KudoZ home » English to Romanian » Textiles / Clothing / Fashion

do nut dry in a tumble dryer

Romanian translation: utilizarea uscatorului nu este recomandata.


14:08 Aug 25, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / cleaning instructions
English term or phrase: do nut dry in a tumble dryer
Please, help me with a translation for our shops in Hungary (the girl that usually translates is on her holidays). :) Thank You in advance.

EN: The jumpers have a mistake on a tag. This model musn't be be dried in a tumble drier. It should be dried in a lying position.

DE: Pullover haben einen Fehler auf der Pflegeetikette, bitte den Artikel zum Trocknen aufhängen und nicht in den Trockner legen.

PL: Swetry mają bląd na wszywce i tego modelu nie wolno suszyc w suszarce bebnowej i należy go suszyć na leżąco.
Malgorzatka
Poland
Romanian translation:utilizarea uscatorului nu este recomandata.
Explanation:
see references for symbols

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-08-25 17:53:44 GMT)
--------------------------------------------------

products.gorenje.si/fts/getDigitDoc.asp?sifra=167933&jezik=ro&tipVsebine=1

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-08-25 17:57:13 GMT)
--------------------------------------------------

* nu este permisă uscarea la uscătorul de rufe
* a nu se usca la uscătorul de rufe
* nu este indicată uscarea la uscătorul de rufe
Selected response from:

Ede Lungu
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5utilizarea uscatorului nu este recomandata.Ede Lungu
5 +2a nu se usca în tamburul maşinii de spălat
Mihaela BUFNILA
5 +2nu uscati in masina de uscat cu tambururi rotative
Nina Iordache
5 +1A nu se usca în maşină de uscat cu tambure rotative
Sigina
5 +1a nu se usca în maşină, a se aşeza la uscat (pe un uscător de rufe)
Nina Iordache
4 +1Nu se admite uscarea în tambur rotativ
Maria Diaconu
Summary of reference entries provided
Dasa Suciu

Discussion entries: 6





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
nu uscati in masina de uscat cu tambururi rotative


Explanation:
do not dry ... etc este corect!
http://dictionar.netflash.ro/index.php?w=tumble dryer&l=1&h=...

Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tudor Soiman: tamburi - DOOM2
1 hr

agree  Anca Nitu: a nu se usca in uscator cu tambur(i) rotativ(i), simplu !:)
1 hr
  -> Multumesc, Anca! Ai dreptate!

neutral  Maria Diaconu: Lăsând la o parte disputa legată de pluralul corect, de fapt pluralul nu îşi are rostul aici.
2 hrs

agree  valdo75
3 hrs
  -> Multumesc, Valdo!

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
A nu se usca în maşină de uscat cu tambure rotative


Explanation:
According to Dictionarul Tehnic En-Ro.

Sigina
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tudor Soiman: tamburi - DOOM2
1 hr
  -> Multumesc de sesizare, eu am scris exact cum scrie in dictionarul tehnic, care nu tocmai vechi...

agree  Alice Crisan: Most dryers consist of a rotating drum called a tumbler through which heated air is circulated to evaporate the moisture from the load. The tumbler is rotated relatively slowly in order to maintain space between the articles in the load.Wikipedia: clothe
1 hr
  -> Mulţumesc!

neutral  Maria Diaconu: Lăsând la o parte disputa legată de pluralul corect, de fapt pluralul nu îşi are rostul aici.
2 hrs
  -> La fel ca dlui Tudor Soiman, exact asa scria in dictionar. Nu cunosc tipurile de masini, daca asa am gasit asa am scris. Multumesc de sesizare.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Do not dry in a tumble dryer
Nu se admite uscarea în tambur rotativ


Explanation:
Seems to be the standard:
http://www.kodisplus.ro/sren.html
(see bottom of page)

Maria Diaconu
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dasa Suciu: Da, este evident că pluralul nu îşi are rostul.
43 mins
  -> Mulţumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
a nu se usca în tamburul maşinii de spălat


Explanation:
Pentru a evita un plural care dă dureri de cap şi traducătorului şi utilizatorului şi pentru a-i face viaţa uşoară celui din urmă, prin sacrificarea detaliilor tehnice.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-08-25 17:02:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.kodisplus.ro/sren.html propune o variantă extrem de simplă şi generală "Nu se admite uscarea în tambur rotativ". Potrivit precizărilor iniţiale, am propus o variantă mai puţin tehnică, destinată consumatorului comun, care-şi usucă/stoarce/centrifughează rufele în aceeaşi maşină în care le şi spală. Îmi cer scuze pentru precizarea acestui aspect clar.

Mihaela BUFNILA
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina-Maria Foray
9 mins
  -> Mulţumesc, Irina!

disagree  Anca Nitu: sa nu va suparati dar masina de spalat nu usuca, numai spala :) uscatorul se vinde ca pereche cu masina de spalat si e alta masina nu aceeasi/ si a mea stoarce, dupa care le pun in uscator ( dryer) Canada are umiditare mare in aer :)
29 mins
  -> Nu mă supăr. Maşina mea de spălat le stoarce de le usucă în acelaşi tambur în care le şi spală.

agree  Alice Crisan: Anca, exista washer -dryer in Canada ? vezi www.argos.co.uk
3 hrs
  -> Mulţumesc, Alice!

agree  MMFORREST: Aşa e, Mihaela. La noi e acceaşi maşină, dar noi nu folosim uscătorul deloc, ca merg câteva calorifere tot timpul ,deci e bine de uscat în casă, că afară... mai rar!
15 hrs
  -> Mulţumesc, Magda!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
utilizarea uscatorului nu este recomandata.


Explanation:
see references for symbols

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-08-25 17:53:44 GMT)
--------------------------------------------------

products.gorenje.si/fts/getDigitDoc.asp?sifra=167933&jezik=ro&tipVsebine=1

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-08-25 17:57:13 GMT)
--------------------------------------------------

* nu este permisă uscarea la uscătorul de rufe
* a nu se usca la uscătorul de rufe
* nu este indicată uscarea la uscătorul de rufe


    Reference: http://www.polo-shirts.co.uk/wash_care_guide.php
    Reference: http://www.dero.ro/surf/limbajul-hainelor-lista-simbolurilor...
Ede Lungu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu: foarte corectă şi această variantă
21 mins
  -> Multumesc frumos! :)

agree  MMFORREST: Sună foarte bine şi aşa. Noi îi zicem uscător, se înţelege ca are tambur.
13 hrs
  -> Multumesc frumos!

agree  liviu roth: suna bine, desi multi pot interpreta acest " recomanda" ca optional nu interdictie
21 hrs
  -> Multumescfrumos ; tocmai de aceea am pus mai jos variante cu "nu este indicata/permisa..."

agree  Georgiana Vasilescu
21 hrs
  -> Multumesc frumos!

agree  Irina Perry: De acord.
2 days18 hrs
  -> Multumesc frumos!

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
do not dry in a tumble dryer
a nu se usca în maşină, a se aşeza la uscat (pe un uscător de rufe)


Explanation:
Dear Juliet 007 this would be the whole and correct translation of the sentence, adding the part where they mention how it should be dried. The German version is clarifying in this sense.

Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  liviu roth
6 hrs
  -> Multumesc, Liviu!




Reference comments


2 hrs
Reference

Reference information:
http://en.wikipedia.org/wiki/Clothes_dryer

Dasa Suciu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian