KudoZ home » English to Romanian » Religion

earth to earth, ashes to ashes, dust to dust

Romanian translation: căci ţărâna eşti şi în ţărână te vei întoarce


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:earth to earth, ashes to ashes, dust to dust
Romanian translation:căci ţărâna eşti şi în ţărână te vei întoarce
Entered by: Anca Buzatu

15:53 Nov 1, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Religion
English term or phrase: earth to earth, ashes to ashes, dust to dust
Mă gândeam să echivalez asta cu:
"Te vei intoarce in pământul din care esti luat; caci pământ esti şi în pământ te vei întoarce"(sau ţărână aici).

Dar poate aveţi idei mai bune.

Vă mulţumesc!
Anca Buzatu
Austria
caci tarâna esti si in tarâna te vei intoarce
Explanation:
asa zice in Biblia mea
uite si un citat pe internet :
http://www.bibleviews.com/romania/ch1.htm

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-11-01 19:19:30 GMT)
--------------------------------------------------

• Ţărână eşti şi în ţărână te vei întoarce (lat. Memento, homo, quia pulvis es et in pulverem reverteris) (Geneza 3,19) În sudoarea feţei tale să-ţi mănânci pâinea, până te vei întoarce în pământ, căci din el ai fost luat; căci ţărână eşti şi în ţărână te vei întoarce.
http://www.monitorulsv.ro/showstire.php?tip=religie&id=37606...
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Mulţumesc!Se pare că aşa e cel mai potrivit.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4pământ în pământ, cenuşă în cenuşă, ţărână în ţărână
Andrei Albu
5 +2caci tarâna esti si in tarâna te vei intoarceAnca Nitu
3din pământ ieşi, în pământ te duci
Irina Adams


Discussion entries: 3





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
pământ în pământ, cenuşă în cenuşă, ţărână în ţărână


Explanation:
Şi încredinţăm pământului trupul ei,
Pământ în pământ, cenuşă în cenuşă, ţărână în ţărână


    Reference: http://atelier.liternet.ro/articol/3396/Arundhati-Roy/Dumnez...
Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adriana Sandru
25 mins
  -> Mulţumesc

agree  Cristina Moldovan do Amaral
48 mins
  -> Mulţumesc

agree  Mihaela Ghiuzeli: Multumesc Andrei pentru ca mi-ai reamintit adevarata zicala romaneasca.
2 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Simona Hagiu
2 hrs
  -> Mulţumesc

neutral  Anca Nitu: uite-o pe adevarata mai jos, asta cu pământ în pământ, cenuşă în cenuşă eu personal nu am auzit-o niciodata, o fi caracteristica vreunei regiuni ... :)
3 hrs
  -> Mulţumesc, se pare că ai dreptate :)

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
din pământ ieşi, în pământ te duci


Explanation:
Asta e vorba care se foloseşte general, daca nu vrei să traduci motamo.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-11-01 17:18:52 GMT)
--------------------------------------------------

esti facut din pamant, in pamant te intoric (pamant mai poate fi inlocuit si cu tarana, dar pamant e mai bine...parera mea)

Irina Adams
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anca Nitu: in Biblie ii zice "tarâna" , cel putin in a mea ...:)
3 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
caci tarâna esti si in tarâna te vei intoarce


Explanation:
asa zice in Biblia mea
uite si un citat pe internet :
http://www.bibleviews.com/romania/ch1.htm

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-11-01 19:19:30 GMT)
--------------------------------------------------

• Ţărână eşti şi în ţărână te vei întoarce (lat. Memento, homo, quia pulvis es et in pulverem reverteris) (Geneza 3,19) În sudoarea feţei tale să-ţi mănânci pâinea, până te vei întoarce în pământ, căci din el ai fost luat; căci ţărână eşti şi în ţărână te vei întoarce.
http://www.monitorulsv.ro/showstire.php?tip=religie&id=37606...

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Mulţumesc!Se pare că aşa e cel mai potrivit.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Albu
28 mins
  -> multumesc pentru integritate :)

agree  RODICA CIOBANU
18 hrs