KudoZ home » English to Romanian » Ships, Sailing, Maritime

deep-water port

Romanian translation: port cu adâncimi mari


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:deep-water port
Romanian translation:port cu adâncimi mari
Entered by: Cristian Brinza

09:24 Mar 12, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime
English term or phrase: deep-water port
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_deep_water_ports
Mulţumesc.
Nu găsesc nimic pe net.
Cristian Brinza
Romania
port cu adâncimi mari
Explanation:
...
Selected response from:

Oana Negut
Romania
Grading comment
Mulţumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6port cu apa adancaAnca Buzatu
4port cu adancimi standard pentru nave tip PanamaxAnca Nitu
4port cu apă adâncă
Corina Cristea
4port cu adâncimi mari
Oana Negut


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
port cu apa adanca


Explanation:


Este un oraş industrializat şi are un important port cu apa adâncă pe coasta de sud a insulei Java. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, Cilacap a ...
ro.wikipedia.org/wiki/Cilacap - 15k - Im Cache - Ähnliche Seiten

Green Media | Canada câştigă din Încălzirea Globală
Nu există decât un port cu apă adâncă şi acela este Churchill”, spune primarul Mike Spence, citat de BBC. Dacă se vor adeveri estimările potrivit cărora în ...
ro.greenmedia.md/canada-castiga-din-incalzirea-globala-814.html - 29k -

Havana, amestec de sărăcie şi exotic | UndeMergem.NET
Situată pe coasta de nord a insulei şi construită în jurul unui port cu apă adâncă, oraşul a fost centrul multor lupte între coloniştii care au sosit în ...
www.undemergem.net/ghiduri/orase/havana-amestec-de-saracie-... - 44k - Im Cache - Ähnliche Seiten

Anca Buzatu
Austria
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Corina Cristea: Scuze, nu te-am vazut.
1 min
  -> Multumesc

agree  Mihaela Sinca
37 mins
  -> Multumesc

agree  wordbridge
10 hrs
  -> Multumesc

agree  Dasa Suciu
11 hrs

agree  RODICA CIOBANU
1 day1 hr

agree  Tradeuro Language Services
1 day2 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
port cu apă adâncă


Explanation:
ex. Cilacap (pronunţat /ʧi'la.ʧap/) este un oraş din Indonezia, de mărime medie, cu o populaţie de 214,300 locuitori (2005) şi o suprafaţă de 2.142,50 km², situat în provincia Java Centrală la graniţa cu Java de Vest. Este un oraş industrializat şi are un important port cu apa adâncă pe coasta de sud a insulei Java.

Corina Cristea
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
port cu adâncimi mari


Explanation:
...


    Reference: http://www.portofconstantza.com/apmc/portal/static.do?packag...
    Reference: http://archive.tvet.ro/.../Marinar/MECANICXI%20EXPLOATAREA%2...
Oana Negut
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mulţumesc.

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
port cu adancimi standard pentru nave tip Panamax


Explanation:
Les navires classés comme Panamax ont les dimensions maximum pour rentrer dans les écluses du canal de Panamá. Cette taille est déterminée par les dimensions des écluses et par la profondeur dans le canal. Panamax est un facteur déterminant en architecture navale lors de la détermination de la taille d'un navire cargo : nombreux sont ceux qui sont conçus à la limite de cette taille.
http://www.techno-science.net/?onglet=glossaire&definition=1...

explicatia pe care am gasit-o in engleza nu e asa de relevanta ca si cea in franceza, cer scuze dar cred ca trebuie afisate amandoua
http://en.wikipedia.org/wiki/Panamax

aici e vorba de o adancime standard - care se cheama nava se incadreaza in dimensiunile ecluzelor ( tip Panamax)

http://www.referatele.com/referate/economie/online1/CONVENTI...
Canalul Panama asigura legatura intre porturile de la Oceanul Atlantic si Oceanul Pacific, scutind navele comerciale sa parcurga, toata ruta lunga si anevoioasa prin St-ramtorile Magellan si Drake, sau prin ocolire pe la Capul Horn. A intrat in functiune in anul 1914. Navele care pornesc din porturile europene spre americane de la Oc. Pacific strabat o distanta mai scurta cu circa 5000 mile fata de ruta ocolitoare pe la Capul Horn. Canalul are o lungime de 82 km si asigura legatura intre orasele Colon (port si Marea Caraibelor) Mai mult de 1/3 din lungimea canalului trece prin teren exca-vant, iar restul-prin lacurile Gatun si Miraflores. Din cauza diferentei de nivel dintre aceste lacuri si apele celor doua oceane (26 m), au trebuit sa fie construite trei ecluze duble in trepte.

Latimea inferioara a canalului este de 44 m, cea superioara de 91,5 m, iar adanci-mea de 12,4 m. Prin canal pot tranzita tancuri potroliere incarcate pana la 65.000 tdw, a caror lungime nu depaseste 297,2 m, latime 32,3 m, iar pescajul de plina incarcare-12,2 m.

In balast, pot tranzita canalul nave de pana la 00.000 tdw, cu conditia ca dimensiunile lor sa se incadreze in dimensiunile ecluzelor (nave tip,,Panamax''). In medie, o nava are nevoie de 10-12 ore pentru tranzitarea canalului.



--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-03-12 19:35:04 GMT)
--------------------------------------------------

aici e vorba de o adancime standard - care se cheama nava se incadreaza in dimensiunile ecluzelor ( tip Panamax)
va rog nu cititi chestia asta :)

corectie : e vorba de o noua standardizare a adancimii de port - nu stiu vreo denumire in lb romana dar cred ca e esential sa mentionam faptul ca se conformeaza dimensiunilor unei nave tip Panamax - care se cheama asa ( in vreo 3 limbi :) pentru ca se incadreaza in dimensiunile ecluzelor canalului Panama


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 43