KudoZ home » English to Serbian » Biology (-tech,-chem,micro-)

drying agent

Serbian translation: sredstvo za suššenje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:drying agent
Serbian translation:sredstvo za suššenje
Entered by: Mira Stepanovic

23:56 Jul 19, 2005
English to Serbian translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-) / Chemistry
English term or phrase: drying agent
.
Emilija Ivanovska
United States
sredstvo za sušenje
Explanation:
http://www.bio.bg.ac.yu/herbar/herbar.html

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2005-07-20 00:06:20 GMT)
--------------------------------------------------

sušenje --- desiccation, drying, siccation

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-07-20 00:09:33 GMT)
--------------------------------------------------

Eksikator je staklena posuda sa suhom atmosferom zbog prisutnosti nekog sredstva koje upija vlagu. Upotrebljava se za čuvanje uzoraka, reagensa ili taloga od vlage iz zraka. Kao sredstvo za sušenje obično se koristi bezvodni kalcijev klorid (CaCl2).

http://www.ktf-split.hr/glossary/hr_o.php?def=eksikatorristi


--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-07-20 00:10:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ktf-split.hr/glossary/hr_o.php?def=eksikator
Selected response from:

Veronica Prpic Uhing
United States
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4sredstvo za sušenje
Veronica Prpic Uhing
5 +1isušivač-apsorber vlage
Nedzad Selmanovic
5agens sušenjabergazy


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
sredstvo za sušenje


Explanation:
http://www.bio.bg.ac.yu/herbar/herbar.html

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2005-07-20 00:06:20 GMT)
--------------------------------------------------

sušenje --- desiccation, drying, siccation

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-07-20 00:09:33 GMT)
--------------------------------------------------

Eksikator je staklena posuda sa suhom atmosferom zbog prisutnosti nekog sredstva koje upija vlagu. Upotrebljava se za čuvanje uzoraka, reagensa ili taloga od vlage iz zraka. Kao sredstvo za sušenje obično se koristi bezvodni kalcijev klorid (CaCl2).

http://www.ktf-split.hr/glossary/hr_o.php?def=eksikatorristi


--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-07-20 00:10:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ktf-split.hr/glossary/hr_o.php?def=eksikator

Veronica Prpic Uhing
United States
Specializes in field
Native speaker of: Croatian
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxBesmir: "Sredstvo za isusivanje" bi bilo bolje.
53 mins
  -> Da ili desikaciju, hvala!

agree  V&M Stanković: da, sredstvo za sušenje (Agapi A. i M, Hemijsko-tehnološki rečnik En>Sr)
6 hrs
  -> Hvala!

agree  Dusica Cook: da, da... sredstvo za susenje
6 hrs
  -> Hvala!

agree  Tamara Sinobad
7 hrs
  -> Hvala!

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
isušivač-apsorber vlage


Explanation:
Drying Agent
Noun
1. A substance that promotes drying (e.g., calcium oxide absorbs water and is used to remove moisture).
Synonyms: desiccant (n), drier (n), sicative (n).
http://www.websters-dictionary-online.org/definition/drying ...


Ovdje su svoju primjenu našli aktivni ugalj kao apsorber stranih mirisa i vlage,
te molekularno sito kao isušivač-apsorber vlage. ...
www.gorgonija.com/kompresoristi-2.htm

Dekorativni sistem sa pet različitih programa za farbanje spolja ili iznutra.
Apsorber Vlage garantovano efikasno isušuje podrumske zidove ...
www.lemix.co.yu

81, APSORBER VLAGE, 499.00 din, 011/444-24-91. OPREMA ZA KUHINJU, BEOGRAD, ZEMUN,
VT- VODO-TEHNOLOGIJA, ZEMUN, GRADSKI PARK 2, FILTER ODSTRANJUJE SVE STETNE ...
www.oglasi-sve.com/TAB-BELA-TEHNIKA.asp

za korištenje kod visokih temperatura i vlage u zraku. Raznoliko. Prema narudžbi
... zaštita/apsorber. 14 litara. 1000 kom./karton. VpCI ...
www.cortecvci.com/International/ croatia/Croat%20Pack%20Broch.pdf

sretno

Nedzad Selmanovic
Native speaker of: Native in BosnianBosnian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rina LS
33 mins
  -> hvala

disagree  xxxBesmir: Vi navodite samo jednu od vrsta sredstava iza isusivanje: http://www.drucklufttechnik.de/www/temp/e/drucklfte.nsf/b741...
53 mins
  -> hvala. molim navedite i druge vrste sredstava za isusivanje, ako smatrate da sam ja bio toliko odredjen u svom prijedlogu.

agree  Jelena Bubalo
6 hrs
  -> hvala

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
agens sušenja


Explanation:
Poljoprivredni list - Izdanja - Br.26
... što najpre ispari voda sa površine plodova koja prelazi u agens sušenja. ...
tako da agens sušenja (zagrejan vazduh) bude „prisiljen“ da se kreće smo ...
www.poljoprivrednilist.co.yu/izdanja/br29_2.htm - 29k - Cached - Similar pages

Ne znam zasto, ali u poslednje vreme kolege ne vole doslovne prevode:)

"Agent" se uvek prevodilo sa "Agens".

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 47 mins (2005-07-20 09:43:29 GMT)
--------------------------------------------------

EM 239 Nauka i tehnologija - Dioksin: Otrov za Jušcenka
... dioksin glavni toksični sastojak \"Narandžastog agensa\" (\"Agent Orange\"), ...
Narandžasti agens je, u stvari, smeša jednakih količina dva herbicida: 2,4 ...
www.ekonomist.co.yu/magazin/em239/nit/nit1.htm - 26k - Cached - Similar pages

knjizara.com: nove knjige: oktobar 2002.
... 2. Infektivni agens u ekosistemu stalna opasnost po zdravlje = Infectious Agent
in Ecosystem: a Constant Threat for Health , Beograd : Gradski zavod za ...
www.knjizara.com/nove_k/nove_k99/nboktobar_2002.html - 101k - Supplemental Result - Cached - Similar pages



bergazy
Croatia
Native speaker of: Croatian