KudoZ home » English to Romanian » Zoology

kookaburra

Romanian translation: kookaburra


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:kookaburra
Romanian translation:kookaburra
Entered by: Denise Idel

20:05 Aug 30, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Science - Zoology / specii de pasari
English term or phrase: kookaburra
Apar două tipuri de "kookaburra": blue-winged kookaburra http://en.wikipedia.org/wiki/Blue-winged_Kookaburra
şi laughing kookaburra http://en.wikipedia.org/wiki/Laughing_Kookaburra

Într-un atlas zoologic am găsit o "Dacelo gigas" - dacelo fiind in denumirea latina a celor două de mai sus - şi e numită "Pescăruşul vânătorilor (Kookagurra).

Mulţumesc pentru orice idei!
Ioana Bostan
Kookaburra / kuka bura /
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:39:11 GMT)
--------------------------------------------------

Daca nu ai gasit in nici un dictionar specializat, atuncii nu-ti ramane decat sa fii creativa... :-)

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:42:35 GMT)
--------------------------------------------------

in franceza e "martin-chasseur à ailes bleues"

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:43:34 GMT)
--------------------------------------------------

in italiana e "kookaburra dalle ali blu"

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:45:31 GMT)
--------------------------------------------------

martin-chasseur - sfarcioc, lupul vrabiilor

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:46:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://dictionare.4rev.net/?SearchBox=chasse&Dictionary_base...


--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:48:22 GMT)
--------------------------------------------------

cel "razaret" e Martin-chasseur géant

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:49:35 GMT)
--------------------------------------------------

iar in italiana am gasit Kookaburra sghignazzante

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:53:02 GMT)
--------------------------------------------------

un pic de ordine:
blue-winged kookaburra (lat. Dacelo leachii) - fr. "martin-chasseur à ailes bleues", it. "kookaburra dalle ali blu"
laughing kookaburra (lat. Dacelo novaeguineae) - fr. "martin-chasseur géant", it. "kookaburra sghignazzante"


--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:58:08 GMT)
--------------------------------------------------

as folosi pur si simplu o traducere mot-a-mot: "kookaburra cu aripi albastre" si "kookaburra razareata" :-)) (razareata mi-a venit prima in minte... nu am acum alta idee mai fericita...)

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2008-08-31 10:39:06 GMT)
--------------------------------------------------

"atunci" cu un singur "i". pardon...

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-08-31 12:59:47 GMT)
--------------------------------------------------

o ultima solutie... kookaburra ridibunda :-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day18 hrs (2008-09-01 14:35:55 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

:-)
Selected response from:

Denise Idel
Israel
Grading comment
multumesc pentru ajutor!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Kookaburra / kuka bura /
Denise Idel
4kookaburra razatoare
Cristina Bolohan
Summary of reference entries provided
Denise Idel
Cristiana Coblis

  

Answers


14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
laughing kookaburra
kookaburra razatoare


Explanation:
dittas.multiply.com/photos/album/214

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2008-08-31 11:02:19 GMT)
--------------------------------------------------

laughing-razatoare, asemanare in denumire cu pescarusul razator



    Reference: http://dittas.multiply.com/photos/album/214
Cristina Bolohan
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maria Diaconu: răzătoare sau râzătoare? ProZ.com permite vizualizarea diacriticelor în Unicode, deci de ce nu le-am folosi?
1 hr
  -> râzătoare

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kookaburra / kuka bura /


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:39:11 GMT)
--------------------------------------------------

Daca nu ai gasit in nici un dictionar specializat, atuncii nu-ti ramane decat sa fii creativa... :-)

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:42:35 GMT)
--------------------------------------------------

in franceza e "martin-chasseur à ailes bleues"

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:43:34 GMT)
--------------------------------------------------

in italiana e "kookaburra dalle ali blu"

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:45:31 GMT)
--------------------------------------------------

martin-chasseur - sfarcioc, lupul vrabiilor

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:46:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://dictionare.4rev.net/?SearchBox=chasse&Dictionary_base...


--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:48:22 GMT)
--------------------------------------------------

cel "razaret" e Martin-chasseur géant

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:49:35 GMT)
--------------------------------------------------

iar in italiana am gasit Kookaburra sghignazzante

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:53:02 GMT)
--------------------------------------------------

un pic de ordine:
blue-winged kookaburra (lat. Dacelo leachii) - fr. "martin-chasseur à ailes bleues", it. "kookaburra dalle ali blu"
laughing kookaburra (lat. Dacelo novaeguineae) - fr. "martin-chasseur géant", it. "kookaburra sghignazzante"


--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-08-31 06:58:08 GMT)
--------------------------------------------------

as folosi pur si simplu o traducere mot-a-mot: "kookaburra cu aripi albastre" si "kookaburra razareata" :-)) (razareata mi-a venit prima in minte... nu am acum alta idee mai fericita...)

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2008-08-31 10:39:06 GMT)
--------------------------------------------------

"atunci" cu un singur "i". pardon...

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-08-31 12:59:47 GMT)
--------------------------------------------------

o ultima solutie... kookaburra ridibunda :-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day18 hrs (2008-09-01 14:35:55 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

:-)

Denise Idel
Israel
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
multumesc pentru ajutor!
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult de ajutor, Denise. Am tot facut si eu cercetari, insa nu am gasit solutia inca de a diferentia pe kookaburra blue-winged si pe cela laughing :))





Reference comments


35 mins peer agreement (net): +3
Reference

Reference information:
cred ca poti lasa foarte bine numele in "original".
iata si o referinta:
"Ollie", "Syd" si "Millie"- mascotele Jocurilor Olimpice de vara de la Sydney. "Ollie" - kookaburra, "Syd" - ornitorincul si "Millie" – echidna, trei animale originare dinAustralia, reprezentand pamantul, aerul si apa

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2008-08-30 20:42:19 GMT)
--------------------------------------------------

păsările sunt variate şi bogat reprezentate (700 specii, din care circa 500 endemice): emu (Dromiceius, are peste 1 m înălţime şi ajunge la 80 kg; în partea centrală şi vestică), casuarul (Casuarius, a doua pasăre ca mărime, asemănătoare struţului; în nord est), papagali (50 specii, cacaduul cu barbă, cacaduul cu moţ galben), lebăda neagră (Chenopsis, singura specie de lebădă din Australia şi singura specie de lebădă neagră din lume; pe coasta apuseană), pasărea liră (Menura superba; în sud-est), Kookaburra (considerată sacră de către aborigeni);
http://www.perfectlandvisa.ro/australia/geografie.htm

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2008-08-30 20:48:18 GMT)
--------------------------------------------------

am mai gasit "Dacelo Gigas: Pescăruşii verzi de talie mare (ex. kuka-bura) (Dacelo gigas)
http://www.apmgr.ro/SERVICIUL_AUTORIZARI/autorizatie de medi...


    Reference: http://www.gov-sport.ro/uploads/jocuri%20olimpice%20vara%20d...
Denise Idel
Israel
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Kathleen79
21 mins
  -> thanx
agree  valdo75
2 hrs
  -> multumesc
agree  Corina Dinu
21 hrs
  -> multam

1 day3 hrs
Reference

Reference information:
Fragment din "Enciclopedia curiozităţilor din natură"


Ucigătorii de şerpi
Duşmanii cei mai mari ai boşimanilor - locuitorii de baştină ai Australiei - dar şi ai coloniştilor albi sunt şerpii veninoşi, un a-devărat pericol mai ales pentru copii şi vi¬te. Un mare ajutor îl primesc locuitorii de prin acele părţi de la o pasăre cam de mă¬rimea unei ciori, frumos colorată, cu un cioc foarte puternic care emite sunete stra¬nii, asemănătoare râsului unui bătrân, nu¬mită în ştiinţă Dacelo gigas. Albii, care o preţuiesc mult, îi spun „Hans cel vesel" sau „bătrânul Jack". Aborigenii o numesc „Ko-kaburra" şi o consideră pasăre sfântă. Fai¬ma ei se datoreşte faptului că se hrăneşte cu micii şerpi foarte otrăvitori. Zburând deasupra lor, îi prinde de după cap cu cio¬cul puternic şi îi strânge până când aceştia mor asfixiaţi. Pentru foloasele pe care le aduce în echilibrul naturii, Kokaburra a 'ost introdusă şi în Tasmania unde a dat naş¬tere unor varietăţi cu penaj alburiu.


    Reference: http://carti.x6.ro/cartea/o/Opris,%20Tudor/Tudor%20Opris%20-...
Cristiana Coblis
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16