KudoZ home » English to Romanian » Psychology

resilient

Romanian translation: tipul refractar/non-compliant


20:11 Jan 15, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Psychology
English term or phrase: resilient
For the moment, assume that the regime’s utilities are common knowledge, while there are two types of parties –“***resilient***” and “compliant”. A resilient party will never comply, regardless of the regime’s reaction. A compliant party, by contrast, has preferences as shown in Figure 5, meaning that it prefers to comply if it expects the regime to punish non-compliance, but not otherwise. Each party’s type is private information.
xxxMihai Badea
Luxembourg
Romanian translation:tipul refractar/non-compliant
Explanation:
pentru a se evita confuzia cu "rezilienta".

"Ca resursa terapeutica, rezilienta este o adaptare psihologica pozitiva in fata unui factor stresor semnificativ ce afecteaza dezvoltarea si chiar supravietuirea. In faza initiala a unei crize, familiile manifesta nivelurile inalte de coeziune si suport in incercarea de a se descurca cu restructurarea propriilor vieti."

"Autorul conceptului de rezilienţă, Boris Cyrulnik, la Bucureşti

Unul dintre pionierii etologiei franceze, Boris Cyrulnik, care este şi neuropsihiatru, psihanalist, psiholog şi autorul unui mare număr de lucrări de specialitate, a vizitat zilele acestea România.
Boris Cyrulnik are ca principală preocupare conceptul de rezilienţă - capacitatea de a putea depăşi traumatismele psihice şi rănile emoţionale cele mai grave - boală, doliu, viol, tortură, atentat, deportare sau război. Pe baza numeroaselor cazuri analizate în cabinetul său de psihoterapie sau observate în timpul misiunilor sale în străinătate, Cyrulnik susţine că oamenii au capacitatea de a depăşi situaţiile cele mai teribile datorită anumitor abilităţi deprinse în copilărie, care îi ajută să treacă peste experienţele traumatizante."
Selected response from:

xxxmistahara
Grading comment
Mulţumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3(tipul)obstinat/necooperant/indaratnicAnca Buzatu
4 +1rebel/supusAnca Nitu
4tipul refractar/non-compliantxxxmistahara
3recalcitrant
Mihaela Ghiuzeli


Discussion entries: 5





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
(tipul)obstinat/necooperant/indaratnic


Explanation:
hardy, strong, tough, robust, buoyant, irrepressible, spirited, resistant
Encarta ® World English Dictionary © & (P) 1998-2004 Microsoft Corporation. All rights reserved.


Anca Buzatu
Austria
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jonah Hex: necooperant
9 mins
  -> Mulţumesc

agree  Ede Lungu
30 mins
  -> Mulţumesc

agree  lucca: De ce nu rezilient (există pe dexonline, ca şi rezilienţă). Nu e ceva peiorativ. (Copiii rezilienţi, din părinţi care au anumite boli).
50 mins
  -> Mulţumesc

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rebel/supus


Explanation:
Domaine(s) : - psychology


anglais
français

resilient
résilient adj.
Domaine(s) : - psychology


anglais
français

compliant
souple adj.
GDT

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-15 21:56:09 GMT)
--------------------------------------------------

reziliént s. m., adj. m., pl. reziliénţi; f. sg. reziliéntă, pl. reziliénte
Sursa: Dicţionar ortografic | Trimisă de siveco, 10 Aug 2004 | Greşeală de tipar

REZILIÉNT, -Ă adj. 1. (despre metale, aliaje) rezistent la şoc. 2. (despre fructe) care se deschide brusc. (< fr. résilient)
http://dexonline.ro/search.php?cuv=rezilient

dex nu ofera o traducere in domeniu psihologic
cred ca mai mult context ar fi necesar

e posibil sa fie si "rezista la tratament" opusul lui "raspunde la tratament"

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcella Magda
8 mins
  -> thanks

neutral  lucca: Nu cred. V. http://wilderdom.com/psychology/resilience/PsychologicalResi...
26 mins
  -> aici se refera la opusul lui "compliant" dupa cum bine se poate vedea din context nu e cu sensul de rezistent la stress

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
recalcitrant


Explanation:
http://dexonline.ro/search.php?cuv=recalcitrant
Cred ca asta e ideea. Opusul unei persoane care nu coopereaza

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-01-16 00:16:02 GMT)
--------------------------------------------------

http://search.babylon.com/web/resilient&babsrc=toolbar&cid=t...
E clar ca "resilient" trebui gandit in context si anume de persona care nu se supune regulilor si nu de 'flexibil"

Mihaela Ghiuzeli
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 6

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tipul refractar/non-compliant


Explanation:
pentru a se evita confuzia cu "rezilienta".

"Ca resursa terapeutica, rezilienta este o adaptare psihologica pozitiva in fata unui factor stresor semnificativ ce afecteaza dezvoltarea si chiar supravietuirea. In faza initiala a unei crize, familiile manifesta nivelurile inalte de coeziune si suport in incercarea de a se descurca cu restructurarea propriilor vieti."

"Autorul conceptului de rezilienţă, Boris Cyrulnik, la Bucureşti

Unul dintre pionierii etologiei franceze, Boris Cyrulnik, care este şi neuropsihiatru, psihanalist, psiholog şi autorul unui mare număr de lucrări de specialitate, a vizitat zilele acestea România.
Boris Cyrulnik are ca principală preocupare conceptul de rezilienţă - capacitatea de a putea depăşi traumatismele psihice şi rănile emoţionale cele mai grave - boală, doliu, viol, tortură, atentat, deportare sau război. Pe baza numeroaselor cazuri analizate în cabinetul său de psihoterapie sau observate în timpul misiunilor sale în străinătate, Cyrulnik susţine că oamenii au capacitatea de a depăşi situaţiile cele mai teribile datorită anumitor abilităţi deprinse în copilărie, care îi ajută să treacă peste experienţele traumatizante."


xxxmistahara
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc.