KudoZ home » English to Romanian » Tech/Engineering

mirrored or shadow server

Romanian translation: server oglinda sau replica


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mirrored or shadow server
Romanian translation:server oglinda sau replica
Entered by: Cristiana Coblis

14:27 Mar 27, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering / server
English term or phrase: mirrored or shadow server
Often, two copies of the program will be maintained. One version is the live version accessible to the students. The other version is the development site for new changes, which is kept on a ***mirrored or shadow server.

TIA
Cristiana Coblis
Romania
server oglinda sau replica
Explanation:
:-)
Selected response from:

Andrei Albu
Romania
Grading comment
Multumesc tuturor, mai las lui Tehno pentru explicatiile detaliate. dat fiind ca raspunsurile sunt similare l-am ales pe primul cronologic venit.
Multe salutari.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4server oglinda sau replica
Andrei Albu
5Zolizoltan lachner
5server in oglinda, sau umbra...raulciceu
2server de rezerva / mirror
Tehno


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
server oglinda sau replica


Explanation:
:-)

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 1777
Grading comment
Multumesc tuturor, mai las lui Tehno pentru explicatiile detaliate. dat fiind ca raspunsurile sunt similare l-am ales pe primul cronologic venit.
Multe salutari.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Éva Vajda
16 mins

agree  Anca Nitu: cu hard discuri in oglinda
1 hr

agree  Oana Popescu
4 hrs

agree  Tehno: Anca, gresesti. Hard-discurile (partitiile) in oglinda contin exact aceeasi informatie.
11 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
server in oglinda, sau umbra...


Explanation:
este un server cu rol si de protejare a unei retele...vezi si "fire walls"

raulciceu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 12

12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
server de rezerva / mirror


Explanation:
De regula (adesea), vor fi pastrate doua copii ale programului. Una dintre cele doua versiuni este cea accesibila direct cursantilor. Cealalta versiune este pagina Web in constructie, care este pastrata pe un server de rezerva.

Indiferent cum l-am numi, serverul oglinda sau umbra, este un server (calculator) de rezerva, ce poate fi accesat in cazul defectarii serverului principal. Pot fi mai multe servere de rezerva.
Serverul "oglinda" in cauza poate contine si alte informatii / fisiere, dar obligatoriu pe cele expuse publicului pe serverul principal.

Un server/calculator cu hard-discuri in oglinda (mirrored) are doua sau mai multe hard-discuri pe care, prin tehnologia NT (server) partitia oglindita fiinteaza in acelasi timp pe cele doua sau mai multe hard-discuri, incat nimeni nu poate spune cu exactitate care este copia si care este originalul.

Este raspandit termenul "mirror" (pur si simplu), care defineste exact serverul de rezerva. De exemplu:
"Lista are si o pagina de web la
http://probleme.mit.edu, cu un mirror la http://probleme.ldc.ro"

Unii folosesc termenul "replica". De exemplu:
"Un mirror site este replica unui site Web deja existent. Realizat pe un alt server, practic divide traficul astfel incat utilizatorii sa beneficieze de un acces rapid la site. Sa presupunem ca exista o companie ce are angajati si clienti in lumea intreaga.
Site-ul Web original poate fi la sediul principal al companiei, dar se poate realiza un mirror site in Paris, altul in Hong Kong sau Rio, astfel incat oamenii de pe continentele corespunzatoare pot sa acceseze site-ul cel mai apropiat, neaglomerand serverul sediului principal al companiei."

HTH
Succes!

Tehno
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 79

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Zoli


Explanation:
Salut!

Tehno zice bine!

serverul de rezerva - zis si de siguranta - este identic cu cel original, cu diferenta ca dupa ce este purecat, curatit de virusuri si alte probleme este folosit la back-up, ulterior storat.
Imaginati-va serverul unei banci sau institutii nationale cu un database unic, daca unhacker face ghidusii sau orice problama tehnica ,,darima,, serverul, ce consecinte catastrofale poate avea.
Serverul oglinda este identic ci file-oglinda, doar in proportii mult mai mari.
Explicat mai simplu, ce credeti, comanda UNDO com este posibila, daca nu ar exista o copie a ultimei manevre????
Paaaaaa

zoltan lachner
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 79