KudoZ home » English to Romanian » Science

lumpfish

Romanian translation: Cyclopterus Lumpus


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lumpfish
Romanian translation:Cyclopterus Lumpus
Entered by: Mihaela Roman

04:33 Nov 12, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Science
English term or phrase: lumpfish
Cyclopterus Lumpus, peste din Atlanticul de nord, este cautat pentru icre
Mihaela Roman
Romania
Cyclopterus Lumpus
Explanation:
Se lasa denumirea latina. In suplimentul dictionarului englez- roman (Bantas) al editurii Teora apare uratoarea explicatie: iht specie de peste de pe coastele de nord ale Atlanticului(Cyclopterus Lumpus)
Selected response from:

Cristina Moldovan do Amaral
United States
Grading comment
prefer denumirea latina, e cea mai sigura
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Cyclopterus Lumpus
Cristina Moldovan do Amaral
5peste lanternacrispissa2001
3"iepure de mare" (in germana si in spaniola)Cristina Danasel


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Cyclopterus Lumpus


Explanation:
Se lasa denumirea latina. In suplimentul dictionarului englez- roman (Bantas) al editurii Teora apare uratoarea explicatie: iht specie de peste de pe coastele de nord ale Atlanticului(Cyclopterus Lumpus)

Cristina Moldovan do Amaral
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 515
Grading comment
prefer denumirea latina, e cea mai sigura

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
"iepure de mare" (in germana si in spaniola)


Explanation:
Informatii, inclusiv denumirea in mai multe limbi:

http://www.fao.org/figis/servlet/Fred?ds=species&fid=2537

Daca puteti, consultati un atlas zoologic pentru a vedea daca nu exista o denumire asemanatoare in romana. Eu nu am unul la indemina acum.

Succes.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-12 08:50:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Sau \"gaina de mare\", \"ciclopter\"... :)

http://www.jjphoto.dk/fish_archive/saltwater/cyclopterus_lum...
http://www.lebensmittellexikon.de/s0000680.php
French: Lompe / Gros Mollet / Grosse Poule de Mer (gaina de mare???) / cycloptčre
German: See Hase / Lumpfisch
Italian: Ciclottero
Spanish: Ciclóptero / Lumpo / liebre de mar
Port.: Galinha-do-Mar / Peixe-Lapa (gaina de mare???)
Engl.: lumpfish, lumpsucker, sea hen (gaina de mare???)


Cristina Danasel
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 34

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Nicolae: In romana, iepure de mare e un melc din Mediterana (Aplysia depilans)
1 hr
  -> Neavind un atlas zoologic in care sa vad daca Cyclopterus Lumpus are referire si in limba romana, am incercat sa aduc o informatie in plus. You are absolutely free to disagree.

agree  lucca: Pt. efort. Pt. toate speciile de orice fel care nu pot avea, evident, denumire romaneasca curenta (pt. ca, de ex., traiesc numai in Atlantic), ce-ar fi sa mentionam automat numai denumirea latina?
3 hrs
  -> Nu stiu daca aceasta specie are denumire in romana. Vad ca are in limbi de mai larga sau mai restrinsa circulatie. Eu as dori ca din efortul nostru colectiv sa rezulte o informatie verificata. Doar atit.

2606 days   confidence: Answerer confidence 5/5
peste lanterna


Explanation:
http://dictionare.edu.ro/definitie/caviar


    Reference: http://dictionare.edu.ro/definitie/caviar
crispissa2001
Native speaker of: Native in RomanianRomanian