KudoZ home » English to Romanian » Zoology

rockpool fish

Romanian translation: guvid (guvizi)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rockpool fish
Romanian translation:guvid (guvizi)
Entered by: anamaria bulgariu

19:37 Nov 1, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Zoology / fish
English term or phrase: rockpool fish
Seashores
Battered by waves and
flooded by tides, seashores
have few plants other than
seaweeds. Animals include
shellfish, rockpool fish,
and wading birds.
anamaria bulgariu
Romania
guvid (guvizi)
Explanation:
Este în sens generic vorba despre peştii care trăiesc în apa mării, prin aceste rockpools. Sunt din genul Gobius, guvizi. Unele specii trăiesc şi la noi în Marea Neagră.


--------------------------------------------------
Note added at 3 ore (2007-11-01 23:12:53 GMT)
--------------------------------------------------

GUVÍ//D ~zi m. 1) la pl. Familie de peşti marini de talie mică, având corpul mult subţiat spre coadă şi capul mare, turtit. 2) Peşte din această familie. /<ngr. guvídi (Gobius)
Selected response from:

Cristiana Coblis
Romania
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4guvid (guvizi)
Cristiana Coblis
4 -1peşti de fund/bentonici
Adriana Crihan
Summary of reference entries provided
IN GERMANA: Schwartzk�hling, Schwarzgrundel
Nina Iordache

Discussion entries: 7





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
peşti de fund/bentonici


Explanation:
rock pool= tide pool= smârc, deci peşti care traiesc în ape puţin adânci


    Reference: http://209.85.135.104/search?q=cache:f4S6zbc7maoJ:pescuitul....
    Reference: http://209.85.135.104/search?q=cache:DxFsapVDMAkJ:www.crap.r...
Adriana Crihan
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Nina Iordache: tocma ca sunt mai de suprafata ...
1 day19 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
guvid (guvizi)


Explanation:
Este în sens generic vorba despre peştii care trăiesc în apa mării, prin aceste rockpools. Sunt din genul Gobius, guvizi. Unele specii trăiesc şi la noi în Marea Neagră.


--------------------------------------------------
Note added at 3 ore (2007-11-01 23:12:53 GMT)
--------------------------------------------------

GUVÍ//D ~zi m. 1) la pl. Familie de peşti marini de talie mică, având corpul mult subţiat spre coadă şi capul mare, turtit. 2) Peşte din această familie. /<ngr. guvídi (Gobius)


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Gobius
Cristiana Coblis
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Multumesc!




Reference comments


342 days peer agreement (net): +1
Reference: IN GERMANA: Schwartzk�hling, Schwarzgrundel

Reference information:
http://zipcodezoo.com/Animals/G/Gobius_niger/

Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Magdalena Bergmann: multumesc
22 hrs