KudoZ home » English to Romanian » Tech/Engineering

hazardous area oxygen transmitter

Romanian translation: traductor de oxigen pentru zone de pericol


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hazardous area oxygen transmitter
Romanian translation:traductor de oxigen pentru zone de pericol
Entered by: costinro

06:26 Jul 3, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: hazardous area oxygen transmitter
Este un instrument de analiza
Claudia_28
traductor de oxigen pentru zone de pericol
Explanation:
Este un aparat de masura complex care cuprinde: senzorul de oxigen, modulul electronic de camp si dispozitivul de calibrare (automat la modelele de ultima generatie)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-03 11:42:54 (GMT)
--------------------------------------------------

magnum6, sunt simple sinonime. Vezi Dictionarul de electrotehnica, electronica, telecomunicatii, automatica... E-R al Editurii Tehnice, Dictionarul tehnic E-R ed. 1997 dar si siturile fabricantilor care le chiar si transmitter/transducer. Exista in romana chiar si forma \"transductor\" dar n-am auzit automatist care sa-l foloseasca.

Inca un link, spre edificare.:)

www.masurari.ro/masurari/masurari1-3/

Selected response from:

costinro
United Kingdom
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2traductor de oxigen pentru zone de pericol
costinro
5 +1transmitator de oxigen in zone de risc
Emil Eugen Pop
5transmiter de oxigen pentru zone periculoaseCristian Nicolaescu
5senzor de oxigen pentru zone periculoase
asco


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
transmitator de oxigen in zone de risc


Explanation:
transmitator de oxigen in zone sensibile

Emil Eugen Pop
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  asco: se foloseste si transmitator, sinonim cu senzor (vezi mai jos)
10 mins

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
senzor de oxigen pentru zone periculoase


Explanation:
senzor de concentraţie sau de prezenţă O2 component al unui analizor de O2 in procesele tehnologice (unde o concentratie prea mare, ar putea provoca avarii/explozii)

http://www.pryde.com.au/analytical_serv.html


"• statia de lucru multifunctionalã, cu stativ, suport pentru 2 electrozi si un senzor de temperaturã si/sau senzor oxigen sau celulã de conductivitate, locas pentru cabluri neutilizate, locas pentru paharul cu probã sau pentru pãstrarea unui electrod neutilizat
"


http://www.sartorom.ro/brands/wtw/products/pw01.htm


asco
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 477

52 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
traductor de oxigen pentru zone de pericol


Explanation:
Este un aparat de masura complex care cuprinde: senzorul de oxigen, modulul electronic de camp si dispozitivul de calibrare (automat la modelele de ultima generatie)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-03 11:42:54 (GMT)
--------------------------------------------------

magnum6, sunt simple sinonime. Vezi Dictionarul de electrotehnica, electronica, telecomunicatii, automatica... E-R al Editurii Tehnice, Dictionarul tehnic E-R ed. 1997 dar si siturile fabricantilor care le chiar si transmitter/transducer. Exista in romana chiar si forma \"transductor\" dar n-am auzit automatist care sa-l foloseasca.

Inca un link, spre edificare.:)

www.masurari.ro/masurari/masurari1-3/




    Reference: http://www.interneteasy.com/cgi-bin/roseon/online.pl
costinro
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 232
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirona Ciocirlie
1 hr
  -> Multumesc.

agree  Anca Nitu
8 hrs
  -> Multumesc.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
transmiter de oxigen pentru zone periculoase


Explanation:
De acord cu raspunsul dat de costinro pana la un punct. Transmitter este tradus fortat ca "traductor" (care este de fapt "transducer" in engleza).
Conform terminologiei electrotehnice standardizate internationale - tradusa si in romaneste - pentru cazul de fata -"transmitter" este tradus pur si simplu "transmiter" iar in franceza "transmetteur"

O explicatie foarte simplista ar fi ca transmiterul poate fi considerat un traductor care are in plus si functie de transmisie semnal la distanta.

http://www.rueger.ch/FRANCAIS/frameset_F.htm

http://www.users.pcnet.ro/dhptech/ofer1.html

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-03 13:45:41 (GMT)
--------------------------------------------------

Denumirea lucrarii care indica echivalentele de mai sus:

Dictionarul terminologiei electrotehnice standandardizate E-R/R-E

Editura Tehnica, 1996

intocmit de Comitetul National Roman pentru Comisia Electrotehnica Internationala din Universitatea Politehnica Bucuresti si Institutul de Cercetare si Proiectare pentru Electrotehnica

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-04 14:49:30 (GMT)
--------------------------------------------------

Poate pentru cine a pus intrebarea este important de stiut care este diferenta dintre un traductor si un transmiter si in functie de cazul sau specific sa se orienteze catre un raspuns sau altul.

In general un traductor este un dispozitiv care detecteaza si converteste o variatie a unei marimi fizice producand un semnal electric de iesire proportional. Daca semnalul este transmis in milivolti (semnal de tensiune) atunci dispozitivul se numeste traductor. Daca semnalul este transmis in miliamperi (semnal de curent) atunci dispozitivul se numeste transmiter.

In procesele industriale, se intalneste foarte frecvent cazul in care un semnal emis de un traductor aflat in instalatie trebuie transmis la distanta catre un panou de comanda/camera de comanda/centru de prelucrare, analiza, etc.

Traductorul cu semnalul sau \"de tensiune\" (milivolti) nu este corespunzator pentru o transmisie la distanta (este foarte sensibil la interferente electromagnetice de la alte echipamente, cabluri de forta, etc. intalnite pe traseu). In consecinta traductorul (transducer) nu este folosit decat pentru analiza locala si transmisie pe distante foarte scurte.

De la faptul ca traductorul poate fi folosit pentru transmisii pe distante foarte scurte apare si confuzia intre traductor si transmiter pe care specialistii o recunosc, este foarte raspandita. Dar asta nu inseamna ca cele doua denumiri sunt echivalente.

Pentru masuratori la distanta, sunt folosite transmiterele (transmitter) care avand un semnal de iesire \"in curent\" (miliamperi) sunt aproape imune la interferente electromagnetice, iar degradarea semnalului la distanta este nesemnificativa si sunt mai ieftine.

In concluzie daca din contextul general al lucrarii reiese ca semnalul de la traductor este analizat local atunci pastrati in traducere denumirea de \"traductor\", in caz contrar cand semnalul este transmis la distanta va recomand folosirea denumirii de \"transmiter\".

Referinte:

http://www.npl.co.uk/pressure/faqs/transmitter.html
http://www.bluemoon.net/~spowell/local/selecttxer.PDF
http://www.omegadyne.com/press-trans.html
http://www.barksdale.com/faqtransd.html


Cristian Nicolaescu
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 2321