KudoZ home » English to Romanian » Ships, Sailing, Maritime

tack line

Romanian translation: taclină


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tack line
Romanian translation:taclină
Entered by: Lia Sabau

08:15 Feb 22, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Ships, Sailing, Maritime
English term or phrase: tack line
Here we've got the tack of the sail and the clew which you have to attach to the tack line and the sheets respectively.
Tack of the sail = parama velei
Clew = colt de scota
Sheets = vele
Tack line = ?
mara_cojocaru
Romania
taclină
Explanation:
sper că e ok aşa

--------------------------------------------------
Note added at 3 ore (2008-02-22 11:38:57 GMT)
--------------------------------------------------

in Dicţ. maritim en-ro am găsit şi definiţia:
"Bucată de saulă lungă de 0,90 - 1,80 m prevăzută la capete cu cîrlige speciale, ce separă două serii de pavilioane de semnalizare cu semnificaţii diferite."
Selected response from:

Lia Sabau
Romania
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5taclină
Lia Sabau
3 +1murăIrina-Maria Foray


Discussion entries: 4





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
taclină


Explanation:
sper că e ok aşa

--------------------------------------------------
Note added at 3 ore (2008-02-22 11:38:57 GMT)
--------------------------------------------------

in Dicţ. maritim en-ro am găsit şi definiţia:
"Bucată de saulă lungă de 0,90 - 1,80 m prevăzută la capete cu cîrlige speciale, ce separă două serii de pavilioane de semnalizare cu semnificaţii diferite."

Lia Sabau
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
multumesc
Notes to answerer
Asker: multumesc, asa sper si eu!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anca Nitu: si ce sens au toate aceste manevre complicate cu saula pavilioanelor ? nu "ajusteaza" velele nicicum, numai flutura steagurile cu zel
4 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
mură


Explanation:
MÚRĂ s. f. (mar.) 1. parâmă care fixează colţul de vânt al unei vele (la velierele mari). 2. parâmă care întinde spre pupă colţul de jos al velei. o ~ la tribord (sau la babord) = poziţie a unui velier care primeşte vântul din tribord (babord). (< it. mura)

HTH

--------------------------------------------------
Note added at 9 ore (2008-02-22 17:42:57 GMT)
--------------------------------------------------

Căutând "taclină" în DOOM am constatat că nu apare...

Irina-Maria Foray
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 2
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc, am găsit şi eu în portugheză, dar nu prea m-a ajutat. Am pus "tack" = mură şi "tack line" = taclină...Sper să fie bine.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: http://www.sailboatstuff.com/glos_r_t.html#t, e vorba de mura
8 hrs
  -> Mulţumesc frumos