KudoZ home » English to Romanian » Tech/Engineering

heat tracing

Romanian translation: insotitori (cu abur sau electrici)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:heat tracing
Romanian translation:insotitori (cu abur sau electrici)
Entered by: Cristian Nicolaescu

04:54 May 20, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: heat tracing
Outdoor installations for liquid, saturated gas or steam service may require insulation and heat tracing to prevent freezing.
Cristian Nicolaescu
insotitori (cu abur sau electrici)
Explanation:
:)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-21 05:02:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Inginerii tehnologi din domeniul rafinariilor si petrochimiei numesc acest mici conducte insotitoare ale conductelor de produs principale (cu rol de incalzire in vederea evitarii inghetului pe timp de iarna) \"insotitori\" (care pot fi cu abur sau electrici, desi in Romania cei electrici inca nu se folosesc din cauza pretului ridicat al electricitatii si a unei oarecare inertii a proiectantilor din domeniu).
Selected response from:

costinro
United Kingdom
Grading comment
Multumesc costinro. Raspunsul dvs mi se pare cel mai avizat.
O definitie buna a dat si Irene29. Multumesc.
Multumesc si celorlalti traducatori pentru ajutor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1senzor termic sau detector termic
Gabrielle Weatherhead
5 +1insotitori (cu abur sau electrici)
costinro
4sistem de degivrare (de prevenire a inghetului)
Irene S.
3supraveghere/mapare termica (raze infrarosii)lucca


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
insotitori (cu abur sau electrici)


Explanation:
:)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-21 05:02:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Inginerii tehnologi din domeniul rafinariilor si petrochimiei numesc acest mici conducte insotitoare ale conductelor de produs principale (cu rol de incalzire in vederea evitarii inghetului pe timp de iarna) \"insotitori\" (care pot fi cu abur sau electrici, desi in Romania cei electrici inca nu se folosesc din cauza pretului ridicat al electricitatii si a unei oarecare inertii a proiectantilor din domeniu).

costinro
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 232
Grading comment
Multumesc costinro. Raspunsul dvs mi se pare cel mai avizat.
O definitie buna a dat si Irene29. Multumesc.
Multumesc si celorlalti traducatori pentru ajutor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca: Excelent
1 day15 hrs
  -> Multumesc, lucca.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
supraveghere/mapare termica (raze infrarosii)


Explanation:
Cam asta cred ca inseamna.

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 2001

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
senzor termic sau detector termic


Explanation:

[...]toate instalatiile de sudare sunt echipate cu senzor termic care confera protectie fata de eventualele socuri termice[...]

[...]• toate iesirile sistemelor de alarmare: detector de fum, intrerupator usa, senzor termic, alarma
climatizare, alarma echipamente electronice sunt centralizate in panoul de distributie si protectie[...]


    www.aerostar.ro/Pdf/Pliante%20FERA%20rom%20pdf/ container.pdf
    Reference: http://www.suszi.ro/ro/prod08_02_migmag.html
Gabrielle Weatherhead
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 63

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu
48 mins
  -> multumesc, Anca

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sistem de degivrare (de prevenire a inghetului)


Explanation:
"heat tracing" = The paralleling of instrumentation, product or heavy crude oil, lines with small-diameter steam piping or electrical heat tape to keep the fines from freezing or to warm the product or instrument fluid sufficiently to keep them flowing freely. Heat tracing lines, whether steam or electrical tape, are attached parallel to the host piping and both are covered with insulation.

Irene S.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 814