KudoZ home » English to Romanian » Tech/Engineering

MTBCF

Romanian translation: Timp mediu de functionare fara defectiuni


09:52 Oct 22, 2002
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering / fiabilitate
English term or phrase: MTBCF
despre fiabilitate:
Mean Time Between Critical Failures
Dan Ilioiu
Romania
Romanian translation:Timp mediu de functionare fara defectiuni
Explanation:
.in teoria economica romaneasca, traducerea acceptata si folosita pentru MTBCF este cea data mai sus.
am intalnit aceasta traducere (insotita de altfel de varianta in engleza, MTBCF) in toate tratatele economice citite

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-22 11:05:02 (GMT)
--------------------------------------------------

cred ca cei doi indicatori ai fiabilitatii MTBF, MTFCB sunt diferiti, dar eu nu pot decat sa iti spun care este varianta FOLOSITA - in economie, in cazul fiabilitatii, pentru MTBCF. Daca este si corecta, nu stiu neaparat, dar este cea pe care o folosesc economistii (mai exact merceologii)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-22 16:38:13 (GMT)
--------------------------------------------------

poti sa adaugi, daca ti se pare mai bine, si \"critice\" (dupa defectiuni), dar indiferent de varianta pe care o vei alege ca fiind cea mai potrivita, ia in considerare faptul ca acesta este un indicator al fiabilitatii, si denumirea trebuie sa fie data corespunzator, in varianta: \"MTBCF = timp mediu de ....\"
Selected response from:

almira
Grading comment
am folosit
MTBF="timp mediu intre doua defectari"
MTBCF="timp mediu intre doua defectari critice"

multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3timpul mediu intre doua posibile defectiuni (critice)
Tehno
5 +1Timp mediu de functionare fara defectiunialmira
5timpul mediu de functionare intre doua defectari critice
Paula Dana Szabados
4 +1timp mediu între defectări
asco
3 +2media timpului de buna functionare - MTBFAndreea_U
4 -1Timpul mediu de buna functionare intre 2 defectiuni critice/Durata de functionare intre 2 defectarixxxtedyiancu


Discussion entries: 3





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
media timpului de buna functionare - MTBF


Explanation:
vezi linkul de mai jos ca exemplu



    Reference: http://www.actrus.ro/biblioteca/cursuri/electro/jurca/a2.pdf
Andreea_U
Sweden
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sergiu
3 hrs

agree  asco
3 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
timp mediu între defectări


Explanation:
sau: media timpilor de funcţionare
Dicţ. tehnic EN-RO

asco
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 477

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tehno
57 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Timp mediu de functionare fara defectiuni


Explanation:
.in teoria economica romaneasca, traducerea acceptata si folosita pentru MTBCF este cea data mai sus.
am intalnit aceasta traducere (insotita de altfel de varianta in engleza, MTBCF) in toate tratatele economice citite

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-22 11:05:02 (GMT)
--------------------------------------------------

cred ca cei doi indicatori ai fiabilitatii MTBF, MTFCB sunt diferiti, dar eu nu pot decat sa iti spun care este varianta FOLOSITA - in economie, in cazul fiabilitatii, pentru MTBCF. Daca este si corecta, nu stiu neaparat, dar este cea pe care o folosesc economistii (mai exact merceologii)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-22 16:38:13 (GMT)
--------------------------------------------------

poti sa adaugi, daca ti se pare mai bine, si \"critice\" (dupa defectiuni), dar indiferent de varianta pe care o vei alege ca fiind cea mai potrivita, ia in considerare faptul ca acesta este un indicator al fiabilitatii, si denumirea trebuie sa fie data corespunzator, in varianta: \"MTBCF = timp mediu de ....\"

almira
PRO pts in pair: 4
Grading comment
am folosit
MTBF="timp mediu intre doua defectari"
MTBCF="timp mediu intre doua defectari critice"

multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tehno
4 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
timpul mediu intre doua posibile defectiuni (critice)


Explanation:
Este acelasi cu MTBF, doar ca are o denumire mai savanta.
Cand a fost definit MTBF, s-au avut in vedere defectiuni critice.

MTBF = Sum of Operating Times Between Failures / Total Number of Failures

Este egal cu MTBM = Sum of Operating Times Between Maintenance Actions / Total Number of Maintenance Actions


Siguranta in functionare este cea mai importanta calitate a surselor Powerware, iar analiza clasica pentru Timpul Mediu Remediere Defect (MTTR) sau Timpul Mediu intre 2 posibile defectiuni (MTBF), dau rezultate incredibile datorita acestei tehnologii HotSync.


    <a href="www.powerware.ro/pow15.htm" target=Tehno1100>Powerware 9315</a>
    <a href="www.wmof.com/MissionEffect.htm" target=Tehno1100>Virtual Museum - LEX</a>
Tehno
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 79

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca: Uneori (ca si aici) se face o distinctie intre defectiunile "obisnuite" si cele "critice" (majore, care scot din functiune echipamentul respectiv).
54 mins
  -> De acord, lucca.

agree  umarian: De acord cu explicatia si, mai ales, cu nota scrisa de "lucca"
1 hr
  -> Multumesc, Marian.

agree  almira: cu mentiunea ca "posibile" nu prea are ce cauta inainte de "defectiuni"
5 hrs
  -> Timpul este numit "mediu" tocmai pentru ca defectiunile sunt posibile, adica previzibile doar intr-o anumita masura si rezulta din calcul probabilistic.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Timpul mediu de buna functionare intre 2 defectiuni critice/Durata de functionare intre 2 defectari


Explanation:
http://193.226.6.120/Miclea/Curs_PDF/FIAB1.pdf

xxxtedyiancu

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  almira: varianta nu ar fi rea, dar "buna" functionare nu mi se pare ok. in principiu, fie functioneaza, fie nu, motiv pentru care este mai mult decat suficient sa spui "timpul mediu de functionare". "durata de functionare" pierde "mean"-ul. si e important aici
2 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
timpul mediu de functionare intre doua defectari critice


Explanation:
Defectiunile critice nu sunt neaparat cele care scot echipamentul din serviciu, ci si cele care pot afecta functionarea in siguranta pentru utilaj / echipament sau operator.

Paula Dana Szabados
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 182