil, deschis pe linkul: http://www.preferatele.com/docs/psihologie/5/clasificarea-ba... si chiar ca temperament sangvin: http://www.preferatele.com/docs/psihologie/5/clasificarea-te...

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2007-10-24 07:09:17 GMT)
--------------------------------------------------

Mie mi se pare ca un angajator nu se intereseaza atat de subtilitatile spirituale specifice unui individ ca atare sau din punct de vedere teoretic, ci mai ales de felul in care acestea ii pot influenta capacitatea lui de a munci si de a se adapta comunitatii de lucru, de a colabora cu ceilalti, de a intui problemele care trebuie rezolvate si de a indeplini cat mai bine ceea ce i se cere de catre sef, de exemplu. In acest sens, intuitiv, adaptabil sunt cuvintele cheie.


    Reference: http://dictionnaire.sensagent.com/Adaptive%20Behaviors/en-en...
    Reference: http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=182426
Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fire/gândire psihologică


Explanation:
-

Florin Ular
Romania
Native speaker of: Romanian