KudoZ home » English to Romanian » Wine / Oenology / Viticulture

carbonated wine

Romanian translation: vin spumos


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:carbonated wine
Romanian translation:vin spumos
Entered by: Mihaela Bordea

06:40 Jul 13, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Wine / Oenology / Viticulture
English term or phrase: carbonated wine
contextul este o enumerare de soiuri de vinuri : sparkling wine, carbonated wine, effervescent wine and champagne
Mihaela Bordea
Romania
vin carbonatat
Explanation:
Vin carbonatat

prin analogie cu apă carbonatată

Poate mai corect este „impregnat cu dioxid de carbon”, carbonatat poate fi atât pe cale naturală, cât şi artificială

am găsit şi vin spumos, vin "gazat"

Vinul spumant este produs cu continut in dioxid de carbon de origine exclusiv endogena, obtinut prin fermentarea naturala a mustului de struguri

Vinul spumos este produsul cu continut de dioxid de carbon de origine total sau partial exogena, adica este impregnat cu dioxid de carbon ca sifonul.


http://www.jurnalul.ro/articole/113929/vinul-pentru-petrecer...



--------------------------------------------------
Note added at 48 minute (2008-07-13 07:29:07 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.capital.ro/index.php?section=articole&screen=inde...

--------------------------------------------------
Note added at 5 ore (2008-07-13 12:01:11 GMT)
--------------------------------------------------

nici eu nu am găsit, de aceea am căutat un corespondent care să se potrivească, şi anume vinul spumos, care este tratat cu bioxid

ex. din DEX pt. carbonatare:

operaţia de tratare cu bioxid de carbon a zemurilor la fabricarea zahărului, pentru purificare.

carbogazos cred că nu exprimă ideea de adaos de CO2 şi vinul spumant este carbogazos

CARBOGAZÓS, -OÁSĂ adj. (despre ape naturale) care conţine gaz carbonic

--------------------------------------------------
Note added at 5 ore (2008-07-13 12:32:55 GMT)
--------------------------------------------------

carbonatare - absorbţia de dioxid de carbon, cu obţinere de acid carbonic

http://dictionare.4rev.net/?SearchBox=kohlen&Dictionary_base...
Selected response from:

Antonia Toth
Grading comment
pt ca ati fost prima care a venit cu termenul de "vin spumos"
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3vin gazeificat/spumosDasa Suciu
4 +1vin carbonatat
Antonia Toth
4vin acidulat / carbogazos
Cristina Costin


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vin acidulat / carbogazos


Explanation:
eu asa i-as spune si cred ca ar exprima destul de bine ideea de calitate inferioara..


    Reference: http://en.mimi.hu/wine/carbonated_wine.html
Cristina Costin
Germany
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
vin gazeificat/spumos


Explanation:
Asta e terminologia conform legii.


    Reference: http://www.span-e.com/f_vz.html
    Reference: http://www.evinoteca.ro/articole/vindex.php
Dasa Suciu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU: spumos
22 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Emina Popovici: vin spumos
1 day6 hrs
  -> Mulţumesc!

neutral  Antonia Toth: spumos am zis şi eu înaintea dvs
1 day7 hrs
  -> Eu am pus gazeificat ca primă opţiune, conform referinţelor.

agree  wordbridge
1 day8 hrs
  -> Mulţumesc !

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
vin carbonatat


Explanation:
Vin carbonatat

prin analogie cu apă carbonatată

Poate mai corect este „impregnat cu dioxid de carbon”, carbonatat poate fi atât pe cale naturală, cât şi artificială

am găsit şi vin spumos, vin "gazat"

Vinul spumant este produs cu continut in dioxid de carbon de origine exclusiv endogena, obtinut prin fermentarea naturala a mustului de struguri

Vinul spumos este produsul cu continut de dioxid de carbon de origine total sau partial exogena, adica este impregnat cu dioxid de carbon ca sifonul.


http://www.jurnalul.ro/articole/113929/vinul-pentru-petrecer...



--------------------------------------------------
Note added at 48 minute (2008-07-13 07:29:07 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.capital.ro/index.php?section=articole&screen=inde...

--------------------------------------------------
Note added at 5 ore (2008-07-13 12:01:11 GMT)
--------------------------------------------------

nici eu nu am găsit, de aceea am căutat un corespondent care să se potrivească, şi anume vinul spumos, care este tratat cu bioxid

ex. din DEX pt. carbonatare:

operaţia de tratare cu bioxid de carbon a zemurilor la fabricarea zahărului, pentru purificare.

carbogazos cred că nu exprimă ideea de adaos de CO2 şi vinul spumant este carbogazos

CARBOGAZÓS, -OÁSĂ adj. (despre ape naturale) care conţine gaz carbonic

--------------------------------------------------
Note added at 5 ore (2008-07-13 12:32:55 GMT)
--------------------------------------------------

carbonatare - absorbţia de dioxid de carbon, cu obţinere de acid carbonic

http://dictionare.4rev.net/?SearchBox=kohlen&Dictionary_base...

Antonia Toth
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
pt ca ati fost prima care a venit cu termenul de "vin spumos"
Notes to answerer
Asker: dind cautare pe google nu-mi da nici un erzultat pentru "vin carbonatat"

Asker: mai degraba spumos, ca spumant e sparkling


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ilinca Florea: eu prefer vin spumos
56 mins
  -> Mulţumesc!