KudoZ home » English to Romanian » Zoology

stick insect

Romanian translation: fasmide


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stick and leaf insects
Romanian translation:fasmide
Entered by: Vera Costea

16:38 Aug 7, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Science - Zoology / entomologie
English term or phrase: stick insect
O alta insecta careia tare as vrea sa ii stiu numele in limba romana.
De data asta am si o definitie in engleza:
Any of various mostly tropical insects having long twiglike bodies.
Diapheromera femorata

Multumesc
Vera Costea
Canada
fasmide
Explanation:
Phylum Arthropoda | Subphylum Mandibulata | Clasa Insecta Este reprezentat de insecte cu corpul drept, lung şi subţire. Aripile anterioare sunt mai scurte iar cele posterioare mai mari, în formă de evantai; există şi specii aptere. Picioarele nu sunt conformate pentru sărit, n-au organe stridulatoare, au cerci scurţi, aparatul bucal de tip masticator iar dezvoltarea este heterometabolă. Fasmidele sunt bine cunoscute prin homocromia lor copiantă, corpul imitând foarte bine forma (homomorfie) şi culoarea (homocromie) unei rămurele sau a unei frunze de arbust pe care trăiesc, încât se confundă cu ele.

--------------------------------------------------
Note added at 1 zi2 ore (2006-08-08 18:41:25 GMT)
--------------------------------------------------

Cu toate acestea, fasmide este un termen mai cuprinzător decât stick insects, pentru că se referă şi la cele care imită ramurile, şi la cele care imită frunzele, mai precis "stick and leaf insects":

The Phasmid Study Group is the society for anyone with an interest in Stick and Leaf insects, however amateur or professional you may be, you will be welcome. The pupose of the group is to encourage studies of all aspects of PHASMIDS (Stick and Leaf Insects).
http://www.earthlife.net/insects/psg.html
Selected response from:

Maria Diaconu
Romania
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4fasmide
Maria Diaconu
3insecte batcameliaim


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
insecte bat


Explanation:
idee mai autohtona.
"Insecta băţ, de exemplu. Nu numai că, efectiv, seamănă cu un băţ, dar are dimensiuni absolut remarcabile. Baculum nematodes, din arhipelagul malaezian, măsoară 7 cm lungime, dar mai puţin de 1 mm grosime, deci este incredibil de subţire. O altă insectă băţ, din pădurile tropicale din Borneo, are peste o jumătate de metru lungime, măsurând şi picioarele." (http://www.animalplanet.ro/insecte/insecte_incredibile/index...

--------------------------------------------------
Note added at 17 minutos (2006-08-07 16:55:46 GMT)
--------------------------------------------------

Cf def "Concise Oxford English Dictionary

• stick insect

■ noun a long, slender, slow-moving insect that resembles a twig. [Family Phasmatidae: many species.] " Doar ca pt "Phasmatidae" nu sunt rezultate.

cameliaim
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in RomanianRomanian

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stick insects
fasmide


Explanation:
Phylum Arthropoda | Subphylum Mandibulata | Clasa Insecta Este reprezentat de insecte cu corpul drept, lung şi subţire. Aripile anterioare sunt mai scurte iar cele posterioare mai mari, în formă de evantai; există şi specii aptere. Picioarele nu sunt conformate pentru sărit, n-au organe stridulatoare, au cerci scurţi, aparatul bucal de tip masticator iar dezvoltarea este heterometabolă. Fasmidele sunt bine cunoscute prin homocromia lor copiantă, corpul imitând foarte bine forma (homomorfie) şi culoarea (homocromie) unei rămurele sau a unei frunze de arbust pe care trăiesc, încât se confundă cu ele.

--------------------------------------------------
Note added at 1 zi2 ore (2006-08-08 18:41:25 GMT)
--------------------------------------------------

Cu toate acestea, fasmide este un termen mai cuprinzător decât stick insects, pentru că se referă şi la cele care imită ramurile, şi la cele care imită frunzele, mai precis "stick and leaf insects":

The Phasmid Study Group is the society for anyone with an interest in Stick and Leaf insects, however amateur or professional you may be, you will be welcome. The pupose of the group is to encourage studies of all aspects of PHASMIDS (Stick and Leaf Insects).
http://www.earthlife.net/insects/psg.html


    Reference: http://72.14.221.104/search?q=cache:-w5mjGmL2cgJ:www.animali...
    Reference: http://www.bugsincyberspace.com/phasmids/diapheromera_femora...
Maria Diaconu
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Multumesc!