KudoZ home » English to Romanian » Textiles / Clothing / Fashion

split leather

Romanian translation: Şpalt, piele şpăltuită


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:split leather
Romanian translation:Şpalt, piele şpăltuită
Entered by: Nina Iordache

17:10 Apr 2, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / traducere in limba romana
English term or phrase: split leather
Stiu sigur ca exista un termen specializat dar nu am idee care e el.
Nina Iordache
Romania
Şpalt
Explanation:
ŞPALT2, şpalturi, s.n. Piele subţire, de calitate inferioară, obţinută prin şpăltuire şi folosită pentru căptuşeli şi feţe de încălţăminte. – Din germ. Spalt (cf. dexonline)
Selected response from:

Violeta Roman
Grading comment
Multumesc frumos, asta este!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Şpalt
Violeta Roman
3velur
Antonia Toth
2piele despicatamicawber_7


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
piele despicata


Explanation:
Nu stiu in ce masura nu e vorba de 'back translation'. Am vazut ca termenul de foloseste (a se vedea exemplul). Ar fi fost folositor contextul de utilizare - vad ca 'split leather' se foloseste foarte des la fabricarea manusilor de protectie.

Example sentence(s):
  • Manusi din piele presata de vaca cu dos din bumbac, piele despicata pe spate.

    Reference: http://www.europrotect.ro/Descriere-FC129.html
micawber_7
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Şpalt


Explanation:
ŞPALT2, şpalturi, s.n. Piele subţire, de calitate inferioară, obţinută prin şpăltuire şi folosită pentru căptuşeli şi feţe de încălţăminte. – Din germ. Spalt (cf. dexonline)


    Reference: http://dexonline.ro/search.php?cuv=spalt
Violeta Roman
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Multumesc frumos, asta este!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antonia Toth: piele şpălţuită, vezi şi http://archive.tvet.ro/web/Aux/AUX PDF X/Textile X/Lucrator in finisarea textilelor si a pielii/TEXTILE PIELARIE X TEHNOLOGII DE FINISARE FINALA A MATERIA?.pdf pg.16
5 mins
  -> multumesc frumos

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
velur


Explanation:
n cazul în care contextul nu este foarte "tehnic" atunci s-ar putea să fie vorba de velur, deoarece în general zicem geantă de velur şi nu geantă din piele spălţuită.

există termenul de spalţ velur, velurul fiind un tip de piele şpălţuită

http://archive.tvet.ro/web/Aux/AUX PDF X/Textile X/Lucrator ...

pg. 15 - secţ. Piei finite pt. îmbrăcăminte

Am ascuns şi am reluat răspunsul cu scopul de a nu mări f. mult spaţiul de lucru datorită link-ului, dar se pare că nu am reuşit...

Antonia Toth
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 21
Notes to answerer
Asker: Da, cred că se poate spune şi aşa, numai ca in context vorbeşte mai mult de calitatea mai proasta a pielii, in polus velurul se traduce de obicei cu suede ca in cantecul "My Blue Suede Shoes... care se vede treaba ca erau preţioşi de vreme ce nu era cazul sa-i calci din greşeală... Ma rog sa ne mai si amuyam un pic. Multumesc frumos, oricum!