KudoZ home » English to Romanian » Zoology

daddy long-legged spider

Romanian translation: păianjen cu picioare lungi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:daddy long-legged spider
Romanian translation:păianjen cu picioare lungi
Entered by: Maria Diaconu

21:04 Sep 15, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Science - Zoology
English term or phrase: daddy long-legged spider
Imaginea aici:
http://www.florinvasilescu.ro/Photo_words/daddylonglegs.php

Pholcus phalangioides
Trăieşte şi în România, de aceea ar putea avea o denumire comună în româneşte.

Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
păianjen cu picioare lungi
Explanation:
Panza de paianjen uriasa
04/09/2007

Texanii cred ca tot ce exista in statul lor este mai mare. Pot adauga acum pe lista lor si panzele de paianjen.

La 80 de kilometri de Dalas, in parcul Lake Tawakoni, a fost observata o imensa panza de paianjen ce acopera copacii de pe cateva hectare.

"Paianjenii dominanti din zona par sa fie cei cu picioare lungi, insa acest lucru este foarte ciudat", a spus biologul Mike Quinn.

"Paianjenii sociali construiesc cuiburi comunale la tropice, dar paianjenii cu picioare lungi nu sunt sociabili. Inca nu stim exact ce se intampla aici", a mai adaugat Quinn.

In Texas exista 10 specii de paianjeni cu picioare lungi, iar Quinn a precizat ca are nevoie si de parerea altor experti pentru a determina care dintre specii a facut panzele.

Biologul a gasit printre panze si alte specii de paianjeni, printre care paianjeni mari de gradina.

Sursa: Ziare.com

Voteaza:

Trimite acest articol unui prieten
Versiune pentru tiparire
Selected response from:

MMFORREST
United Kingdom
Grading comment
Mulţumesc tuturor!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ţânţăroi
Nina Iordache
4păianjen cu picioare lungi
MMFORREST
3păianjen cu/pe picioroangelucca


Discussion entries: 2





  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ţânţăroi


Explanation:
Acum ceea ce nu stiu este ce doriti de fapt: doriti cumva denumirea stiintifica? Pe cea latină o aveţi pe linkul pe care ni l-ati oferit. Sau doriti o variantă mai familiară_ Domnul Vasilescu ii yice păianjen de praf, noi îi zicem picioare lungi

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-15 22:15:15 GMT)
--------------------------------------------------

Nu stiu ce sa zic, asa l-am gasit pe sensagent. Puteti incerca sa va logati pe mynature si sa vedeti ce denumire ii dau acolo sau pe DERFOC de la Babylon...

Sau daca va permite contextul puteti sa-i ziceti un tantaroi de paianjen sau,, pur si simplu, picioare lungi...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-15 22:34:44 GMT)
--------------------------------------------------

Acum am gasit explicatia cuvantului tantaroi in dictionarul Hallo.ro:

http://www.hallo.ro/search.do?query=tantaroi: orice insecta cu picioare lungi, tantaroi, (Tipula oleracea) iar pe answers.com avem cele doua sensuri ale termenului:

paianjenul si orice insecta cu pcioare lungi: 1. Pholcus phalangioides 2. Tipula oleracea sau crane fly

http://www.answers.com/daddy longlegs?cat=technology&gwp=11&...




    Reference: http://dictionary.sensagent.com/daddy%20longlegs/en-ro/
Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
păianjen cu/pe picioroange


Explanation:
Mi se pare o "denumire comună" rezonabilă.

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 16

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
păianjen cu picioare lungi


Explanation:
Panza de paianjen uriasa
04/09/2007

Texanii cred ca tot ce exista in statul lor este mai mare. Pot adauga acum pe lista lor si panzele de paianjen.

La 80 de kilometri de Dalas, in parcul Lake Tawakoni, a fost observata o imensa panza de paianjen ce acopera copacii de pe cateva hectare.

"Paianjenii dominanti din zona par sa fie cei cu picioare lungi, insa acest lucru este foarte ciudat", a spus biologul Mike Quinn.

"Paianjenii sociali construiesc cuiburi comunale la tropice, dar paianjenii cu picioare lungi nu sunt sociabili. Inca nu stim exact ce se intampla aici", a mai adaugat Quinn.

In Texas exista 10 specii de paianjeni cu picioare lungi, iar Quinn a precizat ca are nevoie si de parerea altor experti pentru a determina care dintre specii a facut panzele.

Biologul a gasit printre panze si alte specii de paianjeni, printre care paianjeni mari de gradina.

Sursa: Ziare.com

Voteaza:

Trimite acest articol unui prieten
Versiune pentru tiparire


    Reference: http://www.ziare.com/Panza_de_paianjen_uriasa-123020.html
MMFORREST
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc tuturor!