KudoZ home » English to Romanian » Psychology

compliant

Romanian translation: compliant


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:compliant
Romanian translation:compliant
Entered by: lucca

20:12 Jan 15, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Psychology
English term or phrase: compliant
For the moment, assume that the regime’s utilities are common knowledge, while there are two types of parties –“resilient” and “***compliant***”. A resilient party will never comply, regardless of the regime’s reaction. A compliant party, by contrast, has preferences as shown in Figure 5, meaning that it prefers to comply if it expects the regime to punish non-compliance, but not otherwise. Each party’s type is private information.
xxxMihai Badea
Luxembourg
compliant
Explanation:
Aş folosi perechile rezilient/compliant sau refractar/compliant, ca tipuri diferite, dar nu neapărat total opuse. Rezilient şi compliant se folosesc frecvent în psihologie (primul) şi în psihiatrie (al doilea), eventual la feminin dacă e cazul.
Selected response from:

lucca
Romania
Grading comment
Multumesc, Lucian.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4(tipul) cooperant/poate...submisiv/care se conformeazaAnca Buzatu
4 +4compliantlucca
4 +1rebel /supusAnca Nitu
5complezent/condescendent
Irina Adams
4docil
nadiab


Discussion entries: 7





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
complezent/condescendent


Explanation:
English Romanian
Direct Matches
compliable [rar] v. compliant
compliant ascultător
compliant complezent
compliant condescendent



    Reference: http://www.altadict.ro/?lng=en&dir=both&word=compliant
Irina Adams
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
(tipul) cooperant/poate...submisiv/care se conformeaza


Explanation:
..

Anca Buzatu
Austria
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jonah Hex: cooperant
13 mins
  -> Mulţumesc

agree  Ede Lungu
35 mins
  -> Mulţumesc

agree  Ciprian Patrascu
38 mins
  -> Mulţumesc

agree  Mihaela Ghiuzeli
2 hrs
  -> Mulţumesc

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rebel /supus


Explanation:
a se vedea rapsunsul anterior

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-15 21:56:41 GMT)
--------------------------------------------------

e posibil sa fie si "rezista la tratament" opusul lui "raspunde la tratament"

si aici e necesar context

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcella Magda
9 mins
  -> thanks

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
compliant


Explanation:
Aş folosi perechile rezilient/compliant sau refractar/compliant, ca tipuri diferite, dar nu neapărat total opuse. Rezilient şi compliant se folosesc frecvent în psihologie (primul) şi în psihiatrie (al doilea), eventual la feminin dacă e cazul.

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Multumesc, Lucian.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ovidiu Martin Jurj
5 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Mihaela Petrican
8 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  xxxmistahara: Cu totul de acord...vedeti si nota mea./Ia te uita....felicitari;si scuze, nici nu mi-am dat seama ca dvs. sunteti, specialistul, printre altele :), in stres si anxietate
12 hrs
  -> Mulţumesc! Mai ales nota despre comportamentul non-compliant îmi place. Perechea refractar/compliant, probabil. Asker knows best :-) În linkul către wikipedia sunt menţionat şi eu - III.4.

agree  Cristiana Coblis
16 hrs
  -> Mulţumesc!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
docil


Explanation:
in opozitie cu 'refractar' - 'resilient'

nadiab
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in RussianRussian