KudoZ home » English to Romanian » Telecom(munications)

toll-free line

Romanian translation: linie gratuită


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:toll-free line
Romanian translation:linie gratuită
Entered by: Florin Hulubei

06:19 May 19, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / telefonie
English term or phrase: toll-free line
Linie telefonica speciala. Nu sunt sigur daca este un serviciu 'scutit de impozite" sau "gratuit"! Multumesc anticipat!
Florin Hulubei
linie gratuită
Explanation:
toll-free = free of charge, at no cost
Selected response from:

Irene S.
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4linie gratuită
Irene S.
5 +3tel verde
Bogdan Honciuc
5 +3linie telefonica gratuita
Andrei Sommer
5 +2linie telefonica cu apel gratuitCristian Nicolaescu
4numar cu acces gratuit
Elvira Stoianov


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
linie gratuită


Explanation:
toll-free = free of charge, at no cost


Irene S.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
32 mins
  -> mulţumesc

agree  Paula Dana Szabados
39 mins
  -> mulţumesc

agree  elenus
1 hr
  -> mulţumesc

agree  Cristina Butas
1 hr
  -> mulţumesc

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
linie telefonica gratuita


Explanation:
de genul "telverde" - 0800

Andrei Sommer
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Red Cat Studios
49 mins

agree  elenus
1 hr

agree  Cristina Butas
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
tel verde


Explanation:
Acesta este termenul incetatenit la noi, se gaseste in paginile in romana (prin cautare pe "podul" Google) mult mai des decit "linie gratuita" si "linie telefonica gratuita" (8.610 fata de 28, respectiv 247 rezultate). In plus, nu este propriu-zis o linie gratuita, pentru ca firma care inchiriaza acest serviciu de la furnizorul de telefonie plateste chiria si apelurile celor care suna (incoming calls). Este gratuita, se intelege, doar pentru cei care suna.

Mesaj
... Data:, Luni, 9 Iunie 2003 13:02:25. Subiect:, tel verde sau taxabil? Atata vreme
cat 0800 este prefixul pentru un tel verde (fara taxa), ...
www.voice.ro/lforum/read.php?f=2&i=517 - 3k - În Cache - Pagini similare

Mesaj
... De la:, horatiu. E-mail:, westside@cluj.astral.ro. Data:, Luni, 5 Ianuarie
2004 02:22:25. Subiect:, abonament social si Nr Tel Verde ...
www.voice.ro/lforum/read.php?f=0&i=697 - 3k - În Cache - Pagini similare
[ Mai multe rezultate de la www.voice.ro ]

Evenimentul
... evenimentul.ro » Economie » Tel verde, la AJOFM. 07 Martie 2005 Suceava Tel
verde, la AJOFM. printează articol. recomandă articol. opiniile cititorilor ...
www.evenimentul.ro/local/ article/102474,3,baseArticle.html - 48k - În Cache - Pagini similare

Pagina intampinare - Consiliul Judetean Caras-Severin
... să afle informaţii cu privire la activitatea Consiliului Judeţean Caraş-Severin
o pot face apelând numărul : 0800 800 204, apel gratuit TEL VERDE. ...
www.cs.ro/Consiliul_Judetean/home.htm - 8k - În Cache - Pagini similare

Consiliul Concurentei
... Tel Verde. TEL VERDE 0800.800.267. Apel gratuit. DIN ACTIVITATEA CONSILIULUI.
Vizita Comisarului european pentru concurenta Neelie Kroes la Consiliul ...
www.competition.ro/ - 29k - 17 Mai 2005 - În Cache - Pagini similare

Consiliul Concurentei
... Tel Verde. TEL VERDE 0800.800.267. Apel gratuit. DIN ACTIVITATEA CONSILIULUI.
Revista PROFIL: CONCURENTA. • Ultimul număr: 1/2005 ...
www.competition.ro/index.php - 30k - În Cache - Pagini similare

Franke Romania: Noutati
... Tel Verde: 08008 359 359. (apel gratuit) ... Informatii Tel Verde: 08008 359
359 De Luni pana Sambata va stam la dispozitie cu o linie telefonica ...
www.franke.ro/noutati/ - 14k - În Cache - Pagini similare

NEAMT ONLINE - Adrese utile
... Tel. verde: 0800 800 802 Fax: 0233-741604, Primaria Târgu Neamţ Str. Ştefan cel
Mare 48, Târgu Neamţ, 615200, Judeţul Neamţ Tel.: 0233-790245, 790305 ...
www.neamt.ro/Info_utile/adrese.html - 21k - În Cache - Pagini similare

MOLDTELECOM > Servicii si tarife > Telefonie > Numarul Verde
... Fiti de acord ca costul unui apel nu se compara cu posibilitatea de-a Va mari
numarul de clienti. Tarife pentru serviciul "Tel. Verde — Free phone" ...
www.moldtelecom.md/services/telephony/green_no/ - 19k - 17 Mai 2005 - În Cache - Pagini similare

Help Net
... joi, 17 martie 2005, ora 16.00. Te asteptam! Dar te rugam sa ne confirmi
participarea la telefon 0800 833 003 (Tel. Verde) sau e-mail office@helpnet.ro. ...
www.kinecto.ro/customers/Helpnet/ - 57k - În Cache - Pagini similare



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 48 mins (2005-05-19 08:08:01 GMT)
--------------------------------------------------

sau: linie telefonica dedicata de tip Tel Verde, conform Romtelecom

Bogdan Honciuc
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu: Ai dreptate, gratuită doar pentru cei care sună
14 mins
  -> Multumesc :-)

agree  elenus: De acord si cu varianta ta
5 hrs
  -> Multumesc!

agree  Elvira Daraban: daca contextul permite :)
6 hrs
  -> Bineinteles. Multumesc :)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
linie telefonica cu apel gratuit


Explanation:
o alta varianta

Press Release
... Organizatia Internationala pentru Migratie si Centrul „La Strada" au lansat o "linie
fierbinte" telefonica cu apel gratuit, 10:44:23 21 May 2003, Doru Ciocanu. ...
press-release.iatp.md/index.asp?offset=800 - 26k - Rezultat suplimentar - În Cache - Pagini similare

ROMANIAN HARM REDUCTION NETWORK
... consiliere si discutii despre efectele drogului (linie telefonica de consiliere
cu apel gratuit: 934). Persoana de contact:, Dr. Calin Ardelean ...
www.rhrn.ro/default.php?t=site&pgid=28 - 90k


Cristian Nicolaescu
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Daraban: pentru context serios si oficial. cred ca Romtelecomul asa a botezat serviciul asta
5 hrs
  -> multumesc

agree  Maria Diaconu: Merge :)
8 hrs
  -> multumesc

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
numar cu acces gratuit


Explanation:
este varianta pe care am folosit-o intr-o traducere

Elvira Stoianov
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian