KudoZ home » English to Romanian » Surveying

pulse distance measuring

Romanian translation: Măsurarea distanţei prin metoda impulsurilor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pulse distance measuring
Romanian translation:Măsurarea distanţei prin metoda impulsurilor
Entered by: Nina Iordache

17:35 Jul 3, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Surveying
English term or phrase: pulse distance measuring
phase versus pulse distance measuring
Nina Iordache
Romania
Metoda impulsurilor pentru măsurarea distanţei
Explanation:
Nu ştiu dacă e OK pe domeniul tău, dau totuşi un fragment mai mare ca să vezi despre ce e vorba:

TEHNOLOGII ŞI REŢELE DE TELECOMUNICAŢII

Radiolocaţie şi radionavigaţie

6. Măsurarea distanţelor cu staţii radar cu radiaţie continuă: *Metoda fazei*. Metoda Doppler. Metoda frecvenţei.

7. Măsurarea distanţei cu staţii radar cu funcţionare în impulsuri: *Metoda impulsurilor pentru măsurarea distanţei*. Condiţia de măsurarea univocă a distanţei.

9. Metode de măsurare a coordonatelor unghiulare: Metoda maximului. Metoda minimului. Metoda zonei de semnal egal.

Selected response from:

Adde
Romania
Grading comment
Mulţumesc frumos, Deea!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Metoda impulsurilor pentru măsurarea distanţei
Adde
2masurarea distantei utilizand modularea impulsului( probabil electronic)Anca Nitu


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
masurarea distantei utilizand modularea impulsului( probabil electronic)


Explanation:
spre a o deosebi de cea cu modularea fazei
semnalului ( asta e la semnal optic insa)
http://www.cadsolutions.ro/statie-totala-nts.htm

Domaine(s) : - télécommunication
télégraphie
téléphonie


anglais
français

pulse modulation
modulation d'une suite d'impulsions n. f.


Définition :
Modification of one or more of the characteristics of a pulse train used as a carrier.


Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
modulation of pulses
Domaine(s) : - télécommunication
télégraphie
téléphonie


anglais
français

angle modulation
modulation d'angle n. f.


Définition :
Modulation in which the phase angle is the characteristic varied.


Note(s) :
Phase and frequency modulation are particular forms of angle modulation.


GDT


nu sunt de loc sigura dar sper sa fie un puct de pornire

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40
Notes to answerer
Asker: Multumesc, Anca, incep sa ma dumiresc ... Multumesc foarte mult pentru explicatiile traditionale care sunt nepretuite ca intotdeauna!


1 day9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Metoda impulsurilor pentru măsurarea distanţei


Language variant: metoda impulsurilor vs. metoda fazei

Explanation:
Nu ştiu dacă e OK pe domeniul tău, dau totuşi un fragment mai mare ca să vezi despre ce e vorba:

TEHNOLOGII ŞI REŢELE DE TELECOMUNICAŢII

Radiolocaţie şi radionavigaţie

6. Măsurarea distanţelor cu staţii radar cu radiaţie continuă: *Metoda fazei*. Metoda Doppler. Metoda frecvenţei.

7. Măsurarea distanţei cu staţii radar cu funcţionare în impulsuri: *Metoda impulsurilor pentru măsurarea distanţei*. Condiţia de măsurarea univocă a distanţei.

9. Metode de măsurare a coordonatelor unghiulare: Metoda maximului. Metoda minimului. Metoda zonei de semnal egal.




    Reference: http://vega.unitbv.ro/information/options/2007-TC-AnulIV-Pro...
Adde
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc frumos, Deea!
Notes to answerer
Asker: Da, cred ca este bine, oricum mai astept putin ca sa+mi raspunda si un specialist, de vreme ce nu cunoastem exat jargonul lor, de multe ori e un pic diferit. Multumesc mult, Deea, pentru explicatii.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrea Virgin
5 days
  -> Mulţumesc