KudoZ home » English to Romanian » Sports / Fitness / Recreation

workload

Romanian translation: capacitate de efort


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:workload
Romanian translation:capacitate de efort
Entered by: Andrei Albu

13:18 Feb 24, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Sports / Fitness / Recreation / Aparate medicale
English term or phrase: workload
Bicycle at two consecutive workloads (Watt) to monitor your general aerobic capacity.

Sau

Required resources: A bicycle that can show you the workload in watts and a heart rate monitor.

Îmi dau seama despre ce e vorba... Se poate traduce prin efort? Ştiu că există teste medicale în care efortul se măsoară în waţi. Sau ”sarcină de efort”? Mulţumesc pentru sugestii.
Andrei Albu
Romania
capacitate de efort
Explanation:
Conform "Explorări funcţionale în expertiza medicală a capacităţii de muncă, ed. Naţional, 2005", este denumită capacitate de efort.
Pentru că, de fapt, testele de efort asta ţintesc, să măsoare capacitatea de efort. În carte apare cap de tabel "capacitatea de efort" măsurată în waţi.
Eu cred că despre asta este vorba.
Selected response from:

aurafas
Grading comment
Mulţumesc tuturor pentru sugestii! Toate au fost bune, niciuna nu mi se pare confuză... Poate doar una din ele, care are şi alt sens în medicină... Neputând împărţi punctele, am ales răspunsul care mi s-a părut cel mai bine argumentat.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sarcina
asco
5travaliulucca
3 +1capacitate de efortaurafas
4volum de efortCristian Nicolaescu
3 +1intensitate efort
Andrada Constantinescu (Bodiu)


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sarcina


Explanation:
sarcina e OK
merge si Incarcare, ca e ca la o frana.

asco
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea: e sigur sarcină!
2 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
intensitate efort


Explanation:
bicicletă cu două trepte de intensitate efort

E doar o sugestie...

Andrada Constantinescu (Bodiu)
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivona Tillett
27 mins

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
volum de efort


Explanation:
ca o variantă a volumului de lucru

PROBLEME MEDICALE . NUTRITIE . ANTRENAMENT . CULTURISM . FITNESS ...Acesta este un semn clar ca nu esti inca pregatit pentru acel volum de efort, deci trebuie sa o iei treptat, pana intri in forma. ...
www.topculturism.ro/dr.redis/ showthread.php?threadid=2454 -


--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2006-02-24 13:56:58 GMT)
--------------------------------------------------

în funcţie de context ar mai merge şi - repriză de efort

Pregatirea fizica in handbal - Pregatirea fizica pentru jocul in ...impartirea de lucru in reprize de efort alternate cu reprize de odihna;. - durata reprizelor, a pauzelor si intensitatea efortului se face in functie de ...
www.referatele.com/referate/diverse/online17/ Pregatirea-fizica-in-handbal---Pregatirea-fizica-pentru-jocu... - 30k


Cristian Nicolaescu
Native speaker of: Romanian

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
capacitate de efort


Explanation:
Conform "Explorări funcţionale în expertiza medicală a capacităţii de muncă, ed. Naţional, 2005", este denumită capacitate de efort.
Pentru că, de fapt, testele de efort asta ţintesc, să măsoare capacitatea de efort. În carte apare cap de tabel "capacitatea de efort" măsurată în waţi.
Eu cred că despre asta este vorba.

aurafas
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc tuturor pentru sugestii! Toate au fost bune, niciuna nu mi se pare confuză... Poate doar una din ele, care are şi alt sens în medicină... Neputând împărţi punctele, am ales răspunsul care mi s-a părut cel mai bine argumentat.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu: este cea mai bună soluţie, în rest, toate celelalte mi se par aducătoare de confuzii
21 hrs
  -> Multumesc.

58 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
travaliu


Explanation:
Pentru al doilea context mi se pare cel mai potrivit (travaliul în waţi).
În primul context aş prefera "două încărcări consecutive", dar sunt de acord cu toate răspunsurile.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days2 hrs (2006-02-27 16:16:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

După cum ştiu şi moaşele comunale. "travaliu" are şi alt sens în medicină; mai are sensuri şi în afara medicinei. Spre deosebire de "capacitate" (o măsură ipotetică, o ţintă, care poate sau nu să fie realizată), travaliul se referă la ceea ce s-a realizat efectiv în cursul unui test (echivalentul lui "lucru mecanic").

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 16