KudoZ home » English to Romanian » Tech/Engineering

a web-based platform

Romanian translation: aplicatie web


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:a web-based platform
Romanian translation:aplicatie web
Entered by: Cristiana Coblis

13:49 Oct 25, 2002
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering / education science
English term or phrase: a web-based platform
develop and maintain a web-based platform aimed to provide easy access to structured exchange and support services
Cristiana Coblis
Romania
aplicatie Web
Explanation:
Conceptul de aplicatie Web

O aplicatie Web este o ierarhie de directoare si fisiere care formeaza
impreuna o aplicatie informatica (primul link).

De regula, programatorii de aplicatii Web trebuie sa foloseasca / cunoasca limbajul Java.

VMA ofera gratuit exemple de aplicatii web client-server (al doilea link).

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-25 20:09:42 (GMT)
--------------------------------------------------

De exemplu, prin colectarea si memorarea informatiei despre preferintele utilizatorului (vizitatorului Web), o aplicatie web poate sa-si modeleze operatiile in functie de aceste preferinte.
Selected response from:

Tehno
Grading comment
Multumesc pentru ajutor!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2aplicatie pe Web
corin
4aplicatie Web
Tehno


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
aplicatie pe Web


Explanation:
Cum se zice la stiri: "Conform oamenilor de stiinta de la Universitatea Berkley din California...":

What is the Internet?

The Internet is a network of networks, linking computers to computers sharing the TCP/IP protocols. The Internet is the transport vehicle for the information stored in files or documents on another computer. It can be compared to an international communications utility servicing computers. It is sometimes compared to a giant international plumbing system. The Internet itself does not contain information. It is a slight misstatement to say a "document was found on the Internet." It would be more correct to say it was found through or using the Internet. What it was found in (or on) is one of the computers linked to the Internet.

Computers on the Internet may use one or all of the following Internet services:
Electronic mail (e-mail). Permits you to send and receive mail. Provides access to discussion groups.
Remote login. Permits your computer to log onto another computer and use it as if you were there.
FTP or File Transfer Protocol. Allows your computer to rapidly retrieve complex files intact from a remote computer and view or save them on your computer.
Gopher. An early, text-only method for accessing internet documents. Gopher has been almost entirely subsumed in the World Wide Web, but you may still find gopher documents linked to in web pages.
The World Wide Web (WWW or "the Web"). The largest, fastest growing activity on the Internet.

What is the World Wide Web and what makes it work?

The WWW incorporates all of the Internet services above and much more. You can retrieve documents, view images, animation, and video, listen to sound files, speak and hear voice, and view programs that run on practically any software in the world, providing your computer has the hardware and software to do these things.



    Reference: http://www.lib.berkeley.edu/TeachingLib/Guides/Internet/What...
corin
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 77

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maricica W.: Pe Web inseamna pe Internet. Daca nu vrei sa zici "pe Internet", merge "in retea". vezi mai sus. :)
15 mins
  -> Sa mai incerc o data: atunci cind te conectezi la Internet prin intermediul unui browser (precum Internet Explorer), vizualizezi documente de pe World Wide Web.

agree  lucca: Confuziile intre retea, Internet si Web denota haos notional. Raspunsul lui Corin este corect. Ms. Veronica, don't do this again!
22 mins
  -> Thnx. Am crezut ca "lectura" de mai sus, in ciuda introducerii "academice", este destul de clara chiar si pentru noi, umanistii...

neutral  Tehno: Daca vrei, spune "aplicatie bazata pe Web" sau mai simplu, "aplicatie Web".
5 hrs

agree  Raluca Ion
6 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aplicatie Web


Explanation:
Conceptul de aplicatie Web

O aplicatie Web este o ierarhie de directoare si fisiere care formeaza
impreuna o aplicatie informatica (primul link).

De regula, programatorii de aplicatii Web trebuie sa foloseasca / cunoasca limbajul Java.

VMA ofera gratuit exemple de aplicatii web client-server (al doilea link).

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-25 20:09:42 (GMT)
--------------------------------------------------

De exemplu, prin colectarea si memorarea informatiei despre preferintele utilizatorului (vizitatorului Web), o aplicatie web poate sa-si modeleze operatiile in functie de aceste preferinte.


    <a href="www.infoiasi.ro/~stefan/postuniv/java/CURS_12.txt" target=Tehno1100>CURS_12</a>
    <a href="vmasoft.hypermart.net/products/aplicatiiweb/" target=Tehno1100>Aplicatii Web client-server</a>
Tehno
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 79
Grading comment
Multumesc pentru ajutor!